У Google понад 270 алгоритмів ранжирування. В «Яндексі» – 800. І в обох системах лідирує один і той же алгоритм – ранжування посилань та контенту. Всі сайти, представлені в ТОП-50 пошукової видачі, мають хоча б один зовнішній лінк. Немає посилань – немає просування.
Відповідно, чим більше на сайт веде якісних лінків з інших ресурсів, тим кращі позиції у пошуковій видачі. Ключове слово – «якісних», бо підозрілі для пошукових систем посилання в кращому разі не дадуть жодного ефекту, а в гіршому – призведуть до штрафних санкцій. І тоді сайт не тільки не підкорить ТОП-5, але навіть і в ТОП-100 не увійде, а то зовсім зникне з пошукової видачі.
Які ж зовнішні посилання можна назвати якісними, а які приведуть до «чорного списку»? Де розміщувати лінки та як правильно їх аналізувати? Про це – нижче.
Типи зовнішніх посилань
Якісний лінк перекладає користувача на сторінку з інформацією, яку він справді шукав. Чим більше зовнішніх посилань, тим вагоміша загальна маса сайту, але не всі вони враховуються однаково. В силу певних факторів одні мають меншу, інші – більшу вагу, а треті взагалі нічого не стоять (але вони теж потрібні, і далі ви дізнаєтеся навіщо).
Активні та неактивні посилання
Активні лінки – основа маси посилань. Вони клікабельні, користувачеві не складає їх переходити. Мають велику вагу, благотворно позначаються на ранжируванні.
Неактивні беклінки – це текстова згадка про адресу сайту або бренду. Натиснути на них не можна.
Навіщо потрібні неактивні беклінки? Справа в тому, що багато форумів та соціальних мереж забороняють безпосередньо посилатися на інтернет-сторінки. Але якщо це дійсно популярний портал із потрібною нам цільовою аудиторією, це додасть сайту трафіку.
Неактивні лінки органічно виглядають в очах пошукових систем – адже найчастіше саме так користувачі радять один одному корисні ресурси. Тому вони також враховуються у ранжируванні. Більше того – стають чудовою профілактикою санкцій, адже коли на сайт ведуть лише активні посилання, це стає підозрілим для алгоритмів. Тому бажано, щоб загалом неактивні лінки становили хоча б 10–15%.
Анкорні та безанкорні беклінки
Будь-яке активне посилання складається з двох компонентів:
-
URL-сторінки, на яку вона веде;
-
анкор – текст, який потрібно клікнути. Саме тут і розпочинаються відмінності.
Анкорні лінки приховані під тематичною фразою чи словом. В ідеалі текст являє собою конкретний ключовий запит для сторінки, що просувається.
У безанкорних лінках текстовою частиною виступає безпосередньо адреса сторінки чи слова: «тут», «тут», «докладніше», «ось», «такий» тощо.
Приклад анкорного посилання: Тут ви можете замовити доставку піци .
Приклад безанкорного посилання: Доставку піци ви можете замовити тут .
Доставку піци можна замовити в pizzaptizza . com . ua
На сьогоднішній день пошукові алгоритми майже не враховують анкорних посилань, оскільки вважають їх купленими – адже у звичайній повсякденній інтернет-розмові люди так не діляться рекомендаціями. Зараз ставка зроблена на природність та органічність, тому просуватися краще за рахунок безанкорних та змішаних лінків. У відсотковому співвідношенні це виглядає так:
-
анкорні – не більше 20%;
-
безанкорні – від 50%;
-
змішані – близько 30%.
Останній тип – це своєрідний компроміс між анкорними та безанкорними лінками. Тут для тексту використовують низькочастотні або розведені ключові запити.
Приклад змішаного лінку: Тут ви можете замовити доставку свіжої та ароматної піци .
Dofollow та nofollow links
У цьому «дуеті» масу посилань дають тільки посилання dofollow – за замовчуванням вони дозволяють пошуковим роботам переходити по них і враховувати їх вагу. Але багато авторитетних джерел не хочуть псувати собі репутацію сумнівними лінками, які може залишати будь-який користувач. Тому вони використовують у коді спеціальний тег, який «закриває» пошуковику перехід за посиланням. PageRank сайту-донора не змінюється і посилальна вага не враховується. Такі лінки називають nofollow, їх використовують web-ресурси з можливістю коментування:
-
"Вікіпедія";
-
сайти на WordPress;
-
соціальні мережі;
-
блоги, форуми, чати.
Але це не означає, що потрібно зовсім відмовитися від посилань ненаступних. За грамотного підходу вони стають потужним інструментом SEO. Одна nofollow на авторитетному ресурсі з великим потоком ЦА може принести більше трафіку, ніж десятки dofollow на звичайних сайтах.
Способи отримання вхідних посилань
Перед тим як приступити до нарощування маси посилань, нам знадобиться якісний контент. Саме на нього ми й посилатимемося. Без добротного контенту просування не дасть жодного ефекту. Так, люди переходитимуть на сайт у пошуках інформації, що цікавить, але швидко закриють сторінку. Більше того, пошукові системи «карають» за неякісний та неунікальний контент.
Чи пропрацювали інформацію, чи відповіли на всі потенційні питання ЦА? Ось тепер можна розміщувати посилання в інтернеті. Посилальна маса повинна містити всі описані вище типи посилань - така різноманітність дозволить виглядати природно в очах пошуковика.
Купівля зовнішніх посилань
Найспірніша тема у світі SEO. Проте при грамотному підході це найбільш робочий варіант нарощування маси посилань. Тут важливі два критерії:
- Якість сайту-донора (на якому ми розміщуватимемо посилання).
- Природність лінку. Завжди потрібно прагнути, щоб наші посилання виглядали як ненав'язливі рекомендації.
Перший сайт, який погодився розмістити наші лінки, не підійде. Спочатку його слід проаналізувати.
Який він – ідеальний сайт-донор:
- Належить до регіону, де живе наша ЦА.
- Аналогічна чи суміжна тематика.
- Немає великої кількості нав'язливої реклами.
- Відсутність санкцій з боку пошукових систем.
- Вік старше 1 року.
- Численна та залучена аудиторія: активно переглядає, коментує та репостит контент.
- Є регулярні поновлення.
- Немає великої кількості інших зовнішніх посилань та забороненого контенту.
Правило №1. 1 домен - 3 лінки максимум. Якщо їх буде більше, пошуковий алгоритм може розцінити це як спам.
Правило №2. Контент найважливіше. Якщо у вашому регіоні немає цікавих та повноцінних форумів на вашу тему, але такий є у сусідньому місті, сміливо обираємо його.
Де отримати інформацію щодо потенційних сайтів-донорів? У цьому вам допоможуть спеціальні сервіси – наприклад, SerpStat, Ahrefs та SimilarWeb.
За часом дії та способом отримання покупні лінки діляться на 4 види:
- Орендовані – передбачають щомісячний платіж. Розміщуються у футері чи сайдбарі.
Переваги: дешевизна, просте керування.
Недоліки: розміщення в непомітних місцях, пошукові системи часто позначають їх як неприродні.
- Автоматичні – ви надаєте сторінки для просування спеціальним сервісам (Seopult, Sape тощо), а вони розміщують посилання на своїх базах. Передбачають щомісячну оплату.
Переваги: мінімум витраченого часу.
Недоліки: відсутність контролю за процесом може призвести до неефективності методу та санкцій.
- Вічні – найпопулярніший варіант. Ви платите – і посилання залишається на сайті донору назавжди (умовно). Розміщуються всередині статей, тому виглядають природно в очах пошукових систем.
Перевага: висока ефективність, мінімальні ризики під санкції.
Недоліки: порівняно дорогий метод. Через певний час лінки можуть зникнути через незалежні від нас причини (продавець закинув/продав сайт/потрапив під санкції).
- Крауд-посилання – з упором на природність. Є органічною частиною відгуків та коментарів у тематичних блогах, форумах, сервісах «Питання-відповідь». Оплата – один раз і назавжди.
Переваги: висока ефективність, довготривалий результат, мінімальні ризики потрапити під санкції.
Недоліки: адміністрація може видалити або закинути ведення сайту, тому краще вибирати послуги з гарантією.
Таким чином, найефективнішою для SEO-просування стане покупка зовнішніх посилань крауд-маркетингу у комбінації з вічними.
Отримання природної маси посилань
Це умовно безкоштовний спосіб просування, тобто за розміщення платити не потрібно. Розплачуватися доведеться витраченим часом - а його на нарощування природної маси посилань йде багато. При цьому важливо поєднувати якнайбільше методів – так лінки виглядатимуть органічно. Як правило, природні посилання розміщуються без анкору.
Рейтинги та каталоги
Цей спосіб виник разом із народженням пошукових систем. Тоді єдиною можливою умовою для потрапляння в ТОП було розміщення у спеціальних рейтингах та каталогах. Останній спосіб використовується і зараз.
Переваги:
-
це швидко;
-
це безкоштовно.
Недоліки:
-
посилань багато, а якості мало (немає релевантного тексту, мало важать);
-
Багато каталогів використовують nofollow лінки, тому пошукові системи не будуть їх індексувати. Важливо уточнювати цей момент.
Зареєструватись в онлайн-каталозі просто та безкоштовно, але вимагає багато часу на пошук потрібних майданчиків. У поєднанні з іншими методиками дає чудовий результат.
Просування статтями
Посилання у статтях визнані найякіснішими за умови, що контент справді цікавий та унікальний. Ідеально, якщо текст викликає бажання репостити і посилатися на нього в інших джерелах, тоді просування відбуватиметься і без нашого втручання.
Що потрібно робити: писати тематичні статті з беклінком та розміщувати їх на авторитетних майданчиках із численною ЦА.
Переваги:
-
відмінний варіант для молодих сайтів та конкурентних галузей;
-
значне підвищення позицій у ТОП;
-
додатковий приплив клієнтів.
Недоліки:
-
ефекту часом слід чекати місяцями;
-
за розміщення на авторитетних порталах доведеться платити.
Всього одна цікава стаття на впливовому майданчику може принести більше результату, ніж сотні типових посилань.
Крауд-маркетинг
Може бути платним (ми писали про це вище) та безкоштовним. Відмінний спосіб просування для компаній, що пропонують вузькоспрямовані послуги та товари, агенцій, інтернет-магазинів, стартапів.
Що потрібно робити: знайти авторитетний тематичний блог чи форум із відповідною ЦА. Створюємо природний відгук чи коментар у невимушеному стилі від імені технічного спеціаліста чи покупця. Вписуємо в текст посилання, щоб воно органічно виглядало і не впадало в очі. Найкраще використовувати безанкорні лінки.
Переваги:
-
природні посилання; мінімальні шанси потрапити під фільтр;
-
покращення позицій у видачі;
-
підвищення авторитету в очах пошукових систем.
Недоліки:
-
вимагає багато часу на пошук майданчиків та очікування результатів;
-
допускається лише правдива інформація.
Крауд-маркетинг не підійде для просування офлайн-магазинів та мережевого маркетингу. Іноді використовується в секторі B2B як інструмент підвищення впізнаваності бренду.
Соц мережі
Заведіть бізнес-сторінки в соціальних мережах і регулярно постіть цікаву інформацію з лінками, щоб люди могли ділитися ними один з одним.
Переваги:
-
значне охоплення аудиторії;
-
швидке поширення інформації;
-
підвищення довіри ЦА;
-
безкоштовне створення та ведення профілів.
Недоліки:
-
соціальні мережі використовують посилання nofollow, які не індексуються пошуковими системами;
-
вимагають значних часових витрат.
Цікава та регулярно оновлювана сторінка в соціальних мережах підвищує авторитет сайту в очах пошукових роботів.
Сервіси для перевірки зовнішніх посилань
Мало розмістити лінки різноманітного калібру – за ними потрібно постійно стежити. Робити це потрібно, щоб:
-
стежити за рівнем маси посилань;
-
побачити свої результати;
-
коригувати стратегію просування;
-
не потрапити під санкції.
Існує безліч перевірочних сервісів із платними та безкоштовними опціями. Про них – нижче.
Google Search Console
Комплексний сервіс SEO-оптимізаторів від компанії Google. Знайти потрібну функцію можна так: створюємо обліковий запис - розділ "Трафік" - "Посилання на ваш сайт". Тут ви отримаєте базовий аналіз зовнішніх посилань.
Програма безкоштовна.
«Яндекс. Вебмайстер»
Ще один комплексний сервіс, але вже від "Яндекса". Для аналізу перейдіть на вкладку "Індексування сайту" - "Вхідні посилання".
Використання безкоштовно.
Ahrefs
Сервіс візуалізує більшу частину інформації – ви побачите чіткі графіки та діаграми, які дозволяють глибше аналізувати дані.
Переваги:
-
швидке опрацювання інформації;
-
вивірена точність даних;
-
детальний аудит усіх посилань, анкорів та доменів.
Програма платна, щомісячний платіж від 99 $. За 7$ можна заздалегідь спробувати двотижневу тестову версію.
Semrush
Аналізує посилання у пошукових системах Google та Bing. Тут можна:
-
отримати інформацію про власну та конкурентну масу посилань;
-
дізнатися статистику про останні перегляди, відстежити актуальність лінків.
Сервіс платний, ціна стартує від 69,95 $.
Serpstat
Сервіс для комплексної автоматизації інтернет-маркетингу Тут ви можете:
-
оцінити власний посилальний профіль;
-
проаналізувати сайти конкурентів;
-
дізнатися, де втрачаєте посилання, де вони приносять негативний результат;
-
провести аналіз окремо кожної пошукової системи;
-
брати участь та знаходити корисну інформацію на вбудованому онлайн-форумі.
Сервіс платний, від 19 $ на місяць – для індивідуальних користувачів та від 499 $ – для бізнесу. Є безкоштовний пробний період.
Megaindex
Комплекс інструментів, серед яких два аналізують лінки: для закупівлі посилань та оцінки зовнішніх чинників. особливості:
-
пропонує готовий варіант коригування бюджету, за допомогою якого ви обженете конкурентів та опинитеся в ТОП;
-
відбирає працюючі посилання;
-
відсіває невідповідних донорів;
-
надає звіти про конкурентів, беклінки, індексацію;
-
дає інформацію про текст біля лінків і ТІЦ джерела, що посилається.
Користування безкоштовне.
Linkpad
Сервіс аналізує та зберігає інформацію про динаміку посилальної маси та сайти-донори за останні 12 місяців.
Переваги:
-
функція пошуку дзеркал;
-
індексація анкорів;
-
перелік всіх сайтів на одній IP-адресі;
-
експорт даних;
-
робота з вхідними та вихідними лінками.
Використання безкоштовно.
Check Trust
SEO-фахівці люблять використовувати цей сервіс, щоб «витягнути» сайт з-під санкцій та фільтрів. Переваги:
-
аналізує зовнішні та внутрішні посилання;
-
перевіряє беклінки та донорів;
-
надає список усіх "поганих" посилань без фільтрації.
Щомісячний платіж - 30 $. Перші 500 перевірок – безкоштовно.
SEO SpyGlass
Оперативно знаходить нові посилання та аналізує існуючі.
Переваги:
-
перевірити можна будь-який інтернет-ресурс;
-
інтеграція з Google Search Console та Google Analytics;
-
аудит небезпечних лінків;
-
перевірка у режимі реального часу;
-
експорт даних.
Є платна та безкоштовна (з обмеженим функціоналом) версії.
SE Ranking
Широкий набір функцій для СЕО просування. Переваги:
-
можна аналізувати окремі сторінки чи весь домен;
-
дає докладні графічні звіти;
-
аналізує посилальну масу конкурентів.
Щомісячний платіж - від 29 $. Є пробна та демоверсія – вони безкоштовні.
FAQ
Що таке зовнішні посилання?
Це лінк, який розташовується на одному сайті та веде на інший. Якісні зовнішні посилання – ключовий фактор SEO просування.
Як перевірити зовнішні посилання на сайт?
За допомогою спеціальних сервісів та додатків. Вони бувають платними та безкоштовними.
Скільки вхідних посилань має бути у сайту?
Чим більше тим краще. Але є 2 нюанси:
- Не можна різко нарощувати масу посилань – приріст повинен бути плавним і рівномірним, інакше можна потрапити під санкції пошукових алгоритмів.
- Акцент має бути на якості, а не на кількості. Одне посилання на авторитетному форумі із залученою аудиторією дасть більше ефекту, ніж сотні середньостатистичних лінків.
Грамотне ведення маси посилань, її контроль та коригування хоча б раз на 3 місяці (для молодих сайтів – частіше) допоможуть потрапити в ТОП пошукової видачі і суттєво збільшать трафік.