Статейне просування сайту

Ткаченко Аліна
Ткаченко Аліна
Копірайтер
5.0
06.11.2023
15186
0
15 хвилин

Ще 5 років тому SEO-шникам було простіше. Достатньо було втиснути в не особливо осмислений текст якомога більше «ключів» — і сайт потрапляв у ТОП. Все змінилося, коли на арену вийшли «Пінгвін» та «Мінусінськ» — удосконалені алгоритми від пошукових систем. Тепер такі підходи не пройдуть — подібний текст не тільки не сприяє ранжуванню, а й навпаки може знизити позиції сайту. У тренді — природний та корисний контент, а статейний поступ виходить на якісно новий рівень.

У цій статті ми поговоримо про те, як у 2024 році правильно просувати статтями, як вибрати гідний майданчик та як оцінювати результати цього методу оптимізації.

метод просування статтями

Навіщо потрібне статейне просування сайту?

Просування статтями — це ефективний метод комплексного покращення основних SEO-показників та зростання органічного трафіку. Публікація статей дозволяє:

  • Підвищити позиції за цільовими запитами. Розміщення оптимізованих статей допомагає підняти позиції сайту у пошуковій видачі за ключовими словами, що відповідають тематиці статей. Чим вище позиції, тим більше цільових переходів із пошуку.

  • Збільшити трафік. Статті залучають до сайту додатковий органічний трафік з пошукових систем. Чим більше якісного контенту, тим активніше зростання аудиторії.

  • Підвищити експертність та довіру. Інформативні статті формують імідж сайту як надійного джерела, що зміцнює довіру користувачів.

  • Поліпшити поведінкові чинники. Статті підвищують залучення користувачів, збільшують час на сайті, знижують показник відмов. Це позитивно впливає на репутацію ресурсу для пошукових систем.

Крім цього, просування за допомогою статей має довгостроковий ефект. На відміну від багатьох інших SEO-методів, результат від статей накопичується та зберігається довгий час. Унікальний контент приваблює відвідувачів місяцями та роками.

Чи варто вкладатись у просування сайту статтями в 2024 році?

Так, цей метод, як і раніше, є одним із ключових та актуальних способів розкручування. І ось чому. Текстовий контент найкраще індексують пошукові системи. Статті оптимізуються під запити, що забезпечує добрі позиції у видачі. У цьому вони зберігають свою цінність надовго. На відміну від новин якісні статті можуть залучати цільових відвідувачів роками. Крім того, інформативні статті допомагають вирішити проблеми читачів, дають корисні знання. Це зміцнює довіру до сайту, а також збільшує залучення користувачів, час перебування на сайті, знижує показник відмов. Це дуже важливі SEO-фактори. А для кращого ефекту контент можна просувати як на сайті, так і на сторонніх майданчиках, і використовувати посилання у статтях.

Метод просування статтями

Статейне просування – це ефективний та порівняно недорогий метод розкручування. Ви отримуєте прихильність пошукових систем, підвищення рейтингу у видачі та збільшення трафіку – люди люблять, коли ви даєте всі відповіді на їхні запитання. Чим більше закрито заперечень — тим вища впевненість у доцільності покупки.

Які способи статейного просування?

  1. SEO-статті всередині сайту збільшують кількість внутрішніх сторінок та піднімають рейтинг у видачі. Для кожного тексту потрібно підібрати релевантні ключові запити, при цьому важливо не переспамати — пам'ятаємо: акцентуємо на якості, а не на ключах.

  2. Розміщення статей на зовнішніх майданчиках із органічно вписаними у текст посиланнями. Підвищує ТІЦ (індекс тематичного цитування), ІКС (індекс якості сайту), загальну вагу маси посилань. Розміщувати статті можна безкоштовно на тематичних майданчиках та у каталогах або за договірну плату на сторонніх сайтах чи біржах.

  3. Контент-маркетинг - статті для брендингу, репутації та підвищення довіри. Розміщуються в корпоративному блозі або зовнішніх майданчиках: тематичних форумах, ЗМІ, соціальних мережах.

Як створити ефективний контент

Формула просувної статті проста: хороший копірайтер та грамотне ТЗ. Одне без іншого не працює. Покроково про дії, які потрібно зробити, – нижче.

Збір семантичного ядра

Основна мета статті в тому, щоб користувач прочитав її, відповів на всі свої питання і сформував позитивне ставлення до вашої компанії. Але спершу треба, щоб він цю статтю знайшов. Тому в кожен текст потрібно вставити конкретну кількість ключових фраз із СЯ — тоді пошукові алгоритми при релевантних запитах пропонуватимуть ваш матеріал.

Угруповання

Ми склали список ключів, тепер їх треба згрупувати. Це потрібно, щоб кожна конкретна сторінка та стаття на ній були заточені під певний кластер (групу слів). Ключі об'єднують за такими факторами:

  1. Одинаковий корінь (вишневий пиріг, пиріг із вишні).

  2. Синоніми (купити будинок у селі, купити будинок у селі).

  3. Намір користувача (ціна книги, купити книгу, замовити книгу).

  4. Ступінь готовності до покупки (кластер 1: види покриття для підлоги, кластер 2: ламінат виробники Росія, кластер 3: Robins СПб).

Головне правило угруповання: слова в 1 кластері - схожі, а кластери між собою відрізняються якнайсильніше.

Угруповання можна виконати в спеціальному сервісі, але доопрацьовувати його все одно доведеться. Наприклад, повністю автоматична кластеризація за синонімами або ступенем готовності до покупки поки що неможлива.

як створити ефективний контент

Створення ТЗ для копірайтера

Стаття в інтернеті має безліч технічних характеристик — усі вони мають бути прописані у ТЗ. Ось основні:

  1. Об'єм . Задається виходячи з аналізу конкурентів, повинен розкривати тему повністю. Для комерційних описів – не менше 1,5 тисяч символів, для інформаційних – від 4 тисяч. Деякі теми для блогу вимагають розгорнутого лонгріду та можуть досягати 30 тисяч.

Як проаналізувати конкурентів: вибираємо тематичні статті з ТОП-10, дивимося на обсяг та визначаємо середній показник.

Сервіс для автоматичного аналізу: "Серпстат".

Програми визначення обсягу: «Адвего», Google Docs, Microsoft Word.

  1. Ключові слова . Найважливіші фрази з кластера ставлять у заголовок H1, другорядні - у заголовки H2-H4 (але не в усі, для профілактики переспаму). Прораховують щільність ключів на загальний обсяг статті та вказують ключові фрази у прямому та розведеному вигляді. Додають навколотематичні та LSI-слова – вони допомагають пошуковим алгоритмам краще зрозуміти суть сторінки.
  2. Структура тексту . Містить назву та різнорівневі підзаголовки, а також вимоги до списків, абзаців, шрифту. Ціль — повністю розкрити тематику, щоб користувач міг швидко знайти відповідь. Копірайтер може сам скласти план на підставі рекомендацій, але SEO-фахівець, який вже пропрацював конкурентів та поінформований про всі нюанси бізнесу, зробить це краще.
  3. Унікальність - 85-95% . Чому не 100%? Якщо стаття містить технічні дані, терміни та точні інструкції, її повністю змінити не вийде. Звісно, можна досягти 100% унікальності і тут, але вийде нісенітниця — текст стане нечитабельним.

Сервіси для перевірки унікальності: Advego, etxt.

  1. Частота слів – відсоткове співвідношення кількості ключових слів до загального обсягу статті. Не має перевищувати 3–5%. Це потрібно, щоб не було переспаму, через який пошукові алгоритми можуть не просувати вашу статтю.

Сервіси для перевірки частоти: text.ru, Advego, Istio.

  1. Водність тексту . Збільшується через стоп-слів, вступних конструкцій, спілок, прийменників. Причин підвищеної водності дві:
  • нестача інформації при великому обсязі;

  • нестача кваліфікації копірайтера.

У боротьбі з «водою» важливо не перестаратися — надто сувору статтю важко читати.

Показники водності: від 7 балів за glvrd.ru, до 75% - за Advego.

У ТЗ слід зазначити компанію, котрій пишеться матеріал. Рекомендується увімкнути посилання на конкурентів.

Що ще допоможе автору написати робочий текст та полегшить перевірку тексту:

  • формат здачі: Google Docs чи Microsoft Word;

  • вимоги до зображень у тексті: наявність та кількість;

  • дедлайн;

  • що не потрібно вказувати в тексті – на думку замовника та SEO-оптимізатора.

Буде чудово, якщо копірайтер разом із ТЗ отримає бриф від замовника.

Перевірка та редагування тексту

Статтю слід перевірити на відповідність ТЗ. За замовчуванням автор має здавати роботу без орфографічних та пунктуаційних помилок. Перевірити грамотність можна з допомогою спеціальних сервісів чи передати роботу редактору. Останній варіант — кращий, оскільки коректор не лише виправить помилки, які не завжди визначаються автоматичними програмами, а й перевірить смислову складову, а також логіку викладу.

Сервіси для перевірки грамотності: "Орфограмка", "Главред", LanguageTool.

оптимізація та оформлення матеріалу

Оптимізація та оформлення матеріалу

Без зручної подачі матеріалу інші фактори ранжирування просто не вплинуть. Користувач не зможе швидко знайти відповідь на питання, що не цікавить, не стане розбиратися в полотні монотонного тексту і залишить сайт. Титанічна робота з приведення ліда на сайт буде зроблена даремно.

Як правильно оформити статтю:

  1. Заголовки . Поділяють статтю на смислові блоки, що дозволяють швидко пробігтися очима, щоб знайти потрібну інформацію. Також використовуються для SEO-оптимізації . Заголовки представлені тегами H1, H2, H3, H4, H5, H6, на практиці використовуються перші три. Відрізняються розмірами та ієрархією — найбільший H1 може містити кілька H2, а всередині H3 ніколи не буде більшим за головний H2.

Правила оформлення заголовків:

  • на 1 сторінку - 1 заголовок Н1;

  • наприкінці заголовка точка не потрібна;

  • після кожного заголовка - мінімум 2 абзаци;

  • що вище за рівнем тег, то більше вписувалося шрифт;

  • перед і після заголовка має бути відступ.

  1. Списки - бажано використовувати скрізь, де перераховується 3 та більше об'єктів. Так простіше візуально сприймати текст, а також облікові маркери позитивно приймаються пошуковими алгоритмами. Тому їх не можна замінювати звичайними тире чи мінусами.

Правила оформлення списків:

  • якщо список нумерований – кожен пункт починаємо з великої літери, наприкінці – точка;

  • якщо список маркований - кожен пункт починаємо з маленької літери, наприкінці кома, після останнього пункту - точка.

  1. Посилання . Тут правило одне: читач має зрозуміти, що це заслання. Вона має бути підкресленою, синього кольору та перекладати на потрібну сторінку. Якщо в тексті є посилання, то підкреслення інших елементів не використовуємо, щоб не заплутати користувача.
  2. Абзаци . В 1 абзаці не повинно бути більше 4-5 рядків. Відступи між ними слід робити за допомогою стилів CSS.

Якщо в тексті є картинки, а краще, щоб вони були, треба оптимізувати їх для Web. Додайте опис Alt та Title – це підвищить трафік за рахунок відвідувачів з пошуку за зображеннями.

Публікація статей на сайті

Перед тим як відкрити сайт для індексації, напишіть та розмістіть близько 40 статей, а також розплануйте теми для наступних 40. Половину із запланованих напишіть та поставте в чергу на публікацію. Тепер можна запускати індексацію - так пошуковики відразу зможуть додавати статті у видачу. Звичайно, спочатку їхня позиція буде дуже низькою, але для того ми й запускаємо вже заповнений сайт — перші статті обростуть індексом та віком за пару місяців.

Готовий план хороший тим, що ви зможете згадувати в текстах про майбутні публікації і тим самим мотивувати користувачів повертатися на сайт. Після публікації згаданої статті ви повертаєтеся в стару і додаєте посилання на новий матеріал - грамотне перелінкування покращить поведінкові фактори сайту.

доопрацювання статей на основі аналітики

Доопрацювання статей на основі аналітики

90% трафіку великим блогам дають лише 10% сторінок. Виходить, якщо в статейне просування вкласти 100 тисяч, то 90 тисяч буде марно. Але неробочий, на перший погляд, контент можна трохи підкоригувати, щоб він почав приносити трафік. Що можна зробити:

  • додати абзаци з додатковими ключовими словами;

  • змінити формат: перетворити типовий інформаційний текст на оригінальне інтерв'ю або діалог фахівців;

  • додавати думки різних авторів;

  • зробити текст привабливішим за допомогою картинок та відеороликів;

  • перевірити перелінкування.

Виявити слабкі статті та ключі допоможе сервіс Google Analytics. Аналізуємо дані щодо кількості переглянутих сторінок та загального часу перебування на сайті.

Зовнішнє просування сайту статтями

Чим більше посилань веде на сайт, тим краще для рейтингу. З деяких пір правила гри змінилися: і просто посилання без особливого тексту, особливо куплені, майже не зважають. Тепер у пошукових систем на 1 місці - контент; та лінки, заховані в тексті, — це один із виграшних та легальних способів просування. Тому так важливе розміщення статей із згадкою про нашу компанію на сторонніх майданчиках.

Зовнішнє статейне просування не лише підвищує позиції, а й грає нам на руку з усіх боків: підвищує трафік та довіру до бренду. Якщо стаття про вас розміщена на авторитетному порталі з масою читачів, які відносяться до вашої ЦА, а контент ви надали корисний і цікавий, то ймовірність того, що люди все ж таки переходитимуть за посиланням, дуже велика.

як вибрати гідний майданчик для розміщення статей

Як вибрати гідний майданчик для розміщення статей?

Контент можна розміщувати платно та безкоштовно. Перший варіант – на біржах та сайтах інших веб-майстрів за домовленістю. Безкоштовно — на спеціальних порталах, тематичних блогах та каталогах.

Вимоги до майданчиків:

  • ТІЦ - від 100;

  • У ТОП-50 за запитами, які перегукуються із вашим СЯ;

  • вік щонайменше 2 років;

  • відсоток індексації - від 80%;

  • на сайт не накладено санкцій від пошукових систем.

Сайт-донор має бути популярним: з високою відвідуваністю, активним коментуванням, репостами, обговореннями у соцмережах. Якщо відвідуваність висока, а активності 0, показники можуть бути просто накрученими. Співпрацювати з таким сайтом не варто – він може потрапити під санкції.

Вимоги до статті

Матеріал для зовнішніх майданчиків не повинен рекламувати товар безпосередньо. Насамперед, це має бути корисним, цікавим, розважальним контентом. Підійдуть:

  • експертні статті, керівництва та лайфхаки — в ідеалі треба написати щось своє, новеньке, а не переписувати те, що вже було переписано сотні разів;

  • практичні поради щодо вибору товару/послуги;

  • огляди та добірки продуктів, що вирішують конкретну проблему;

  • статистика та дослідження з питань, що цікавлять аудиторію;

  • кейси;

  • розважальні статті з нативною присутністю бренду.

У зовнішній статті мають бути 1–2 посилання на 2–3 тисячі символів.

Яка кількість статей потрібна для ефективного просування сайту?

Це залежить від багатьох факторів, а саме:

  • Тематика та ніша сайту. Чим вужча ніша, тим менше статей потрібно для її покриття. Для вузькоспеціалізованого ресурсу достатньо 30–50 статей.

  • Конкуренція за цільовими запитами. Чим вища конкуренція, тим більше якісного контенту потрібно створювати, щоб випередити суперників.

  • Обсяг та глибина статей. Великі за обсягом статті, що детально розкривають теми, ефективніше просувають сайт.

  • Частота публікації нових статей. Регулярне оновлення контенту дає найкращі результати.

  • Якість оптимізації статей. Грамотно оптимізовані під SEO тексти працюють краще.

  • Посилання на статті з інших сайтів. Більше зовнішніх посилань — вищий ефект.

У середньому для хорошого старту потрібно 50–100 оптимізованих статей загальним обсягом близько 100 000 слів. Потім поступово потрібно доповнювати та оновлювати контент. Оптимально публікувати 2–3 нові статті на тиждень для підтримки ефекту просування.

Як оцінити результати статейного просування?

Оптимізовані статті збільшують трафік та покращують ранжування пошуковими алгоритмами. Які параметри слід відстежувати:

  • позиції;

  • трафік;

  • приріст посилань;

  • ІКС.

Цифри для аналізу можна отримати за допомогою сервісів allpositions.ru, Яндекс.Метрика, Google Analytics, Яндекс.Вебмайстер, Google Search Console.

типові помилки при статейному просуванні

Типові помилки при статейному просуванні

Ось основні промахи, які призведуть до марно витраченого бюджету SEO:

  1. Економія на контенті Дешевий копіпаст, синонімайзери, а то й зовсім копіювання чужого контенту веде лише до санкцій та ситуацій, коли користувач обурено закриває вкладки і більше ніколи на них не повертається.

  2. Вибір лише дешевих або лише елітних сайтів-донорів. Шукайте золоту середину, керуючись не ціною, а параметрами сайтів.

  3. Нерівномірні та нерегулярні публікації. Проіндексувати 200 статей у перші дні, а потім не публікувати нічого — жодного результату не дасть. Потрібен чіткий контент-план. До того ж різке підвищення маси посилань пошукові роботи вважають підозрілим.

Найчастіше оптимізатори ігнорують тематику донора. Але якщо це форум городників у той час, як ви продаєте лижі, нічого, крім подиву, стаття не принесе.

переваги та недоліки статейного просування

Переваги та недоліки статейного просування

Просування статтями — це легальний і підбадьорюваний пошуковими роботами спосіб просування. Має такі переваги:

  • швидкий старт для молодих сайтів;

  • збільшення реферального (посилального) та органічного трафіку;

  • підвищення авторитету;

  • виведення в ТОП більшості запитів одразу.

Здобути першокласний матеріал порівняно просто — не потрібне спеціальне обладнання або технічні навички. Все, що потрібно, — хороший небайдужий копірайтер і грамотно складене семантичне ядро.

Недоліки статейного просування:

  • Значні фінансові вкладення. Потрібен бюджет на кілька місяців уперед, адже у статейному просуванні важлива регулярність. Крім того, за розміщення на багатьох авторитетних майданчиках також доведеться платити;

  • вимагає багато часу на підготовку - підбір ключових фраз, складання ТЗ, пошук автора та майданчиків для розміщення.

Може статися так, що оригінальна стаття може втратити унікальність. Хтось скопіював матеріал, а алгоритм помилився і вважав першоджерелом сторонній сайт-злодюжку.

Висновки

Розкрутка сайту статтями — це дорогий захід, проте ось уже 10 років він вважається одним з найефективніших методів SEO. Адже одне значне вкладення дозволяє відчувати ефект довгі роки та економити на рекламі. У довгостроковій перспективі вартість ліда виявиться мізерною, а позиції у ТОП міцно зміцняться.

Грамотне поєднання статейного просування та посилальної маси дасть міцний SEO-ефект, що призведе до ТОП, до трафіку та прибутку.

статейне просування сайту FAQ

FAQ

Скільки потрібно статей для просування сайту?

Статті потрібні для сторінок послуг та груп товарів, для головної та комерційних сторінок, блогу. Якщо у СЯ залишилися кластери із запитами, а у вас немає такої сторінки, то потрібно її створити та написати туди статтю. Зовнішнє просування має бути поступовим, щоб не відбулося «посилального буму». Оптимальна кількість для середнього сайту — 5–10 статей на різних майданчиках щотижня.

Яким має бути обсяг тексту на сторінці для SEO просування?

Для сторінок із товарами/послугами — від 1,5 тисяч символів. Для інформаційних – від 4–5 тисяч. Тут важливий не скільки обсяг, скільки розкриття теми. Якщо писати більше нічого, краще не добивати тисячу символів, що залишилася, «водою». Якщо тема ще не розкрита, то пишемо, доки не відповімо на максимум запитань ЦА.

Де шукати майданчики для розміщення статей?

Статті можна розміщувати на платних перевірених біржах - наприклад, "Міралінкс" та Gogetlinks, а також на тематичних ресурсах - найпростіше ввести свої ключові запити в пошуковий рядок і вибирати.

Ткаченко Аліна
Про автора
Ткаченко Аліна
Копірайтер
Досвід роботи 10 років
Спеціалізується на створенні корисного та продаючого контенту. Має досвід написання переконливих текстів для реклами, сайтів, блогів та соціальних медіа.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 2
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.