Вартість розробки eCommerce додатку з ШІ: що треба знати для підрахунку

Ольга
Ольга
IT Sales Manager
30.05.2024
1097
0
12 хвилин

Нам пощастило жити за часів революції ШІ. Розумні алгоритми вже сьогодні відіграють ключову роль у створенні конкурентоздатних продуктів для онлайн-комерції. Але застосування передових технологій має бути рентабельним те економічно ефективним, інакше в них просто немає сенсу. У цій статті ми розкажемо, як формується вартість створення eCommerce додатку зі ШІ. Зокрема, розберемо етапи розробки таких рішень та механізми ціноутворення. 

Розуміння цих аспектів допоможе вам ухвалювати правильні рішення щодо інвестицій у розробку новітніх eCommerce додатків, аби отримати максимальну віддачу від новітніх технологій.

Що таке eCommerce додаток зі штучним інтелектом?

Галузь онлайн-торгівлі виникла завдяки розвитку новітніх технологій і завжди спиралась на них. Тож прорив у сфері штучного інтелекту не міг не зачепити індустрію eCommerce. Сьогодні додатки для онлайн-продажів, оснащенні засобами ШІ, використовують різноманітні алгоритми машинного навчання, комп’ютерного зору та обробки природної мови, аби підвищувати ефективність бізнесу та надавати покупцям більш персоналізований, зручний і захопливий досвід покупок.

Яким особливим функціоналом відрізняється додаток для онлайн-комерції з ШІ? Назвімо його. 

  • Персоналізовані рекомендації. ШІ може аналізувати історію покупок, переглянуті товари та інші дані, щоб рекомендувати продукти, які з найбільшою ймовірністю зацікавлять кожного покупця.

  • Пошук за допомогою природної мови. Покупці отримують змогу взаємодіяти з додатком у форматі живої бесіди. Вони можуть ставити запитання, описувати продукти або просто говорити, що їм потрібно.

  • Комп’ютерний зір. Додаток з візуальним аналізом на базі ШІ може розпізнавати продукцію за фото або зображенням з камери, що спрощує користувачам пошук товарів. 

  • Віртуальні помічники. Чат-боти на основі ШІ можуть відповідати на запитання, допомагати з навігацією застосунком, надавати сервіс і навіть здійснювати продажі.

  • Прогнозування попиту. ШІ може аналізувати величезні обсяги даних про покупки, уподобання та поведінку користувачів, щоб допомогти продавцям прогнозувати попит та ухвалювати відповідні рішення.

  • Динамічне ціноутворення. Розумні алгоритми можуть автоматично встановлювати ціни на товари в реальному часі, керуючись даними про попит, ситуацію на ринку та інші фактори.

  • Автоматизація маркетингу. ШІ може автоматизувати завдання маркетингу, такі як надсилання персоналізованих повідомлень електронною поштою та створення таргетованої реклами.

Попит на засоби ШІ в eCommerce зростає неймовірними темпами. За даними Precedence Research, в 2023 році обсяг глобального ринку ШІ для онлайн-комерції перевищив позначку у $6,6 млрд. Аналітики прогнозують, що найближчими роками ринок буде розвиватися з середньорічним темпом зростання у 14,6%, і до 2032 року сягне позначки в $22 млрд – тобто збільшиться майже в 4 рази за 6-7 років. 

В цьому немає нічого дивного, адже штучний інтелект вже сьогодні перетворюється на один з головних факторів конкурентоспроможності в онлайн-комерції. 

Від ідеї до релізу: з чого складається створення eCommerce додатку зі ШІ 

Аби краще розуміти, як формується вартість розробки додатку зі ШІ для електронної комерції, треба знати зміст такого проєкту. Тож давайте окреслимо основні етапи створення таких продуктів.

  • Попередні дослідження та визначення вимог 

На старті важливо правильно визначити концепцію продукту та завдання усього проєкту. Розробка часто починається з Discovery Stage, що охоплює дослідження ринку, цільової аудиторії та рішень конкурентів. В результаті для проєкту створюється вихідна документація та ТЗ.

  • Проєктування та дизайн

Коли концепція продукту і завдання розробки відомі, дизайнери починають роботу над його UX. Вони опрацьовують користувацькі сценарії та створюють перші макети інтерфейсу. Якщо йдеться про продукт з ШІ, то на цьому етапі визначається загальна логіка його використання. Паралельно розробники обирають для продукту програмну архітектуру та стек технологій. 

  • Технічна реалізація

Розробники втілюють затверджені проєктні рішення для продукту у коді, програмують фронтенд та бекенд. Якщо йдеться про розробку продукту з ШІ, то на цьому етапі також здійснюється інтеграція та налаштування готових алгоритмів (наприклад, від OpenAI) чи навчання моделі ШІ з нуля. Для цього також необхідно підготувати релевантні набори даних.

  • Контроль якості

При розробці продукту з ШІ тестування здійснюється одразу на декількох рівнях. QA-інженери перевіряють працездатність модулів ПЗ у різні способи, з використанням мануальних та автотестів. Водночас фахівці з ШІ оцінюють працездатність моделі штучного інтелекту і за потреби коригують її, поки вона не почне видавати затребувану продуктивність та результати. 

  • Реліз

Коли додаток пройшов через контроль якості, наступає етап його розгортання. У більшості проєктів йдеться про випуск продукту в App Store та Play Market, але є й такі додатки, які локально розгортаються в IT-середовищі окремо взятого бізнесу. Команда розробників має забезпечити вдалий реліз, допомогти з навчанням персоналу тощо.

  • Пострелізна підтримка

Після релізу розробники продовжують опікуватися продуктом. Вони надають йому технічну підтримку, усувають помилки та будь-які проблеми з функціоналом, а також готують оновлення. 

 Залежно від особливостей проєкту кожен з цих етапів може потребувати суттєвих витрат коштів та часу. Та найбільш ресурсоємними зазвичай є технічні етапи, такі як розробка та тестування

Як формується вартість створення eCommerce-додатку з ШІ

Назвати орієнтовну вартість створення ecommerce додатку зі ШІ без обговорення конкретного проєкту дуже важко. Залежно від масштабів та складності створюваного продукту рахунок може йти на тисячі, десятки, або навіть сотні тисяч доларів. Але ми можемо розповісти, як формується вартість робіт на кожному етапі розробки.

Загальні принципи ціноутворення в IT 

Почнемо з головних засад. Вартість проєктів в IT формується на базі вартості робочих годин фахівців. У своїй основі це дуже проста арифметика: менеджери оцінюють завдання розробки в годинах, а потім множать ці години на вартість години робочого часу (рейту) залученого дизайнера, програміста чи тестувальника. Якщо ви звернетесь за розробкою до аутсорсера, то вартість робіт буде складатися з рейту розробників та націнки, пов’язаної з супутніми витратами й маржинальністю. 

Так можна попередньо (зазвичай, дуже поверхово) підрахувати приблизну вартість робіт в доларах. Точність цього підрахунку залежить від того, наскільки коректно вдалося оцінити складність завдань розробки, наскільки точними виявились прогнози щодо темпів реалізації завдання. Чим більше робочого часу потребується на розробку, тим дорожчим врешті виходить продукт. 

Скільки коштує робочий час залучених фахівців? Ці цифри формуються ринком та макроекономікою, і дуже сильно відрізняться у різних регіонах світу. Понад те, вони можуть суттєво відрізнятися навіть у різних компаніях. Саме тому ми рекомендуємо говорити про орієнтовну вартість лише після першої-другої консультації з конкретною командою розробників. 

Вартість Discovery Stage

З фінансового погляду це дуже важливий етап для усього проєкту. Адже ґрунтовні дослідження ринку, аудиторії та конкурентів дозволяють правильно сформулювати концепцію розробки та вимоги до продукту. Попередня аналітика дозволяє сформувати якісну первинну документацію, таку як проєктне бачення, технічна специфікація, Team Composition Plan, проєктна оцінка тощо. 

Відсутність або недоопрацьованість цих документів може мати дуже суттєві наслідки для усієї фінансової долі вашого додатку. Якщо він грунтуватиметься на невірних гіпотезах та оцінках, у проєкт імовірніше за все доведеться вносити суттєві корективи вже в розпал технічних робіт. Це майже завжди веде до втрати цінного часу та коштів. 

Скільки коштує Discovery Stage? Дамо декілька стартових позицій. На цьому етапі до проєкту можуть долучатись, проджект- та продакт-менеджери, дизайнери, бізнес-аналітики, технічні фахівці. У практиці WEZOM фаза діскавері зазвичай вкладається у два-три спринти, що тривають не довше 10 днів. Це відносно невеликі витрати в масштабі всього проєкту, тож заощаджувати на них не варто.

Вартість проєктування та дизайну додатка

З цього етапу починається практичне втілення продукту в життя. Один або декілька дизайнерів опрацьовують на базі вихідної документації юзабіліті та користувацький інтерфейс додатка, створюють макети та прототипи інтерфейсу, що можуть суттєво відрізнятися: від найпростіших мокапів, до клікабельних прототипів екранів. Завдання дизайнерів полягає в тому, аби реалізувати юзабіліті та користувацькі сценарії відповідно до концепції продукту та затвердити його.

Тим часом інженери ПЗ визначають для проєкту технічні рішення та програмну архітектуру, обирають стек технологій. Якщо йдеться про додаток з функціоналом ШІ, то імовірно до проєкту на цьому етапі підключаються і фахівці з Data Science, які обирають інструменти та алгоритми, розпочинають роботу над наборами даних тощо. 

Скільки може коштувати цей етап розробки? Усе залежить від проєкту. У найпростіших кейсах можна вкластися навіть в один спринт, але частіше продукт з ШІ потребує 3-5 спринтів на узгодження дизайну, UX та технологій. Це численні години роботи дизайнерів, інженерів ПЗ та інших фахівців, що суттєво впливають на вартість розробки застосунку зі ШІ для eCommerce.

Вартість програмування, налаштування ШІ та тестування

Це найдорожчий та наймасштабніший етап розробки. Залежно від масштабів проєкту, він може потребувати сотень і навіть тисяч годин роботи висококваліфікованих фахівців. Розберемо цю роботу трохи детальніше, виходячи з ринкових реалій України у 2024 році. 

  • Фахівці з фронтенду або мобайлу програмують клієнтську частину додатку. Їх робота полягає у тому, аби перетворити затверджені дизайни та макети в повністю функціональний користувацький інтерфейс. Залежно від навичок та ролі фронтенд розробника, його рейт може варіюватись в діапазоні $20-50.

  • Фахівці з бекенду реалізують в коді серверну частину, що відповідає за бізнес-логіку, обробку запитів користувачів та роботу з даними. Рейт бекенд-розробника залежить від його ролі та рівня навичок, і може варіюватися в діапазоні $20-50.

  • У найпростіших кейсах фахівці з бекенду можуть налаштувати та інтегрувати у продукт готові інструменти ШІ від OpenAI, Amazon або Google. Але якщо це неможливо, то до проєкту залучаються фахівці з ШІ та Data Science. Рейт таких фахівців може доходити до $40-50.

  • Нарешті, до контролю якості продукту обов’язково залучаються QA-інженери, які проводитимуть тестування. Рейти таких фахівців також варіюються в широкому діапазоні $15-50.

По-справжньому масштабні проєкти реалізуються за десятки спринтів, тож вартість створення eCommerce застосунку зі ШІ буде відповідною. Як приклад, створення сучасного масштабного продукту з нуля може потребувати 800-900 годин роботи фахівців.

Android, IOS та Cross-platform: вартість розробки для різних платформ

Створити мобільний додаток для бізнесу можна у різні способи. Продукт можна розробляти нативно під кожну мобільну ОС (iOS, Android). А можна обрати кросплатформову розробку, що дозволяє створити універсальний продукт під усі системи. Кожен варіант має свої аспекти вартості, про які ми й поговоримо нижче.

Вартість розробки додатка під Andriod

Створення мобільного додатку під найпоширенішу ОС у світі не потребує “космічних” витрат. Поріг входу у таку розробку максимально низький: програмісти не потребують жодного особливого обладнання, вистачить звичайного ноутбука з будь-якою ОС. 

Створення акаунту Android Developer коштує всього $25 – і це єдина виплата за всю участь у програмі. Для тестування додатків підійдуть будь-які гаджети на Android, які також коштують небагато. Andriod-розробники найчастіше використовують такі технології як Kotlin, Android Studio та Android SDK. 

Чи означає це, що розробка під Android – це дешевий варіант? Не обов`язково, усе залежить від складності дизайну та функціоналу. Оскільки ми говоримо про розробку рішення для eCommere з можливостями ШІ, то проєкт все одно може бути ресурсомістким. Подекуди саме складність функціонала таких додатків штовхає розробників до нативної розробки. 

Вартість розробки додатка під iOS

Розробка під iOS має суттєво вищий поріг входу, ніж під Android, тому що максимально замкнена в екосистемі Apple. Для повноцінного кодингу розробнику знадобиться MacBook, для тестування бажано мати під рукою iPhone та iPad різних моделей – це преміальні гаджети, що коштують відповідно. Крім того, за акаунт розробника Apple доведеться платити $100 на рік. 

Відтак iOS-розробників на ринку дещо менше, ніж фахівців з Android, а їх рейт трохи вищий. Ці фахівці у своїй роботі покладаються на такі технології як XCode, Objective-C та Swift. Вибір на користь нативної розробки під iOS може бути витратним. Але водночас успішні продукти для eCommerce на iOS дуже швидко відбивають витрати, оскільки залучають платоспроможну аудиторію. 

Кросплатформна розробка

Ще один варіант створення додатку – розробити продукт на кросплатформних технологіях. Таке рішення буде працювати на iOS та Android з єдиної кодової бази. Для створення кросплатформових додатків використовуються фреймворки на кшталт React Native та Flutter. 

Ще декілька років тому вважалося, що подібні продукти мають недоліки й обмеження в частині швидкодії, налаштування UI та використання нативних функцій системи. Однак на сьогодні можна точно стверджувати, що розробка на Flutter дає чудові результати в абсолютній більшості сценаріїв. Кросплатформові додатки виглядають і працюють так само, як нативні. 

Кросплатформова розробка може фундаментально вплинути на вартість створення застосунку зі ШІ для eCommerce. Адже замість дороговартісної розробки двох окремих версій ПЗ під різні платформи бізнес платить за одне універсальне рішення. 

Як уникнути перевитрат в розробці?

Дуже важливо зробити розробку мобільного додатку для eCommerce фінансово ефективною. Як цього досягти? Можемо дати декілька практичних порад.

  • Чітко визначте цілі та завдання

Перш ніж почати розробку, важливо чітко визначити концепцію продукту та завдання проєкту. Знайдіть правильні відповіді на питання щодо мети додатка. Які проблеми він має вирішити? Яку цінність він має надати вашим клієнтам? 

  • Приділіть особливу увагу документації

Незалежно від форми документації, вона має охоплювати всі етапи розробки: від визначення вимог до тестування й розгортання. Що детальнішим буде ваш план, то меншою буде ймовірність того, що ви зіткнетеся з несподіваними перешкодами або перевитратами.

  • Не помиліться з вибором технологій

Аби не платити двічі, і не перероблювати продукт вже в розпал розробки, варто від початку правильно підібрати формат розробки (натив/кросплатформа) та вдалий стек технологій. Це особливо важливо в частині роботи з даними та ШІ. 

  • Використовуйте методи Agile

Методологія Agile – це підхід до розробки програмного забезпечення, який дає змогу розбивати проєкт на невеликі, керовані етапи. Це допомагає підтримувати комунікацію в команді, своєчасно отримувати зворотний зв`язок та коригувати проєкт за потреби. 

  • Слідкуйте за видатками та ходом проєкту 

Важливо відстежувати хід робіт та вчасно реагувати на будь-які ускладнення. Це допоможе вам завчасно виявити потенційні проблеми з перевитратою коштів і уникнути їх, або своєчасно скоригувати бюджет проєкту.

У питаннях планування та здійснення розробки дуже легко “обпіктися”. Передбачити абсолютно усі ризики практично неможливо, і на кожному етапі проєкту щось може піти не так. Відтак ми рекомендуємо довіряти розробку складних рішень, таких як додатки з ШІ, досвідченим командам. 

Розробка додатку для eCommerce на базі ШІ з WEZOM 

Ми розробляємо диджитал-рішення для бізнесу вже 25 років. Це кастомне корпоративне ПЗ, цифрові екосистеми, мобільні та веб-додатки будь-якої складності. Команді WEZOM довіряють клієнти зі сфер виробництва, логістики, eCommerce, енергетики тощо. 

Наші фахівці чітко знають, як формується вартість розробки додатку зі ШІ для eCommerce. Ми формуємо максимально прозорі фінансові пропозиції, аби наші клієнти чітко розуміли, за що платять. Понад те, наша команда веде проєкти максимально відкрито та прозоро, надаючи замовнику продукту усі форми звітності. 

Тож якщо вас цікавить розробка додатку для eCommerce з досвідченою та фаховою командою, ми готові допомогти. В нас за плечима тисячі успішних проєктів та сотні продуктів, реалізованих з нуля. Звертайтеся по консультацію до менеджерів WEZOM просто зараз. 

Висновки

Сьогодні штучний інтелект відіграє ключову роль у створенні конкурентоздатних та інноваційних продуктів для eCommerce. Однак важливо, щоб застосування передових технологій було рентабельним та економічно ефективним. Тож бізнесу варто розуміти, як формується вартість розробки проєктів в IT. 

Створення цифрових продуктів саме по собі є складним завданням, що важко піддається прогнозуванню. А розробка додатків з інноваційним функціоналом на базі ШІ додає розробці додатковий вибір. Є лише один шлях мінімізувати фінансові помилки й реалізувати продукт швидко та якісно – довірити розробку по-справжньому досвідченій команді розробників. 

FAQ

Скільки коштує eCommerce додаток зі ШІ?

Вартість розробки eCommerce додатку зі штучним інтелектом може значно варіюватися залежно від низки факторів, таких як обсяг робіт, складність функцій ШІ, залучені фахівці, терміни виконання та рівень інтеграції з наявними системами. Зазвичай такі проекти вимагають значних інвестицій, які можуть становити від декількох десятків тисяч до сотень тисяч доларів. Точні цифри можна назвати лише після обговорення проєкту. 

Чому варто розробити eCommerce додаток зі ШІ?

Розробка eCommerce додатку зі штучним інтелектом надає бізнесу безліч переваг. Йдеться про такі функції ШІ як персоналізовані рекомендації, пошук за допомогою природної мови та комп'ютерного зору, віртуальні помічники та чатботи тощо. Усі ці можливості дозволяють покращити досвід покупців та оптимізувати операції бізнесу. 

З чого складається вартість створення eCommerce додатку з ШІ?

Загалом вартість створення додатку зі ШІ для eCommerce базується на вартості робочого часу фахівців, що залучаються до проєкту: дизайнерів, програмістів, фахівців з Data Science, тестувальників тощо. Від рейту та кількості робочих годин врешті й залежать видатки на створення продукту. Чим швидше та ефективніше ведеться розробка, тим меншими будуть витрати. 

Ольга
Про автора
Ольга
IT Sales Manager
Досвід роботи 7 років
Підбираю IT-рішення для зростання бізнесу клієнтів. Не допущу "злив бюджету", гарантую зрозумілість, прозорість та результат.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.