Розробка концепції сайту

Ткаченко Аліна
Ткаченко Аліна
Копірайтер
12.10.2020
12.10.2020
4.2
30201
0

Будь-який сайт повинен виконувати комерційні завдання та приносити компанії прибуток. Для цього він має бути стильним, «попадати» в цільову аудиторію та приносити користь клієнту. Можна зробити сайт і розбиратися з проблемами в ході його роботи. Принцип вчення своїх помилках. А можна вчитися на помилках інших, передбачити їх і зробити проект, який одразу потрапляє в ціль. Для цього розробляється концепція сайту, яка допомагає чітко розуміти, як розвиватись, задовольняти потреби клієнтів та просувати бренд.

що таке концепція сайту

Що таке концепція сайту

Концепція сайту – це своєрідний документ, що визначає шлях розвитку Інтернет-проекту. Він включає аналіз ринку, конкурентів, цільової аудиторії, товарні пропозиції і масу інших досліджень. Спираючись на зібрані дані, створюється технічна концепція сайту, що дозволяє сформувати єдиний образ та бачення проекту. У такому випадку інтернет-ресурс створюється з урахуванням усіх вимог, і повністю орієнтований на цільову аудиторію.

Розробка концепції потрібна у тому, щоб у подальшому підготувати технічне завдання, як створення дизайну, і написання коду. Фахівці, спираючись на концепцію, чітко розуміють свої завдання, оскільки є явне уявлення, як має виглядати сайт, який функціонал буде і таке інше.

опис майбутнього веб-проекту

Опис майбутнього веб-проекту

Концепція сайту складається з кількох етапів. Головне її завдання полягає у формуванні загального бачення проекту. Насправді, це докладний опис майбутнього веб-сайту. На фінальній стадії можна буде порівняти реальні результати із закладеною концепцією. Звичайно, вони повинні повністю збігатися.

Маркетингова концепція сайту передбачає повний аналіз, а також вибір необхідних інструментів. Чим докладніше описується майбутній проект, тим менше буде правок та неточностей.

Хто ви? Чим відрізняється? Чому куплять у вас?

Без попередньої аналітичної роботи навіть відома світова компанія не створить проект, який одночасно вам сподобається, і бізнес-завдання вирішить. Зв'яжіться з експертом, якщо хочете зробити найкращий проект у вашій ніші або у вас є питання щодо створення концепції

Визначення стилю веб-дизайну сайту

Стиль веб-дизайну миттєво взаємодіє з цільовою аудиторією. Відвідувач витрачає секунди на те, щоб зрозуміти, чи хоче він залишатися на цьому сайті, чи ні. Він формує подальше ставлення до компанії, бренду та його якості, спираючись лише на візуальну складову та зручність використання.

Щоб дизайнер зміг втілити та реалізувати всі ідеї, їх потрібно спочатку правильно сформулювати. Саме це і робиться під час продумування концепції сайту. У ході розробки стилю використовуються маркетингові інструменти, що дозволяють точно підібрати дизайн, що відповідає потребам цільової аудиторії.

що таке дизайн концепція сайту

Що таке дизайн концепції сайту

Графічна концепція сайту, або дизайн-концепція - це малюнок, що показує, як саме має виглядати сайт. Це не повноцінний макет чи прототип. Прототип показує структуру сторінки, розташування елементів, а концепція визначає, як веб-сайт виглядатиме під час роботи.

Головне завдання – візуальне подання інформації, що дозволяє налагодити діалог між власником сайту та дизайнером. Маючи графічну концепцію сайту, дизайнер чітко розуміє, що від нього хочуть і яких результатів очікують. А власник сайту відразу бачить, що має вийти у результаті, і що робота ведеться у потрібному напрямку.

Етапи розробки дизайну концепції сайту

Існує кілька етапів створення концепції. Що входить у розробку: створення брифів, докладне вивчення цільової аудиторії, розробка мудборду. І лише потім створюється візуальна частина та продумується графічна концепція сайту. На кожному етапі збираються необхідні дані, формується загальне бачення позиціонування бренду і все формується в єдину концепцію.

Створення брифа

Спочатку потрібно обговорити із замовником усі деталі та зрозуміти, як він бачить свій майбутній web-сайт. І тому створюється бриф – технічна документація, своєрідна анкета, у якій прописуються все важливі аспекти.

Якщо компанія має брендбук, його варто вивчити в ході складання брифа. В такому випадку сайт буде оформлений у фірмовому стилі з дотриманням усіх вимог. У ході розробки брифа ставляться основні цілі та завдання.

Вивчення ЦА майбутнього сайту

Маркетингова концепція сайту є важливою складовою створення ефективного веб-ресурсу. Вивчення цільової аудиторії – «кит», у якому стоїть весь маркетинг. Необхідно зібрати всю інформацію про клієнтів, конкурентів, детально вивчити ринок. Цільова аудиторія – це основний ресурс, який бренд монетизує. Але тільки в тому випадку, якщо ЦА правильно підібрано.

Підготовка мудборду

Мудборд – це добірка графічних елементів, різних зображень, кольорів, референсів та інших елементів, що допомагають дизайнеру сформувати візуальний вигляд. По суті проводиться розробка креативної концепції сайту. Дизайнери використовують різноманітні інструменти для підбору елементів. У тому числі спираючись на конкурентів, цільову аудиторію та інші зібрані дані. Мудборд допомагає замовнику чітко побачити, як виглядатиме його майбутній сайт, а також сформуватиме концепцію.

Розробка концепції дизайну в залежності від його тематики та виду

По суті це і є графічна концепція сайту. На цьому етапі, коли зібрано всі дані, створено мудборд, у дизайнера формується бачення цілісної картини. Якщо вже є готовий зразок, можна відразу на ньому показати майбутню стилістику та концепцію. Якщо її немає, він обов'язково створюється після створення концепції. Після затвердження до роботи приступають програмісти, а дизайнер із нарисів та загального бачення починає формувати робочий сайт.

підготовка прототипів сайту

Підготовка прототипів сайту

Прототип сайту – це інструмент, інструкція, з яким надалі працює дизайнер та програмісти. Чим він відрізняється від концепції? Прототип містить чіткі дані про інтерфейс, розміщення елементів та їх зовнішній вигляд. Ось хороший приклад для порівняння: прототип – це креслення, а концепція – ескіз. Начебто виглядають схоже, але різниця колосальна.

Під час розробки прототипу UI/UX дизайнери продумують кожну дрібницю: розміщення кнопок, зручність використання полів, розміщення контенту. Надалі прототип виступає як чітка інструкція до дії як дизайнерів, які реалізують візуальну складову, так і програмістів, які зроблять візуал активним та клікабельним.

Підбір функціональних модулів

Технічна концепція сайту передбачає опрацювання функціональних модулів. По суті це технічні можливості сайту, що дозволяють зробити ресурс зручним і корисним для клієнтів. У концепції закладаються основні ідеї, які допоможуть зробити сайт найбільш комфортним та корисним для цільової аудиторії.

Чому важливо опрацювати функціональні модулі на етапі розробки концепції сайту? Щоб надалі не довелося вносити дорогі корективи. Наприклад, інтернет магазин потребує кошика, кнопки «Купити» та хорошої картки товару. Все це продумано наперед. Але не враховано, що магазин продає до інших країн. Щоб зробити його мультимовним, потрібно буде значно доопрацьовувати сайт. Це тягне за собою додаткові витрати і витрати часу. Якщо це спочатку закладено в концепцію, то реалізація даного функціоналу обходиться набагато дешевше.

розробка технічного завдання сайту

Розробка технічного завдання сайту

Після чітко сформульованої концепції сайту, узгодження кожного етапу з боку компанії формуються технічні завдання. Це детальний план робіт із докладними та чіткими інструкціями, які використовують фахівці.

Технічне завдання формується, спираючись на розроблену концепцію веб проекту. Це допомагає не тільки швидше та якісніше скласти ТЗ, але й виключити помилки, непорозуміння та скоротити кількість правок. У результаті зберігається час, гроші та нерви.

Стратегія розвитку

Крім технічної складової візуального оформлення сайту, необхідно продумати план просування. Ще на етапі створення проекту потрібно ретельно продумати, які інструменти будуть використовуватись для розвитку компанії, підвищення впізнаваності та популярності. Маркетингова концепція сайту передбачає опрацювання стратегії просування, оскільки частину інструментів необхідно інтегрувати на сайті.

стратегія розвитку

Контент-маркетинг, рекламні кампанії, програми лояльності – це продумується ще етапі розробки сайту. З моменту запуску ресурсу, всі інструменти для розвитку бренду онлайн повинні вже працювати. Якщо вони закладені в концепцію заздалегідь, компанія втрачає дорогоцінний час, а вартість стратегії розвитку зростає. Щоб уникнути цього, потрібно під час формування концепції сайту продумувати чіткий план розвитку.

Як уникнути помилок у розробці концепції сайту

Розробка сайту рідко йде за планом на 100%. Пропонуємо розглянути найпоширеніші помилки у розробці концепції сайту та уникати їх.

Приділити увагу оптимізації. Якщо ваш сайт не може провантажитись на будь-якому пристрої менш ніж за 3 секунди, у вас проблеми. Важливо приділити увагу оптимізації сайту – вже на стадії опрацювання концепції правильно вибрати технології, а потім успішно реалізувати їх у готовому продукті.

Адаптувати сайт під смартфон. Оптимізація сайту під мобільні пристрої - це не забаганка і не данина моді, а необхідність. Адже більшість із нас заходять на сайт саме з мобільного. Оптимізація сайту під смартфони є критично важливою для клієнтського досвіду. Тому багато клієнтів і студій навіть розглядають мобільну версію як пріоритетну.

Заздалегідь подумати про контент. Оскільки клієнти заходять на сайт, перш за все, щоб дізнатися про важливу для них інформацію, саме до неї має бути підвищена увага. Важливо скласти контент-план і переглядати його на предмет відповідності запитуваної клієнтами інформації.

Ретельно продумати UX. Ігнорувати UX/UI-дизайн це все одно, що залишити клієнта в темній кімнаті без можливості ввімкнути світло. Важливо ретельно продумати клієнтський досвід, адже його корисність для клієнта буде низькою. І це прямо позначиться на вашому прибутку.

У розробці концепції сайту ховається безліч "підводних каменів", але більшість помилок так чи інакше вже було зроблено кимось іншим. Щоб уникнути їх – вивчайте чужий досвід, стежте за трендами, консультуйтеся з професіоналами.

Висновок

Концепція веб-проекту дозволяє скласти чітке бачення сайту, розуміння цільової аудиторії, її потреб. Без опрацювання концепції не можна зробити сайт, який повністю відповідатиме очікуванням клієнтів і відмінно працюватиме. Це дуже важливий етап розробки сайтів, без якого немає чіткого розуміння, куди рухатися та як реалізовувати проект. Саме тому важливо розробляти концепцію та дотримуватися намічених цілей.

FAQ - або Часті питання

Хто може створити концепцію сайту?

Розробкою концепції сайту займається команда досвідчених фахівців – бізнес-аналітиків, маркетологів, веб-дизайнерів. Розробка включає таке:

  • Вивчення референсів та ресурсів конкурентів.
  • Аналіз та визначення портрета цільової аудиторії.
  • Створення зручної структури.
  • Розробка індивідуального технічного завдання спеціалістів, які займаються розробкою сайтів.

До розробки концепції сайту можуть приєднатися і контент-менеджер, і менеджери, і копірайтери, адже тільки після всебічного аналізу та обговорення може вийти дійсно ефективна концепція.

Скільки коштує створення сайту з нуля?

Вартість створення вашого ресурсу залежить від багатьох важливих змінних. Насамперед – від виду сайту, складності розробки, дедлайнів. І, звичайно, потрібно виходити з доступних клієнту ресурсів.

Що краще: кастомна розробка чи сайт на CMS?

Однозначно відповісти на це питання неможливо, все залежить від потреб та масштабів вашого бізнесу. Так, шаблонний сайт на CMS – це недорогий та найпростіший варіант, який можна запустити за лічені тижні. Але й життєвий цикл такого рішення буде невеликий, розвивати його практично неможливо.

А ось кастомна розробка вимагатиме часу і значних витрат, зате отриманий результат повністю закриватиме завдання бізнесу, у тому числі й у довгостроковій перспективі. Досвід показує, що рішення замовити кастомний сайт повністю виправдовує себе у довгостроковій перспективі.

Як вибрати виконавця для розробки?

Сьогодні ринок веб-розробки рясніє пропозиціями для різного гаманця, але далеко не кожне з них заслуговує на довіру. Для того, щоб не помилитися у виборі підрядника, рекомендуємо звертати увагу на наступне:

  • Портфоліо та відгуки на роботу студії;
  • Досвід у вашій ніші – краще знайти аутсорсера, який уже працював у вашій сфері;
  • Юридичні нюанси - вивчайте комерційні пропозиції уважно, щоб убезпечити себе від прихованих платежів та інших сюрпризів.
Ткаченко Аліна
Про автора
Ткаченко Аліна
Копірайтер
Досвід роботи 10 років
Спеціалізується на створенні корисного та продаючого контенту. Має досвід написання переконливих текстів для реклами, сайтів, блогів та соціальних медіа.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
4.2
Проголосувало: 18
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.