Вартість створення eCommerce продукту для магазину автозапчастин: розбираємось в ціноутворенні

06.08.2024
1742
0

Продаж автозапчастин – зовсім не такий простий бізнес, як може видаватись на перший погляд. Адже продавці мають справу з безліччю виробників та моделей машин, повинні розуміти тонкощі обслуговування автомобільної техніки та досконало знати усі технічні аспекти своєї продукції. Відтак і побудова онлайн-магазину автозапчастин потребує від розробників ґрунтовного, виваженого підходу. 

Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Наскільки складним та дорогим є це завдання? Давайте з’ясуємо, як формується вартість створення інтернет-магазину автозапчастин. У цьому матеріалі ми визначимо складники ціноутворення розробки, виявимо можливі фінансові ризики на проекті та поділимося шляхами їхньої мінімізації. Ці знання точно стануть вам у пригоді при розбудові власного бізнесу або проєкту eCommerce. 

Складники ціноутворення eCommerce рішення для магазину автозапчастин

Почати варто з того, що вартість будь-якого IT-проєкту врешті формується з вартості робочих годин фахівців, залучених до розробки. Чим більше цих годин буде в сумі, і чим дорожчою буде середня варість одної години (рейт), тим дорожчим врешті буде сам проєкт. 

Аби зрозуміти механізм ціноутворення створення інтернет-магазину автозапчастин, варто вивчити фактори, що впливають на кількість та якість годин в проєкті. Нижче ми розберемо ці фактори. 

Обсяг і складність проєкту

Масштаби та комплексність функціоналу продукту мають очевидний вплив на кількість робочих годин, необхідних для успішної реалізації проєкту. Наприклад, якщо ваш онлайн-магазин автозапчастин працює з величезною товарною базою, то в нього необхідно закласти відповідну технічну базу для швидкої оброки запитів, фільтрації, пошуку в каталозі тощо. Перспектива подальшого масштабування майданчика також потребуватиме ретельного опрацювання програмної архітектури. Робота над кастомним дизайном та UX для якісного eCommerce також потребує додаткового часу дизайнерів, продакт-менеджерів та інших залучених фахівців. 

Наш досвід у ніші eCommerce для автомобільних товарів показав, що бізнес у цій галузі не може задовольнитись шаблонними онлайн-майданчиками або рішеннями “з коробки”. Товарний каталог магазину онлайн-запчастин потребує ретельно опрацьованої структури, особливо якщо йдеться про нішеву продукцію на кшталт турбокомпресорів для двигунів. Особливості бекенду, дизайну та користувацького досвіду в таких проєктах необхідно ретельно опрацьовувати під потреби кожного клієнта.

Кількість інтеграцій

Онлайн-магазин неможливо уявити без інтегрованих сервісів оплати, доставлення, клієнтської підтримки тощо. Обсяг необхідних інтеграцій для eCommerce також є одним з ключових факторів складності проєкту. Чим більше систем і сервісів потрібно інтегрувати, тим складнішою (а відповідно, дорожчою) стає розробка. В чому причина?

По-перше, кожна інтеграція елементарно потребує часу на налаштування з’єднань, тестування та налагодження. По-друге, інтеграції вимагають глибокого розуміння API, протоколів і специфіки обох систем. Якщо з популярними сервісами та продуктами проблем, зазвичай, не виникає, то робота зі специфічними API може призвести до несподіваних викликів. 

Понад те, кожна нова інтеграція – це додатковий виклик у розрізі тестування на предмет сумісності й конфліктів системи, що потребуватиме часу на боці фахівців QA. Не варто забувати й про те, що кожна інтеграція – це потенційний ризик кібербезпеки, тож їх треба ретельно перевіряти на рівні кіберзахисту. 

Технологічний стек

Вибір технологій розробки може дуже суттєво вплинути на вартість eCommerce для магазину автозапчастин. При цьому не лише на етапі створення, але й протягом усього життєвого циклу продукту. Адже вдалий підбір мов програмування, фреймворків та бібліотек буде визначати, наскільки добре продукт піддається масштабуванню, наскільки просто його буде підтримувати, та чи будуть на ринку праці фахівці з відповідними знаннями та досвідом.

При виборі стеку технологій варто зважати на реалії ринку. Застосування популярних та розповсюджених мов програмування та фреймворків може суттєво знизити вартість розробки, оскільки знайти на ринку праці кваліфікованих фахівців буде просто. Як приклад, можна навести декілька популярних стеків:

  • LAMP (Linux, Apache, MySQL, PHP). Класичний і доволі бюджетний варіант розробки;

  • MEAN (MongoDB, Express.js, Angular, Node.js) – сучасний стек, який дозволяє створювати масштабовані і високопродуктивні додатки;

  • MERN (MongoDB, Express.js, React, Node.js) – альтернатива MEAN стеку, заснована на React..

  • .NET стек: ASP.NET, C# – потужна база під завдання великого ентерпрайзу.

Можливі й інші варіації таких стеків під специфіку тих чи інших проєктів. Але так чи інакше, використання непопулярних, екзотичних та безперспективних рішень може призвести до зростання вартості розробки та подальшої підтримки продукту. 

Набір функціоналу

Ваші задуми щодо можливостей онлайн-магазину безпосередньо впливають на кількість годин розробки, а відтак і на вартість всього проєкту. Чим більше фіч потрібно вашому майданчику, і чим вони складніші, тим більше часу та зусиль врешті піде на їх проєктування, розробку, реалізацію та тестування. Розберімо цю логіку на прикладі онлайн-магазину автозапчастин. Як ті чи інші фічі можуть впливати на витрати?

Чудовою ідеєю для більшості проєктів буде поетапний запуск функціоналу. Ключові функції можна запропонувати в першому релізі, а додаткові фічі винести на майбутнє. Це хороше рішення як з погляду шліфування якості, так і з погляду фінансів. 

Терміни реалізації

Кінцева вартість розробки інтернет-магазину автозапчастин також залежить від того, як швидко ви хочете його запустити. Якщо новий майданчик з тих чи інших причин потрібен вам “на вчора”, до проєкту доведеться долучити більше людей і додаткові ресурси, і вся команда розробки імовірно буде овертаймити. Так чи інакше, графік проєкту стає жорсткішим, кількість (а подекуди – і вартість) робочих годин зростає, витрати ростуть.

Крім того, форсування процесу розробки збільшує ризики, що також доводиться закладати у вартість робіт. Не варто забувати і про те, що зворотною стороною прискорення часто є брак аналітики та планування на старті проєкту. Це збільшує імовірність зміни вимог до продукту вже під час його створення, що вимагатиме додаткових витрат на переробку коду та тестування. Будь-яка помилка в умовах форсованої розробки може коштувати дорого, адже може призвести до суттєвих затримок у графіці. 

Отже, вартість вашого проєкту – це показник, що залежить від безлічі величин. Аби уникнути необґрунтованих витрат, функціонал та стек технологій для магазину варто ретельно обдумати.  

Чому витрати на проєкті раптово збільшуються? Основні ризики

Створення складного IT-продукту – це дуже комплексне завдання, в якому все може легко піти не за планом через прорахунки в менеджменті та комунікації. Важливо врахувати в розробці основні негативні чинники, які можуть збільшити вартість eCommerce для інтернет-магазину автозапчастин. 

Проблемні інтеграції

Ми вже описали, як інтеграції зовнішніх API та сервісів ускладнюють проєкт – кожна інтеграція потребує додаткового часу на налагодження та тестування. Однак в окремих випадках цей процес отримує додатковий шар складності, пов’язаний з налаштуванням сервісу на боці постачальника чи технічної команди клієнта. 

На жаль, розробники продукту безсилі, якщо запланований до інтеграції сервіс не готовий. На це може бути безліч об’єктивних причин: морально застарілі технології на боці сервісу, проблеми у менеджменті та бізнес-процесах тощо. Подібне може трапитись, наприклад, при інтеграції сайту зі старою системою бухгалтерського обліку клієнта. У найгірших випадках проблеми ускладнюються браком комунікації між командами по обидва боки інтеграції, і проєкт “зависає в повітрі” на тижні і місяці. Усе це погано впливає на вартість продукту та дедлайни. 

Зміна вимог до кінцевого продукту

Однією з головних причин збільшення витрат на проєкті може стати його невірна оцінка на старті робіт. Через стратегічні помилки й хибні гіпотези вимоги до кінцевого продукту можуть змінитися вже в розпал етапу його технічної реалізації. Якщо нові параметри проєкту суттєво впливають на функціонал, то розробникам імовірно доведеться вносити зміни у вже готові модулі, або навіть повністю переглядати усю архітектуру продукту. 

Так чи інакше, йдеться про додаткові години на розробку та тестування, а іноді й про залучення “пожежної команди” фахівців для оперативного переформатування продукту. 

Досвідчені команди розробників зазвичай мають практики та механізми для гнучкого управління змінами вимог, і можуть чітко оцінювати їх вплив на вартість та графік проєкту.

Брак комунікації

Тісна комунікація між розробником та бізнесом – це фундамент, на якому будується успіх всього проєкту. Якщо цей фундамент є недостатньо міцним, у розробці постійно виникатимуть додаткові витрати, а якість кінцевого продукту може постраждати. 

Без стабільного контакту та фідбеку від команди клієнта розробники можуть не до кінця розуміти специфіку бізнесу та вимоги до продукту. Це врешті може ускладнювати та затримувати прогрес на проєкті. Навіть дрібниці на кшталт тривалого затвердження макетів дизайну можуть суттєво нашкодити у сумі з іншими проблемами. 

В найгірших випадках брак зворотного зв’язку може привести до необхідності перероблення того чи іншого функціоналу. Це марна втрата часу та ресурсів, якої можна уникнути завдяки продуктивній та оперативній комунікації на проєкті. 

Отже, плідна комунікація усіх залучених в проєкт сторін та ретельне планування – це ключ до фінансової ефективності розробки. Надалі ми розглянемо, як досягти її на практиці. 

Як уникнути надмірних витрат: лайфхаки для бізнесу

Ми визначили основні ризики, що можуть в підсумку “роздути” вартість eCommerce рішення для магазину автомобільних запчастин. Але за ретельного планування та якісного менеджменту ці ризики можна мінімізувати. Розберімо прості, але дієві методи, що допоможуть вберегти гроші.

Чіткість та детальність в обговореннях проєкту

Перші мітинги з обговоренням концепції проєкту та вимог до продукту не можуть бути формальними. Навпаки, команда на стороні замовника має у всіх деталях описати для розробника суть, потреби, болі та стратегічні плани свого бізнесу, описати специфіку та цінність свого задуму щодо нового IT-продукту. Своєю чергою, команда розробника має задати клієнтам мільйон питань і з’ясувати стільки деталей проєкту, скільки може. 

Ясна річ, така комунікація потребує певного рівня довіри та укладення NDA. Однак лише таким шляхом можна досягти абсолютної чіткості у визначенні вимог й опрацювати по справжньому цінний функціонал, який принесе максимальну користь бізнесу. А головне – прозоре обговорення проєкту дозволить тверезо оцінити завдання й реалізувати його з максимальною ефективністю, без необхідності доопрацювань та додаткових витрат. 

Конструктивність побажань

Розробка IT-продукту для бізнесу не може ґрунтуватися на припущеннях та смаках: принаймні в тих випадках, коли йдеться про великі проєкти, а не про експериментальні стартапи та зроблені “на колінці” MVP. У побудові комплексного рішення, такого як масштабний онлайн-магазин автозапчастин, важливо ретельно зважити та обґрунтувати кожне рішення: від вибору технологій та програмної архітектури, до кольору кнопок CTA в інтерфейсі. Дуже бажано, аби це обґрунтування було викладено мовою цифр, або ж мало чіткі референси. 

Ми практикуємо та пропагуємо саме такий підхід. У його рамках кожне рішення, кожна зміна у проєкті повинна мати чітке обґрунтування. На практиці це відсікає чимало імпульсивних побажань щодо дизайну/функціоналу і допомагає зосередитись на головному. Понад те, цей принцип береже кошти клієнтів і працює на якість. Нові ідеї та побажання, при тому, нікуди не зникають – вони просто йдуть в беклог на опрацювання для наступних релізів. 

Отже, як уникнути необґрунтованих витрат на проєкті створення онлайн-магазину? Це не так вже й складно: треба лише досягти чіткої та прозорої комунікації між командами, чітко визначити вимоги до продукту та не відхилятися від них без критичної потреби. 

Створіть ваш новий онлайн-магазин автозапчастин з командою WEZOM

За 25 років на IT-ринку ми здобули величезний досвід створення таких проєктів з нуля. Наші фахівці чудово розуміють, як формується вартість eCommerce для магазину автомобільних запчастин, тож можуть забезпечити якість та ефективність такої розробки.

Проєкти WEZOM говорять самі за себе: у нашому портфоліо є такі клієнти як Zalem, “Шипшина” та безліч інших великих гравців eCommerce. Бізнес довіряє нам розробку найскладніших рішень з нуля: корпоративний софт, мобільні та веб-додатки будь-якої складності, комплексні онлайн-магазини тощо. Наша пропозиція – це створення унікального продукту, який враховує усі особливості та вимоги компанії клієнта. 

Тож якщо вас цікавлять подібні можливості, не гайте часу. Звертайтеся по консультацію до наших експертів просто зараз: вони радо допоможуть обрати оптимальні рішення під проєкт та зорієнтують у питаннях вартості.  

Висновки

Чи можемо ми напевно сказати вам, скільки коштує eCommerce магазину автозапчастин? На жаль, ні. Адже кожен проєкт унікальний, має власні вимоги, масштаби, строки та потреби. І все це безпосередньо впливає на витрати. З огляду на реалії ринку, можна говорити, що вартість розробки такого онлайн-магазину сьогодні може стартувати з позначки у $150 тисяч і рухатися вгору, залежно від потреб клієнта та складності функціоналу.

Але це дуже умовна цифра. Аби отримати більш влучну оцінку щодо саме вашого проєкту, рекомендуємо в деталях обговорити його з досвідченою та фаховою IT-командою. 

FAQ

Чи можна одразу чітко спланувати вартість?

Вартість проєкту можна визначити лише у ході його детального обговорення між командою розробників та стороною клієнта. Чим ґрунтовнішою буде ця комунікація, тим точнішою врешті буде оцінка витрат. Тож кожен кейс планування вартості є унікальним. 

Скільки коштує створення інтернет-магазину автозапчастин?

У сучасних реаліях ринку (станом на 2024 рік) вартість створення повноцінного онлайн-магазину запчастин може стартувати з позначки у $150 тисяч. Однак усе залежить від масштабів, потреб, інтеграцій та строків запуску проєкту, а також від рівня менеджменту у командах.

Чому вартість розробки може зростати? 

Вартість розробки складних IT-рішень може “роздуватись” через низку проблем, таких як брак комунікації на проєкті, раптову зміну вимог до продукту, несподівані проблеми з інтеграціями зовнішніх продуктів та сервісів бізнесу тощо. Такі ризики можна мінімізувати завдяки ретельному плануванню та якісному менеджменту.

Євген
Про автора
Євген
CBDO
Досвід роботи 9 років
Експерт з IT-продуктів, допомагає потенційним клієнтам WEZOM підібрати оптимальні платформи і технології для вирішення завдань бізнесу.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах