Розробка індивідуальної TMS-системи для логістичної компанії

5.0
22.08.2023
3740
0

Попри всю передбачуваність внутрішніх процесів у логістичних та транспортних компаніях, не існує готових рішень, спроможних повністю задовольнити вимоги їх власників та потреби співробітників. Дійсно, наявні на ринку TMS часто або не повністю охоплюють робочі процеси, або своїм надмірним функціоналом лише ускладнюють роботу співробітників компаній.

Давайте обговоримо Ваш проєкт
Заповніть Ваші особисті дані.
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Цей фактор став основною причиною, через яку до WEZOM звернулася автотранспортна компанія з США. Клієнт потребував індивідуальної розробки задля надання актуальної інформації про заправки на маршруті водіїв і, зокрема, про ціни на пальне. Передбачалося, що завдяки цьому сервісу компанія зможе скоротити свої витрати. Чи вдалося досягти цього результату? Ми готові розказати про наш кейс TMS-системи для економії палива.

Хто наш клієнт?

Наш клієнт - успішна транспортна компанія з США з досвідченими водіями та відпрацьованими робочими процесами. Хоча компанія регулярно розширює штат співробітників, у певний момент у неї виникла потреба автоматизувати деякі завдання для економії коштів. Зокрема компанія вирішила візуалізувати маршрут своїх водіїв через кастомний цифровий продукт та надати їм можливість планувати маршрут таким чином, щоб заправлятися саме на автозаправках з дешевим паливом. 

Яким було завдання?

Зі збільшенням кількості водіїв компанія клієнта зіткнулася з необхідністю оптимізації витрат на паливо. Зокрема, водії компанії, рухаючись заздалегідь вибудованим маршрутом, обирали зустрічні АЗС, не орієнтуючись на ціну палива та його запас у баку. Хоча іноді краще доїхати до віддалених заправок з лояльнішими цінами. Цей фактор можна було оптимізувати за допомогою рішення, що в реальному часі підказує водіям, де та за якою ціною вони можуть заправити бак. Саме тому клієнт вирішив звернутися до нас для створення такого сервісу, адже аналогів на ринку наразі немає.

Коли ми почали працювати над проектом, першим завданням, з яким ми зіткнулися, була проблема пошуку готових рішень, що відображають розташування АЗС з цінами на пальне. Річ у тому, що переважна більшість з них не були адаптовані для широкого використання, не мали пропрацьованих API або просили кінцевих користувачів виконати якісь специфічні вимоги, що робило їх непридатними для нашого кастомного рішення.

Після довгих пошуків ми зупинилися на системі Barchart як оптимальному для інтеграції сторонньому сервісі. Також було реалізовано інтеграцію з двома іншими сервісами - Samsara та Road Star. Вони дозволяють отримувати поточні координати водія та інформацію про вантажівку.

Ще однією проблемою, яку ми подолали, була терміновість реалізації цього проекту з урахуванням усіх побажань, потреб та бюджету клієнта. Оскільки нам довелося витратити значний час на пошук оптимальної назви продукту та його логотипу, а також на численні мозкові штурми, пов'язані з вибором найефективніших інтеграційних рішень, дату релізу могли перенести.

Тому ми вирішили, що пріоритетним завданням для нашого клієнта та для нас стане запуск MVP. Надалі ми домовилися про доопрацювання цього мінімально життєздатного продукту, збагативши його низкою нових можливостей, що перетворюють його на повноцінну TMS.

Які технології ми використали у процесі розробки?

Хоча створюване нами рішення не мало особливих вимог до робочих навантажень, нам довелося ретельно підбирати стек технологій, щоб надалі уникнути складнощів при його масштабуванні до TMS з новим функціоналом та більшою кількістю користувачів.

Склавши точний список технічних та нетехнічних вимог до майбутнього рішення, наші фахівці обрали для його бекенду:

  • PHP 8.0

  • Laravel

  • PostgreSQL

А для фронтенду:

  • Ant Design

  • TypeScript

  • React.js

  • Next.js

  • GraphQL  

Який підхід до роботи ми використали?

Коли ми почали процес розробки продукту, ми обрали підходи Agile та Scrum. Разом зі встановленням регулярної та ефективної комунікації з клієнтом, це нам дозволило швидко реагувати на їхні фідбеки та, за необхідності, вносити зміни до проекту з мінімальними витратами часу.

Створення цього додатка для водія супроводжувалося частими мозковими штурмами через його інноваційність. Оскільки аналогів цієї індивідуальної розробки на ринку наразі немає, довелося все докладно продумувати самим, щоб процес розробки не затягувався на довгі роки (клієнту прагнув якнайшвидше запустити рішення).

Ще однією ключовою особливістю проекту стало безліч інтеграцій зі сторонніми рішеннями, часто погано для цього адаптованими. Тому нам іноді доводилося шукати нестандартні способи синхронізації проекту з цими сторонніми рішеннями.

Що ми врешті-решт розробили?

Початок роботи над проектом став для нас великим викликом. Хоча це й не перший наш TMS-проект, проте він був спрямований не на автоматизацію бізнес-процесів, а на скорочення витрат. При цьому, як ми вже зазначали, нам довелося реалізувати низку складних інтеграцій, які уповільнювали роботу над проектом.

Проте ми впоралися із завданням у встановлені терміни, перевівши його процеси до робочого MVP. Додаток вже активно використовується водіями компанії, допомагаючи їм знаходити за своїм маршрутом заправки з мінімальними цінами на паливо та розраховуючи обсяг палива в баку для правильної оцінки ситуації.

Рекомендуємо почитати
Створення TMS-системи

TMS-система дозволяє отримувати дані про кожну машину в реальному часі та аналізувати їхню ефективність, автоматизувати ручну роботу, спростити обробку замовлень і не тільки.

Детальніше

Труднощі, які ми подолали

У процесі розробки не обійшлося й без труднощів, зокрема через брак часу та проблем з інтеграцією цього веб-додатка для диспетчерів зі сторонніми рішеннями. Проте ми подолали всі труднощі, запустивши MVP у встановлені клієнтом терміни.

Результати нашого проекту

Наразі результатом нашої роботи є MVP з функціоналом для оптимізації витрат при купівлі палива для вантажівок, які працюють у компанії клієнта. Проте надалі ми збираємося доопрацювати створене рішення та доповнити його новими функціями. Зокрема, ми обговорили можливість додавання функцій відображення водіїв у реальному часі, обміну маршрутами між мобільним додатком та адмінкою, доступу до сервісу для інших компаній та водіїв, а також створення TMS системи на базі цього рішення.

Євген
Про автора
Євген
CBDO
Досвід роботи 9 років
Експерт з IT-продуктів, допомагає потенційним клієнтам WEZOM підібрати оптимальні платформи і технології для вирішення завдань бізнесу.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 1
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Заповніть Ваші особисті дані.
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах