Магазин в Інстаграмі — ідеальна платформа для продажів. Мінімальні вкладення та величезна аудиторія, що готова годинами переглядати стрічку з естетично привабливим контентом, серед якого буде й ваш продукт. Завдяки Instagram Shopping продається буквально все, що можна подати під гарним «соусом» зображень: товари lifestyle та handmade, одяг, взуття та модні аксесуари. Однак підприємці не обмежуються лише цим. Якщо у вас є неймовірні ідеї, як естетично сфотографувати електроніку, настільні ігри та навіть автомобільні шини, — вперед, ваша аудиторія вже чекає!
Як створити інтернет-магазин в «Інстаграмі»
Тут доступні 2 варіанти облікового запису: особистий та бізнес-профіль. Останній адаптований під підприємницьку діяльність – за допомогою налаштувань ви зможете відстежувати аналітичні дані, необхідні для оцінки ефективності просування та складання стратегії: стать та вік передплатників, найкращий час для постінгу, найуспішніші публікації, охоплення та покази, переходи, дзвінки, перегляди профілю.
Якщо у вас вже є популярна особиста сторінка, можна на її основі розвинути магазин в Instagram. Для цього необхідно прив’язати акаунт до профілю Facebook, після чого в налаштуваннях вибрати опцію «Акаунт» ― «Переключення на професійний акаунт» і клікнути на бажаний варіант.
Щоб зробити магазин у «Інстаграмі» – створюємо бізнес-аккаунт
Для цього зробіть 2 кроки:
- Скачайте Instagram, зареєструйтесь через сторінку Facebook, не забудьте підтвердити дані – це захистить ваш профіль.
- У налаштуваннях натисніть «Переключитися на професійний обліковий запис».
Бізнес-профіль готовий, але продавати поки що не можна. Потрібно налаштувати каталог товарів і адаптувати свій акаунт до естетичних уподобань вибагливої аудиторії.
Оформлення облікового запису інтернет-магазину в «Інстаграмі»
Instagram — платформа для гурманів, для яких естетика важливіша за все. Не можна просто так взяти та запостити фото середньої привабливості. Ваш акаунт повинен бути найбільш помітним — від ніка до текстової стрічки поруч із зображеннями, ретельно підібраними в єдиній кольоровій гамі. Каталог, картки товарів і всі інші елементи повинні вказувати на ваш бренд.
Інформативна назва
Тут все складно. Назва має бути не лише читабельною та незабутньою, але ще й вільною. Багато бізнес-акаунтів вже зайняли більшу частину привабливих імен, тому знайти з першого разу унікальне не вийде. У наш час, коли навіть рандомна комбінація літер від удару по клавіатурі буде зайнята, розробку яскравої продажної назви краще довірити фахівцям.
5 якостей дійсно хорошого ніку для бізнесу:
- Його можна легко прочитати з першого разу.
- Легко згадати при думках про ваш продукт.
- Він короткий.
- Зручно знайти у пошуку, не виникне плутанини у буквах, цифрах.
- Унікальний.
І бажаний, але не обов'язковий пункт – назва асоціюється з вашою послугою/товаром.
Дизайнерський аватар
Головне фото має бути:
-
контрастним;
-
яскравим;
-
естетично привабливим;
-
зрозумілим;
-
коректно відображатись у форматі кола.
Якщо передбачено напис – він має читатися легко та без зусиль.
Грамотно оформлена шапка профілю
Ваш інтернет-магазин в Instagram буде відкривати «холодна» ЦА. Перше, що вона побачить, — шапка профілю, яка містить ім’я та опис. Головне завдання імені — включити основну фразу, за якою користувачі зможуть знайти вас у пошуку.
Мета опису – відбудуватися від конкурентів, розповісти основну інформацію, залучити користувачів – і все це у 180 символах (обмеження соціальної мережі). Важливо вказати регіон та умови доставки.
Брендинг та айдентика
Бренд – це про те, як зробити інтернет-магазин в «Інстаграмі» унікальним. Він допомагає пережити кризи та залишитися на плаву, вміло коригуючи бізнес-стратегію. Айдентика – інструменти формування бренду:
-
стиль;
-
форма;
-
колірна гама;
-
слоган.
Простіше кажучи – все те, з чим асоціюватиметься ваш бізнес в «Інстаграмі». Louis Vuitton – це фірмовий принт LV на коричневому полотні, Coca-Cola – це різдвяний поїзд, а яким буде ваш образ?
Візуал та загальний стиль стрічки
Під час розробки бізнес-стратегії необхідно продумати стилістику стрічки – всі фото мають бути оформлені в єдиній концепції та гармонійно перегукуватися один з одним. А разом з ними – ndash; та сторіс, обкладинки відео, шаблони для постінгу, написи на зображеннях.
Стандартними красивими фото наразі здивувати складно. Впроваджуйте повсякденні речі в незвичне середовище, експериментуйте, епатуйте, дивуйте – дотримуйтесь трендів або прислухайтеся до власного світогляду.
Наповнення Instagram-магазину
Далі ми розповімо, чим заповнювати бізнес-акаунт, щоб його читали, коментували та купували, а також як максимально використовувати можливості платформи.
Як робити пости корисними
Люди втомилися від продажів «в лоб», вони приходять до Instagram розважитися. Дайте їм хліба та видовищ – а вони дадуть вам подяку. І продажі.
Ось 5 головних завдань, які варто врахувати, щоб виділитися на тлі мільйонів інших інстаграмних картинок:
- Не обмежуйтесь публікацією, яка продає. Пишіть цікаву, корисну інформацію, яка може зацікавити потенційних покупців. Наприклад, продавець постільної білизни може розповісти передплатникам, як правильно доглядати вироби з шовку, за якої температури їх краще прати, на якому матеріалі приємно спати спекотної літньої ночі.
- Зосередьтеся на якості зображення. Фото – «серце» Instagram, тут важливо «спокусити очі» передплатників. Навіть найцікавіша інформація не врятує відверто невдалий знімок. Зображення мають бути високої якості, в єдиній палітрі кольорів, з дотриманими пропорціями (формат «квадрата» ідеальний для магазину в «Інстаграмі»). Не переборщуйте з фільтрами – досвідчене око користувачів чітко відрізняє фальш.
- Витратьте час на заголовок. Саме за нього користувач «чіпляється» очима і вирішує, читати йому далі чи ні. Короткі, помітні заголовки зі словами-тригерами (їх багато, погугліть) підвищує ефективність посту у кілька разів.
- Текст – не найважливіша частина цієї соціальної мережі, а й до нього є вимоги. Тіло публікації має вселяти довіру, розташовувати до себе, утримувати увагу та посилювати враження від зображення. В Instagram обсяг тексту обмежений 2200 символами, якщо ваша публікація вийшла більше, розділіть її на дві частини, стимулюючи передплатників чекати продовження, або вставте продовження в коментарі.
- Зачаруйте форматування тексту – це буде складно, оскільки Instagram практично не має можливостей для оформлення словесного контенту, тому доведеться центрувати й розділяти на блоки вручну пробілами.
Всього існує 3 основних види постів для магазину в Instagram. Це:
-
інформаційний – розкриває основні дані про бізнес-аккаунт: умови оплати та доставки, експертні пости, кейси, огляди продуктів, фотографії персоналу та робочого процесу;
-
розважальний – потрібен, щоб дати аудиторії те, навіщо вона приходить у соціальні мережі: мем, гумор, питання-провокації на бурхливу суперечку чи обговорення, опитування, розіграші, марафони;
-
продавець – потрібний, щоб отримати те, навіщо ми тут, власне, все це і робимо – прибуток. Це акції, комерційні та торгові пропозиції, розпродажі, відгуки та фото реальних покупців, історії клієнтів про те, як ваш продукт допоміг вирішити їхню проблему.
Немає єдиної та універсальної формули, скільки і яких постів має бути. В процесі ведення «Інстаграму» ви самі побачите, які публікації викликають більше відгуку у вашої публіки, і за потребою коригуватимете бізнес-стратегію.
Ефективні картки товарів інстаграм-магазину
Ця опція дозволяє додавати посилання та вартість товару прямо на фото, щоб користувач міг перейти на сторінку товару. Простими словами, ви можете позначати товар подібним чином, як і людей на фото. Це чудовий інструмент, щоб просувати ваш інтернет-магазин в Instagram. В Україні ця опція наразі доступна лише за допомогою VPN.
Як робити сториз, щоб їх дивилися
Перегляди та коментарі впливають на рейтинги Instagram-магазину. Що такого зробити, щоб ваші сториз не перегортали:
-
не постіть надто багато. Коли передплатник знову бачить безліч маленьких рисочок на екрані зверху, то автоматично скидає » сторіз – якщо ви, звичайно, не Ольга Бузова;
-
робіть спілкування з передплатниками душевним, щоб їм було приємно «жити» на вашій сторінці;
-
підключайте геолокацію. Ви у популярному кафе, подорожі, незвичайному та примітному місці – вкажіть місце, це підвищить перегляди;
-
ставте хештеги – вони збільшують шанси потрапити до ТОП переглядів;
-
проводіть опитування, квести, ігри, тести;
-
підключайте прямі ефіри;
-
зробіть найбільш значущі сториз вічними.
Алгоритми соціальної мережі постійно змінюються, тому власникам інтернет-магазинів необхідно постійно бути в курсі останніх новацій.
Для чого потрібні актуальні історії
Актуальні сторіз (highlights) закріплюються під шапкою профілю. У них зручно зберігати важливу інформацію, створювати підбірки, публікувати відгуки й організовувати навігацію, вони також додають привабливий візуальний ефект сторінці. З ними простіше просувати магазин в Instagram.
Що дають інтерактиви, брендові маски, челенджі
Публіка, яка заходить в магазин в Instagram, шукає розваг. Багатьох цікавить вкладка «Пошук і цікаве». Щоб потрапити туди, експериментуйте, створюючи актуальні маски, які підходять до загальної концепції бренду. Самовиражайтеся: запускайте челенджі й інтерактиви, висловлюйте позицію з приводу гострих соціальних та екологічних проблем.
Просування Instagram-магазину
Головне завдання – щоб передплатники нас знайшли, і серед сотні конкурентів вибрали саме наш інтернет-магазин. Для цього необхідно просувати та наповнювати бізнес-аккаунт за всіма правилами маркетингу.
Робіть інформативні публікації
Краще – якість, ніж кількість. Не потрібно робити десятки фото у стилі «Я на тлі моря» або «Ось вам чудовий шматочок неба». Цього й так повно. Будьте самодостатні. Дотримуйтесь своєї, унікальної концепції. Якщо у вас її немає – знайдіть її або проконсультуйтеся зі спеціалістом SMM.
Проводьте конкурси та розіграші
Це чудовий спосіб розворушити аудиторію, отримати масу коментарів, ріпостів, хештегів. При цьому конкурси та розіграші часто обходяться дешевше за звичайну рекламу – адже вартість абстрактної подарункової сукні буде нижчою за платне контекстне оголошення.
Співпрацюйте з лідерами думок
Хочете швидко збільшити охоплення? Спробуйте просувати свій акаунт за допомогою блогера. Домовтесь, щоб він поділився своїм досвідом використання вашого продукту. Для співпраці обирайте інфлюенсера з такою ж цільовою аудиторією, як у вас. Це значно підвищить рейтинг вашого інтернет-магазину в Instagram.
Робіть гостьові пости
Це ефективний інструмент безкоштовного просування магазину в Instagram. Що таке гостьові пости:
-
пишуться одним автором, а розміщуються в іншому профілі;
-
в тіло посту включено посилання на обліковий запис автора.
Це взаємовигідна ситуація, коли один безплатно отримує контент, а другий – рекламу.
Коментуйте лідерів мережі та великі облікові записи
Без прямого рекламного тексту – просто залиште дотепний, незлобний коментар під постом із багатотисячною аудиторією. Вас неодмінно помітять та захочуть ознайомитися з вашим пабликом – просто з чистої цікавості.
Не забувайте про хештеги та геотеги
Закріпіть їх у шапці профілю або вічних сториз. Так ви допоможете передплатникам орієнтуватися у постах, знаходити потрібну інформацію чи бажаний продукт.
Геотеги виконують дві функції одночасно: рекламують товар і демонструють, де його можна купити. Ви отримуєте додатковий трафік від мандрівників, які набирають у пошуку місто – наприклад, «Львів» або «Харків» – і бачать ваш товар.
Намагайтеся потрапити до ТОП публікацій за тегами
У топ потрапляють найпопулярніші публікації. Чим більше лайків, переглядів, коментарів, збережень і репостів, тим вищі шанси потрапити туди. Instagram вважатиме ваш інтернет-магазин цікавим, і тоді вкладка з популярними постами стане доступною для вас.
Беріть участь в офлайн-зустрічах інстаграмерів
Instameet – це популярні зустрічі блогерів та власників інтернет-магазинів. Зазвичай відповідають певній тематиці – моді, їжі, косметиці, жіночності тощо. Там можна не лише познайомитися з новими людьми, але й дізнатися багато цінної інформації, обмінятися досвідом із ведення бізнес-акаунтів.
Використовуйте IGTV для просування інтернет-магазину
Дедалі більшої популярності в Instagram поряд із фото набирає відео. Соціальна мережа має певні обмеження часу – ролик тут триває лише 1 хвилину. Якщо відео більше – сервіс перенаправляє користувачів на IGTV. І з кожним роком він набирає дедалі більше охоплень.
Запускайте рекламу в «Інстаграмі»
Ви можете скористатись платною опцією та запустити таргетовані оголошення – вони показуватимуться вашій цільовій аудиторії.
Реклама інтернет-магазину в соцмережах налаштовується через Facebook. Потрібно заздалегідь продумати рекламний бюджет, щоб він вийшов рентабельним.
Залучайте передплатників з офлайну
Дивним, на перший погляд, способом просування користуються багато компаній. Флаєри, білборди, QR-коди на паперових оголошеннях, магнітики та лейбли – все йде у хід. Можна домовитись із сусідньою кав'ярнею та пропонувати безкоштовну каву клієнтам, які підходять під опис вашої цільової аудиторії, в обмін на підписку.
Працюйте над залученням – ведіть спілкування з вашими користувачами
Залучена аудиторія довіряє вам. Намагайтеся відповідати на кожен коментар до публікацій, будьте ввічливими, вступайте в дискусії, спілкуйтеся з передплатниками в Direct. Не конфліктуйте, намагайтеся нейтралізувати спірні ситуації та явний негатив.
Приклади креативних інтернет-магазинів в «Інстаграмі»
Нижче – кілька наочних прикладів, як нетривіально можна вести бізнес-аккаунт у соціальній мережі
Приклади шапки профілю в «Інстаграмі»
Правильна класична шапка інтернет-магазину . Зрозуміло, що це за сторінка, ніж вона є унікальною, де знаходиться і як замовити. Інформація подана структуровано.
Ще один приклад правильної подачі інформації
Правильне та неправильне форматування шапки профілю
Приклади оформлення профілю «Інстаграм»
Тут є два кардинально протилежні правила:
-
все, що ви робите – ви робите для своєї цільової аудиторії;
-
якщо будете слухати, чого хочуть ваші передплатники, – ніколи не дійдете до єдиної думки.
У зв'язку з цим можна ввести третє: до біса правила, робіть, як вам хочеться!
Профіль в єдиній палітрі кольорів
Один фільтр на всі фото – найпростіший та безпрограшний варіант
Трендовий варіант класичного «шахового» формату
Додайте блоки фотографій в одному насиченому кольорі – виходить вражаюче.
Плавний перехід від одного кольору до іншого створює ефект градієнта
Вражаючий профіль стимулює людей час від часу відвідувати сторінку й замислюватися про купівлю пропонованого продукту.
Приклади постів, що продають в «Інстаграмі»
Ефективний формат посту, що продає, коли замість фото товару використовується відгук, а під публікацією – опис переваг.
Рекламний текст доповнений картинкою з яскравим написом
Приклади ефективної реклами та партнерських рекламних постів
Згадка інтернет-магазину в сторіз
Особлива публікація рекламного характеру
Приклади інтерактивів для інстаграм-магазину
Інтерактиви – ефективний спосіб розважити аудиторію та набрати охоплення.
Креативне опитування від Huawei
Гра «ВірюНеВірю» від Yota
Oreo пропонує інтерактив, у якому потрібно відзначити друга
Висновки
Instagram любить красивих та оригінальних. Знайдіть свій неповторний стиль, опануйте можливості та навички якісної зйомки, спробуйте незвичний ракурс — і покажіть підписникам свій продукт таким, яким вони його ще не бачили.
FAQ
Що найкраще продається в Instagram?
Те, що можна красиво сфотографувати. Зазвичай, це модні атрибути, їжа, туристичні тури, косметика, фітнес-обладнання. Але якщо ви знаєте, як можна незвичайно зробити свій товар так, щоб це подобалося, – ласкаво просимо до «Інстаграм».
З чого почати просування інтернет-магазину?
З реєстрації бізнес-аккаунту у соціальній мережі та розробки бізнес-стратегії. Необхідно заздалегідь продумати стилістику, айдентику, кольорову гаму, ракурси, унікальну торгову пропозицію - все, що зробить ваш продукт незабутнім.
Що публікувати в інстаграм-магазині?
Розважальні, інформаційні, рекламні пости, чергуючи їх між собою та приправляючи інтерактивами. У процесі ведення бізнес-акаунту ви зможете визначити, якого плану посади найефективніші, та акцентувати увагу на них.