Як впровадження AI в алгоритми Google вплине на результати пошукової видачі?

Синявський Антон
Синявський Антон
Head of performance marketing
5.0
16.08.2023
1600
0

2023 рік виявився роком AI. Ми з вами стали свідками появи та розвитку великих мовних моделей типу ChatGPT та Google Bard, а також величезної кількості похідних GPT та його аналогів. Очевидно, що сучасний інтернет дуже швидко змінюється, і прогрес вже не зупинити.

Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Але наскільки сильні ці зміни та як впровадження AI в алгоритми Google здатне вплинути на результати пошукової видачі?

Ми зібрали думки власних експертів, а також основні теорії та прогнози, які ходять у Мережі, щоб знайти відповідь на це питання. Сподіваємось, вам буде цікаво!

Вплив AI на результати органічної видачі в найближчій перспективі

Тут важливо згадати, що на початку травня 2023 року на своїй презентації Google I/O пошуковий гігант особливу увагу приділив саме питанням штучного інтелекту та своєму чат-боту Bard зокрема. І, як ми вже знаємо, пошукова видача справді в найближчому майбутньому зміниться.

З огляду на те, що Google показала нам на презентації, відповіді Bard AI незабаром можуть стати пріоритетними у видачі, а органіка піде вниз. Тобто тепер користувачеві, щоб побачити результати органічної видачі, доведеться трохи проскролити сторінку.

Цей метод все ще не реалізований, а Bard працює в експериментальному режимі. Та й поки що подібний підхід не виглядає надто зручним, бо сильно відсувати «органіку» — спірне рішення.

У цьому плані краще реалізована видача в пошуковій системі Bing, де «органіка» залишилася на своєму місці, а відповідь чат-бота публікується в правій частині екрана:

Ймовірно, Google Bard, як і Bing Chat, посилатиметься у відповідях на ресурси, дані з яких використовує. Для них це може стати додатковим джерелом трафіку. Але все ж таки важливо розуміти, що при отриманні вичерпної відповіді користувач навряд чи перейде за посиланням, щоб ознайомитися з додатковою інформацією.

Думка експерта

«Зараз Google Bard істотно поступається тому ж Bing Chat, який використовує GPT-4, працює він у свого роду "пісочниці", а не інтегрується безпосередньо до Пошуку. Але це лише питання часу. На сьогодні, за даними Similarweb, частка пошукової системи Google становить понад 93%. У Bing, DuckDuckGo та Yahoo! показники набагато скромніші. Тому очевидно, що будь-які зміни в роботі пошуковика Google сильно позначаться на українських користувачах і, звичайно, на сайтах. Нам потрібно бути готовими до таких змін».

Євген Шепель, SEO-оптимізатор

Є підстави вважати, що інтеграція Google Bard з іншими сервісами компанії виявиться глибшою, ніж у Bing. Bard у тому чи іншому вигляді буде додано в Пошту, Карти, Документи та Таблиці. І хоча це не торкається безпосередньо нашої сьогоднішньої теми, подібні інтеграції та розвиток ШІ теж важливі.

Що буде з «класичним» SEO?

Глобально SEO точно нікуди не подінеться. Але різного роду локальні зміни все ж таки будуть. Ми принаймні очікуємо на наступні зміни вже в найближчому майбутньому:

  1. Google може зі звичайного пошуковика перетворитися на джерело відповідей, яке не просто видає інформацію, але й адаптує свій контент під інтереси та поведінку користувача за допомогою AI та машинного навчання.
  2. Сайти з постійно актуальним контентом, такі як Wikipedia, ймовірно, втратять досить велику частину відвідувачів та трафіку, оскільки AI видаватиме потрібну інформацію без необхідності переходити на сайт.
  3. Ресурси з тематикою, пов'язаною зі здоров'ям та фінансами, швидше за все, не постраждають від AI, оскільки Google не хоче ризикувати та воліє відправляти користувачів на перевірені ресурси.
  4. Ті вебсайти, які відносяться до «сірих» ніш і не відповідають політиці Google Ads, теж, ймовірно, не будуть порушені AI, оскільки Google просто не включатиме їх у свою видачу.
  5. Google почне надавати перевагу перевіреним джерелам та фактичній інформації, а не динамічній та мінливій.

Де-факто багато сайтів зіштовхнуться з серйозною конкуренцією з боку самого Google, який даватиме сформульовані відповіді на запити користувачів. Ймовірно, Bard буде вказувати посилання на джерела інформації, як це робить Bing, але поки незрозуміло, чи це будуть посилання на певні сторінки або просто на домени. До того ж відкритим залишається питання регулювання роботи алгоритмів AI щодо індексування та читання інформації зі сторінок. Чи не стануть власники сайтів навмисне блокувати доступ для краулерів? І чи не запровадять нові норми закону в цій сфері? Поки що сказати важко.

Думка експерта

«На мою думку, комерційні сайти не надто постраждають від активного впровадження AI в алгоритми Google. А ось інтернет-ресурсам, які поєднують комерційні та інфозапити в рівному співвідношенні, буде складніше. Подивіться на скриншот:

Тут використано запит “good bike for a 5 mile commute with hills”, що в перекладі означає “хороший велосипед для 5-мильної поїздки пагорбами”. У принципі це інформаційний запит, проте Google все ж таки виводить у результати видачі й товари. Логічно припустити, що й для інших пошукових запитів Google намагатиметься видавати й комерційні результати, щоб не просто надавати інформацію, а й продавати.

Я переконаний, що звичайне SEO продовжить працювати. І сильно хвилюватися з цього приводу не варто. А якість контенту стане ще більш значущим фактором ранжування — ось щодо його я на місці власників сайтів би турбувався вже зараз».

Ерік Клюєв, Head of SEO

Чому контент такий важливий

Якщо раніше в топі пошукової видачі часто зустрічалися (та й зараз часом зустрічаються) звичайні сайти-паразити, які генерують величезну кількість неякісного контенту, то дуже скоро це може змінитися саме завдяки AI, котрий буде комплексніше його аналізувати й фільтрувати видачу.

Але разом із тим можуть постраждати справжні експерти, які створюють якісний контент, але не вміють правильно адаптувати його до нових вимог. Парадокс у тому, що Google прямо зараз навчається у них, але водночас може не давати їм трафік.

Ймовірно, незабаром пропадуть із видачі сторінки в стилі «Найкращий смартфон до 10 000 гривень» або «5 найкращих країн для літнього відпочинку». Адже штучний інтелект сам здатний генерувати відповіді на такі запити з урахуванням інтересів користувача. Сенсу перенаправляти його на подібні сторінки просто не буде.

 

Сучасний SEO-фахівець має бути в курсі того, як працює AI і як він впливає на результати пошуку. AI може давати прямі відповіді на запити користувачів, не змушуючи їх переходити на інші сайти. Тому, щоб ваш контент був помітним і корисним для AI, вам варто дотримуватися деяких рекомендацій.

Одна з таких — використовувати граф знань, щоб пов'язувати контент між собою та іншими джерелами. Граф знань — це спосіб подання інформації у вигляді сутностей та зв'язків між ними. Він допомагає AI розуміти зміст та контекст вашого контенту, а також знаходити релевантні відповіді на запити. Крім того, важливо приділяти більше уваги структурі контенту, щоб він був зрозумілим та чітким. AI виділятиме ключову інформацію з нього, тому вона має бути короткою, ясною та без зайвих слів.

Інша рекомендація — підганяти параметри вашого товару чи послуги під високочастотні запити з видачі. AI аналізуватиме ці показники, використовуватиме їх для формування відповідей на запити користувача. Наприклад, якщо ви продаєте велосипеди, то повинні вказувати такі параметри, як тип, розмір, колір, ціна, характеристики тощо.

Також необхідно працювати над авторитетом та трастом вашого сайту. AI враховуватиме ці фактори при ранжуванні контенту та виборі його для відповідей на запити. Якщо сайт не має достатньої репутації та довіри, то AI може ігнорувати ваш контент або надавати перевагу іншим джерелам. Тому вам потрібно дбати про якість матеріалів, отримання зворотних посилань від авторитетних сайтів, про відгуки та рейтинги користувачів.

Нарешті вам необхідно вдосконалювати свою контент-стратегію. AI все більше орієнтуватиметься на особистий досвід та експертність авторів, а не на ключові слова та оптимізацію. Тому вам потрібно більше думати як маркетолог, а не як сеошник. Створення тексту для трафіку стане не таким ефективним, як зараз, але все ще залишиться важливою складовою. Вам потрібно створювати контент, який буде цікавим, корисним та унікальним для вашої аудиторії.

А хто виграє від впровадження AI в алгоритми Google?

Ми в команді вважаємо, що в плюсі ​​виявляться три основні категорії сайтів:

  1. Монобренди, які точно потраплятимуть до списку посилань в AI-видачі.
  2. Сторінки товарів та послуг, якщо вони правильно оптимізовані для AI.
  3. Дорвеї, які теж добре оптимізовані.

Очевидно, у майбутньому все може дуже сильно змінитися, оскільки AI-технології теж не стоять на місці. Але поки що тенденція саме така.

Думка фахівця

«Зараз здається очевидним той факт, що впровадження AI в пошукові системи було невідворотним. Інша річ, що не всі виявилися готові до цього. Але сам процес впровадження не надто швидкий, той же Google Bard поки працює в напівсили. Отже, час для оптимізації ще є.

Зараз головне завдання SEO-фахівця — стежити за оновленнями в цій ніші та своєчасно під них адаптуватися. У виграші буде саме той, хто тримає руку на пульсі та адаптує свій підхід до просування. Так, безперечно стане складніше розкручувати сайти, домагаючись високих позицій в органічній видачі й водночас сприяючи виведенню сторінок у відповіді чат-ботів. Але такі вже реалії сучасного просування».

Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 1
Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах