SEO для SaaS

2.7
04.02.2022
4117
0

Абревіатура SaaS розшифровується як Soft as a Service. Тобто програмне забезпечення як послуга. Зазвичай це хмарні рішення, що фізично знаходяться на серверах в Мережі.

Давайте обговоримо Ваш проєкт
Заповніть Ваші особисті дані.
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Для наочності наведемо кілька прикладів:

  • музичний сервіс Spotify;
  • стрімінговий сервіс Netflix;
  • хмарне сховище iCloud;
  • офісний пакет Office 365;
  • програмний пакет Adobe (Photoshop, Lightroom та ін.).

Якщо максимально коротко, то SaaS – це будь-який сервіс, який обслуговує користувача через інтернет. Не заглиблюватимемося в специфіку самих SaaS-продуктів. Сьогодні розглянемо SEO для SaaS продуктів та особливості їх просування у Мережі. Буде цікаво!

Специфіка SaaS інструментів

Є, мабуть, дві основні особливості SaaS, які обов'язково потрібно враховувати під час просування:

  1. SaaS-продукт згодом змінюватиметься, і ви не можете на 100% передбачити, яким він буде через місяць, рік або п'ять років. Компанія Netflix у 1997 році займалася доставкою фільмів на VHS-касетах. Ні про який стрімінг та виробництво власного відеоконтенту тоді не було й думок.
  2. Ви не знаєте, які сторінки веб-ресурсу та які сторонні майданчики приваблюють більше трафіку, зворотних посилань та лідів. Це характерно для всього SEO, але для просування SaaS-продуктів особливо.

Першочергові завдання SEO-просування — максимально охопити семантику в ніші та в мінімальні терміни протестувати якнайбільше способів нарощування трафіку. Часу на роздуми та тривале тестування у вас просто не залишається.

Специфіка SaaS інструментів

Як просувати SaaS-продукти за допомогою SEO

Це завдання комплексне. Якщо ви плануєте всерйоз займатися просуванням свого SaaS-продукту, будьте готові виділити на цей час гроші та ресурси. Наша стратегія просування продуктів SaaS за допомогою SEO:

  1. Провести аудит сайту з метою виявити та усунути будь-які проблеми, що погіршують позиції.
  2. Виконати комплексну зовнішню та внутрішню оптимізацію сайту.
  3. Зібрати та систематизувати семантичне ядро, з яким належить працювати надалі.
  4. Створити якісний, релевантний та корисний контент (не лише для пошукових алгоритмів, а й для клієнтів, реальних читачів).
  5. Постійно публікувати новий контент та актуалізувати існуючий, у тому числі і на зовнішніх майданчиках, нарощуючи якісну масу посилань.

Зрозуміло, це дуже поверховий опис стратегії. Кожен із пунктів включає додаткові блоки, кожен блок – список завдань, кожне завдання – пошук шляхів розв'язання та способів їх реалізації. Просто уявіть, що ви власник Netflix на початку двохтисячних, коли VHS-касети стали нікому не потрібні, звичний бізнес обвалився, потрібно було щось кардинально нове. Netflix вдалося стати одним з найбільших SaaS-продуктів. Чому не вийде у вас?

Чим SEO для SaaS відрізняється від просування сайтів послуг

З технічної точки зору особливої різниці у методах SEO-просування сайтів послуг та SaaS немає. Принципи використовуються одні й самі. Тут важливе інше – мінливість самих SaaS-продуктів, їхня еволюція. Як ми сказали на початку статті, SaaS-продукти швидко розвиваються, розширюються, часом кардинально змінюються. І кожна зміна вносить свої коригування у SEO-стратегію.

SaaS маркетинг та просування в Мережі вимагають від вас гнучкості, заповзятливості, готовності в найкоротші терміни перебудувати стратегію роботи та її принципи.

Як створити успішну SEO-кампанію SaaS

SEO для проектів SaaS може будуватися на десятках складових. Десь застосовуються ті ж інструменти та методи просування, що й для класичних сайтів послуг, десь більш оригінальні та специфічні. Розглянемо деякі з найактуальніших на сьогоднішній день.

Проаналізуйте конкурентів

Аналіз конкурентів важливий у будь-якій ніші, а в SaaS-сегменті особливо. Тут ви повинні аналізувати не лише прямих, а й непрямих конкурентів. Тобто всіх, хто пропонує принципово інший продукт, але при цьому здатний закрити потреби вашої аудиторії.

Наприклад, ви створюєте сервіс відеозв'язку з шерингом екрану. Це зручний інструмент для віддаленої роботи. Прямі конкуренти очевидні: Zoom, Skype та ін Але є і непрямі. Наприклад, той самий Telegram. Продукт зовсім іншого типу, але дзвонити по відеозв'язку та включати демонстрацію екрану тут також можна. Отримуємо непрямого конкурента.

Розділіть продукт на міні-продукти

Якщо SaaS продукт можна розділити на міні-продукти, рекомендуємо зробити це. Тоді ви зможете охопити ширшу аудиторію, якій, наприклад, не потрібне комплексне рішення. Заодно розширіть семантику для SEO просування.

Хорошим у цьому плані є продукти від компанії Adobe. Як клієнт ви можете придбати всі програми Creative Cloud або вибрати дешевші плани передплати, які включають лише потрібні вам варіанти. Наприклад, Lightroom та Photoshop для фотографів, Adobe XD, Photoshop та Illustrator для UX/UI-дизайнерів.

Як створити успішну SEO-кампанію SaaS

Створіть близькі за тематикою міні-продукти

Іноді розумним ходом буде створення додаткових міні-продуктів, які підходять до вашої тематики. Якщо не відходити від Adobe, тут можна згадати Photoshop Express або Lightroom Mobile — урізані версії основних програм для смартфонів, безкоштовні або умовно безкоштовні.

При створенні міні-продуктів важливо дотримуватися кількох правил:

  1. Переконайтеся, що на них є семантика.
  2. Оцініть обсяги роботи, розрахуйте, чи буде розробка фінансово виправдана.
  3. Визначте, наскільки ці продукти близькі до основного.

Якщо ви сумніваєтеся, що міні-продукт буде затребуваний, що ви зможете його просувати, що він реально буде пов'язаний з вашою основною пропозицією, краще від цієї ідеї відмовитися.

Створіть міні-продукти на основі API інших продуктів

Іноді можна спростити собі життя, якщо використовувати вже готові API, що є у вільному доступі. Ви заощадите кошти на розробку, запропонуйте аудиторії новий продукт і водночас зможете покращити показники SaaS SEO.

Тут напрошується цікавий приклад. Як ви знаєте, в Telegram можна надсилати файли самому собі. По суті, це нескінченне сховище інформації, але не найзручніше. Telegram – це месенджер, а не аналог Google Drive чи Dropfiles. Але майстер Pato05 створив на базі Телеграма платформу Uploadgram — безлімітний файлообмінник, що діє сервер месенджера. Він не порушив правила використання API Telegram.

Знайдіть інші способи використання продукту

Іноді потрібно навчитися дивитися на свій продукт ширше. Якщо він має альтернативні або додаткові способи використання, розкажіть про них. Тоді ви продемонструєте його переваги та спростите користувачам життя. Звичайно, вони самі рано чи пізно знайдуть додаткові способи використовувати ваш продукт, але навіщо витрачати їх час?

Сюди чудово вписується попередній приклад із Uploadgram. Розробник не просто створив власний продукт на основі існуючого API, але й показав новий спосіб застосування потужностей Telegram.

Створіть сторінки порівняння з конкурентами

Добре, якщо ви знаєте, чим ваш продукт кращий за пропозиції конкурентів. Чому б не донести цю інформацію потенційним клієнтам? Наочно, відкрито та зрозуміло. До того ж, додаткова сторінка з порівнянням — це ще й пошуковий трафік, який вона приведе.

Наприклад, ось таку порівняльну таблицю пропонує на своєму сайті браузер Firefox:

Створіть сторінки порівняння з конкурентами

Перекладайте сторінки на інші популярні мови

Очевидно, що переклад сторінок іноземними мовами може залучити багато додаткового трафіку. Особливо, якщо ваш продукт не обмежений географічно. Але тут є один важливий момент – переклад потрібно виконувати правильно:

  1. Спочатку переведіть список іншомовних запитів, які вже приносять вам трафік.
  2. Знайдіть через пошук сайти, які за тими ж запитами знаходяться у топі.
  3. Вивантажте з Ahrefs семантику за виявленими конкурентами. Радимо працювати країною, де кількість носіїв обраної мови найбільше.
  4. Кластеризуйте семантичне ядро та переведіть контент для різних мовних версій сайту.
  5. Збирайте трафік, аналізуйте ефективність.

Хтось радить спочатку перекладати сторінки Google Перекладачем, спостерігати за приростом трафіку і вже потім наймати перекладача для більш коректного перекладу. Але ми рекомендуємо одразу перекладати сторінки правильно. Google Перекладач припускається помилок, що позначається на ранжируванні. Для Saas SEO це важливо!

Розширюйте семантику за популярними одно-, двословниками

Цей метод можна використовувати, коли SEO-просування вже дало результати, і сайт вийшов хоча б у топ-10, а краще в топ-5 або навіть у топ-3. Завдання в тому, щоб знайти закономірності, за якими одно- та двословниками Google швидше і ефективніше ранжує ваш ресурс.

Розширюйте семантику за популярними одно-, двословниками

На скріншоті бачимо, що найефективніше ключове слово — generator. Від нього можна відштовхуватися при розширенні семантичного ядра. Метод не завжди спрацьовує на 100%, але зазвичай дає непогані результати, сприяє ранжування сайту.

Створіть унікальні картинки та інфографіки

По-перше, потенційні клієнти хочуть бачити, як виглядає ваш продукт, який він у роботі, як саме він допомагає вирішувати їхні завдання, ніж він кращий за аналоги від конкурентів. Абстрактні зображення та просто тематичні картинки – це пустушки. Потрібна конкретика у текстовому контенті, а й у графічному.

По-друге, алгоритми ранжирування не стоять дома. Якщо раніше пошуковики могли накладати санкції на сайт в основному через неунікальний текстовий контент, то зараз і запозичені картинки здатні дати ті ж результати, тобто загнати сайт під фільтри і песимізувати позиції.

Як отримати посилання та трафік

Зовнішні посилання, згадки про бренд чи продукт, цитування — все це сприяє підвищенню впізнаваності компанії та продукту, зростанню довіри цільової аудиторії та її інтересу. Відповідно, допомагає у нарощуванні трафіку та позитивно позначається на ранжируванні сайту. Як же вести SaaS маркетинг, щоб досягти таких результатів?

Залишайте коментарі у блогах

Коментарі в популярних блогах із посиланнями на ваш продукт чи без них — добрий спосіб привернути увагу аудиторії. Логіка дій така:

  1. Знаходимо статті з топ-50 результатів видачі на вашу тематику.
  2. Знайомимося з матеріалами та залишаємо коментарі, посилаючись на свій продукт. Можна обійтися без прямого заслання, а обмежитися згадкою.
  3. Дивимося, щоб кожен коментар доповнював собою статтю, розвивав закладені в ній думки, а не читався як відверто рекламний та вирваний із контексту.

Головна перевага такого підходу полягає в тому, що він безкоштовний. Однак він потребує тимчасових витрат. До того ж, деякі коментарі можуть підчищати модератори.

Як отримати посилання та трафік

Використовуйте бізнес листинги та сайти відгуків

Присутність вашого продукту на таких майданчиках – великий плюс. Це сприяє впізнаваності, приваблює нову аудиторію та нарощує зовнішню масу посилань. Розміщення в більшості випадків безкоштовне.

Декілька порад:

  • намагайтеся максимально детально заповнювати картку/профіль свого продукту;
  • залучайте клієнтів до публікації відгуків;
  • дублюйте клієнтські відгуки на сайті проекту.

Приклади таких майданчиків: g2.com, crosdesk.com та ін.

Розширення браузера

Якщо ваш продукт дозволяє будь-яким способом застосовувати браузерне розширення для покращення користувальницького досвіду клієнтів, використовуйте це. Вам потрібно зробити таке:

  1. Виділити у продукті невелику, але корисну функцію.
  2. Створити плагін, який виконуватиме цю функцію.
  3. Підготувати фірмову іконку, тайтл та дескрипшн.
  4. Перекласти плагін іншими мовами (опціонально).
  5. Почати лити трафік на розширення з сайту та email-розсилок.

Тоді ви не тільки надасте своїм клієнтам зручний та корисний інструмент, але й отримаєте ще одну сторінку у видачі. Зручно. Але це працює тільки в тому випадку, якщо ваш продукт апріорі можна заточити під розширення.

Відмінний приклад: безкоштовне розширення для блокування реклами AdGuard, яке по суті є «урізаною» версією однойменної платної програми:

Розширення браузера

Інтерв'ю з експертами

Практично в будь-якій сфері бізнесу інтерв'ю з профільними експертами — дуже ефективний інструмент, що вказує на достовірність інформації та рівень довіри.

Інтерв'ю з експертами

З погляду SEO у SaaS такі інтерв'ю теж дають кілька позитивних результатів:

  • залучають трафік із Google Discover;
  • нарощують масу посилань завдяки блогам фахівців;
  • наводять трафік за вузькими запитами з іменами та прізвищами експертів, а також із соцмереж та з каналів самих інтерв'юваних.

Коли умовний Ілон Маск дає інтерв'ю умовному People, це інтерв'ю прочитають фанати Маска, яким сам журнал ніколи не був цікавим. Приклад, гадаємо, зрозумілий.

Огляди експертів та профільних блогерів

Якщо вам вдасться знайти експерта або популярного блогера, який добре розуміється на вашій ніші і цікаво висвітлює її, співпраця може виявитися ефективною.

Приклад: огляд фоторедактора Luminar на популярному каналі обробки фото PiXimperfect (3,5 мільйона передплатників):

Огляди експертів та профільних блогерів

Тут працює кілька простих правил:

  • краще брати не кількістю, а якістю оглядів;
  • оцінюйте ресурси для розміщення не тільки за обсягами трафіку та посиланням, але й за активністю аудиторії;
  • просіть робити огляд об'єктивним, а чи не рекламним;
  • будьте готові вкласти у цей канал від $100 до $600 або навіть більше.

Вичерпний огляд експерта або інтеграція з популярним блогером не може коштувати дешево. Але й трафіку вони можуть привести більше, ніж інші канали.

Біржі фріланс-послуг

Це дуже специфічний канал отримання посилань та трафіку. Не кожен продукт можна тут просувати. Але інколи це можливо. Наведемо кілька прикладів:

  1. Ви розміщуєте проект для копірайтерів та просите здавати готову роботу в Google Docs.
  2. Ви запрошуєте в команду нових спеціалістів та даєте посилання на робочу дошку у сервісі Trello.
  3. Ви складаєте ТЗ із проханням виправити на сайті помилки, які знаходить певний сервіс.

Тобто ви сприяєте просуванню згаданих сервісів. Це можна і потрібно використати.

На деяких біржах можна розміщувати пряму рекламу свого продукту, якщо він є актуальним для аудиторії. Це можуть бути різні хмарні сховища, інструменти для командної роботи, засоби комунікації та ін.

LTD сайти

LTD – це веб-сайти, де продаються вічні передплати SaaS-продуктів. У публікаціях своїх пропозицій там є як переваги, і недоліки.

LTD сайти

З погляду SEO кампанії SaaS – це плюс. Ви отримуєте додатковий трафік, підвищуєте впізнаваність продукту, збільшуєте масу посилань і покращуєте ранжування сайту. А от якщо розглядати прибуток, то разова покупка менш вигідна, ніж підписка, коли клієнт приносить гроші постійно, а не один раз за весь час.

Як аналізувати ефективність SEO просування SaaS-продуктів

Існує безліч інструментів аналізу ефективності SEO у категорії SaaS: Google Analytics, Яндекс.Метрика, SE Ranking, CS Yazzle, Sitechecker.Pro та ін.

Найменше, що вам потрібно зробити, це аналізувати трафік. Для цього цілком достатньо згаданих Google Analytics та Яндекс.Метрики. На початковому етапі просування SaaS SEO інструментами можете орієнтуватися на них. Потім можна підбирати інструменти аналітики в залежності від каналів залучення трафіку або нарощування маси посилань. Тут все дуже індивідуально.

Підведемо підсумки

У багатьох аспектах SEO для SaaS майже не відрізняється від SEO для просування інших продуктів в інтернеті – товарів, послуг та сервісів. Але є ключовий момент: SaaS часто має на увазі модель оплати за передплатою. Це означає, що проект має постійно триматися в топі пошукової видачі, щоб залучати нову аудиторію і утримувати вже існуючу.

Відповідно, просування SaaS зазвичай навіть комплексніше і масштабніше, ніж інших продуктів. Тому і SEO SaaS обходиться часом відчутно дорожче. Однак зрештою воно забезпечує вам постійний, а не разовий прибуток, і всі вкладення окупаються.

Як вам стаття?
2.7
Проголосувало: 3
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Заповніть Ваші особисті дані.
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах