click fraud detection
0 800 755 007
(Безкоштовно по Україні)

SEO просування сайту на Joomla

1824

Joomla – одна з найпопулярніших платформ для створення різних веб-сайтів – від простих візиток до великих корпоративних ресурсів із десятками сторінок. Причин популярності Joomla багато – платформа безкоштовна, порівняно проста у освоєнні та використанні, а головне – універсальна. Але важливим є інше питання — чи можлива оптимізація сайту Joomla? Адже багато хто говорить, що SEO-функціонал у платформи досить мізерний. Насправді це не так, але деякі нюанси СЕО в Joomla є.

просування сайту на Joomla

Сьогодні ми розповімо, як здійснюється оптимізація сайту на Joomla, які фактори SEO потрібно враховувати в першу чергу і чи взагалі можна вийти в топ пошукової видачі за високочастотними запитами з сайтом на Joomla. Спойлер – так!

Властивості Joomla, що впливають на просування сайту

CMS Joomla має важливу перевагу з погляду SEO – вона відпочатку оснащена гарною базовою системою оптимізації. Але це не означає, що перед вами є повністю готове рішення, яке можна використовувати в наданому вигляді.

Якщо сайт виконаний виключно на Joomla без підключення сторонніх компонентів, то вбудованих інструментів, в принципі, достатньо. Але коли вебмастер інтегрує зовнішні компоненти з метою розширити можливості двигуна та отримати більше інструментів для роботи, ситуація змінюється. У цьому випадку оптимізація Joomla має виконуватися з урахуванням таких факторів:

  1. Joomla створює дублі сторінок, якщо не виконати грамотне налаштування CMS та не налаштувати файл robots.txt.
  2. Joomla визначає динамічні адреси сторінкам. Це потрібно виправляти ще на етапі їх створення, щоб ви могли присвоїти унікальні ЧПК без параметрів.
  3. У CMS спочатку некоректно налаштована сторінка 404, яку необхідно переналаштувати.

Плюс додамо, що Joomla все ж далеко не найпростіша в освоєнні та сприйнятті CMS. Не маючи досвіду роботи з нею, розібратися буде дуже складно. А вже оптимізація сайтів на Joomla - це взагалі завдання із зірочкою.

Персональна консультація з фахівцем з досвідом у вашій ніші
Обговоріть зі спеціалістом свій проект і разом розробте стратегію вибухового зростання продажів з органічної видачі.
Докладніше

Як оптимізувати сайт на Joomla

Зважаючи на особливості SEO на Joomla, ми можемо виділити п'ять основних етапів оптимізації сайтів на цій CMS. Але зазначимо, що у вашому випадку вони можуть відрізнятися через індивідуальні особливості веб-ресурсу.

Отже, SEO оптимізація Joomla включає наступні етапи:

  1. Пошук проблемних місць у створенні сайту. Насамперед - технічних недоліків, які надалі можуть заважати ефективному просуванню.
  2. Збір та складання семантичного ядра, розподіл ключових слів та фраз за цільовими сторінками.
  3. Аналіз ресурсів конкурентів, пошук їх сильних та слабких сторін, виявлення ключових точок зростання та їх реалізація з урахуванням можливостей CMS Joomla.
  4. Оптимізація текстового контенту та метаданих, підведення посадкової сторінки під інтент.
  5. Реалізація комерційних чинників, виявлених під час складання їх матриці.

В силу специфіки CMS вам також доведеться регулярно перевіряти сайт на наявність дублікатів контенту, а також переглядати структуру URL-адрес, щоб вчасно виявляти будь-які зміни.

Тепер пропонуємо перейти від загального до конкретного та вивчити механізм SEO-оптимізації Joomla на конкретному списку дій.

Налаштування URL та Title

Один з перших кроків у SEO-оптимізації сайту на Joomla – налаштування URL та Title. Якщо дозволити CMS формувати URL автоматично за назвою матеріалів, вони будуть дуже довгими — аж до 90 символів.

Виконати оптимізацію формування URL сторінки можна так:

  1. Зайдіть в налаштуваннях у розділ Alias.
  2. Пропишіть псевдонім у спеціальне поле (тільки латиниця).
  3. Якщо задане ім'я спочатку підходить, можете залишити поле порожнім.

налаштування URL та Title

Пам'ятайте, що не можна використовувати ідентичні псевдоніми для кількох сторінок. Ми радимо при написанні псевдонімів використовувати релевантні ключові слова - це зручніше для подальшого їх сприйняття користувачем. Коли сторінка пройде індексацію, псевдонім краще не змінювати, інакше це негативно вплине на ранжування.

Щодо Title, тут теж є нюанси. За замовчуванням він формується із заголовка H1. Але це не завжди слушний варіант. Рекомендуємо прописувати Title вручну. Довжина - не більше 70-80 знаків із пробілами. Використовувати можна як кирилицю, так і латиницю.

Також не забудьте включити формування ЧПУ-адрес. Це робиться вбудованим інструментом Joomla. У розділі із загальними налаштуваннями потрібно вибрати вкладку "Сайт", у розділі налаштувань SEO натиснути "Увімкнути SWF (ЧПУ)", а також "Перенаправлення URL".

Налаштування метаданих

Вивчаючи, як налаштувати Joomla під SEO, не забувайте про метадані. Метатеги - незамінні елементи, які допомагають пошукачам краще розуміти, який контент знаходиться на сторінці, за якими запитами на неї приходять користувачі.

В першу чергу потрібно заповнити Title та Description, враховуючи допустиму довжину:

  • Title - 70-80 знаків з пробілами;
  • Description - 160-290 знаків з пробілами.

Ці метатеги мають бути зрозумілими, ємними та унікальними для кожної сторінки. Рекомендуємо додавати ключові слова, релевантні для конкретної сторінки. Це корисно і для SEO, і для користувачів, які будуть краще розуміти, чи підходить їм той чи інший результат пошукової видачі.

налаштування метаданих

Зверніть увагу! Якщо ви напишете Title і Description довше за рекомендовані значення, це в цілому некритична помилка. Але все зайве буде обрізане, через що частину контенту в пошуковій видачі користувачі просто не побачать. Тому рекомендуємо все ж таки укладатися в рекомендований обсяг.

Створення sitemap.xml

Одне з найкорисніших SEO-розширень для CMS Joomla – OSMap. Цей безкоштовний компонент автоматично створює мапу сайту. Вам потрібно лише інтегрувати його до системи. А карта сайту, у свою чергу, допомагає Google, «Яндекс» та іншим пошуковцям швидше знаходити нові сторінки вашого сайту та виконувати їх індексацію.

Для встановлення OSMap потрібно виконати кілька простих кроків:

  1. Завантажити файл розширення на офіційному сайті.
  2. Встановити завантажений файл через вбудований менеджер розширень.
  3. Дочекатися генерації картки сайту (це відбувається одразу після встановлення, без вашої фактичної участі).
  4. За потреби можна виключити деякі сторінки з картки.
  5. Тепер достатньо повідомити пошукові системи, що у вашого веб-ресурсу є карта. Для цього потрібно до «Яндекс.Вебмайстра» та Google Search Console додати посилання на XML карту.

На цьому все. Карта сайту готова та працює, а ваш ресурс індексується пошуковими системами повною мірою.

Увімкнення стиснення вмісту GZIP

увімкнення стиснення контенту GZIP

Щоб прискорити обмін даними з хостингом, рекомендуємо увімкнути стиснення файлів GZIP. Це позитивно впливає швидкість завантаження сторінок, що, своєю чергою, як ми знаємо, важливо для ранжирування ресурсу.

Щоб увімкнути стискування, потрібно перейти в розділ «Загальні налаштування», в меню «Сервер», клацнути на відповідний повзунок й перевірити, щоб було вибрано значення «Так». Це означає, що стиснення активоване.

стиснення контенту GZIP

Налаштування редиректу з www

Важлива особливість SEO Joomla - тут немає функції автоперенаправлення сайту з www на на сайт без www. По суті, між www.site.com та site.com немає жодної різниці, але рекомендується вибрати один із форматів й прописати його в налаштуваннях .htaccess. Також потрібно налаштувати редиректи на певний вид URL, який ви оберете.

Ми радимо використовувати варіант без www. Версія з www - це пережиток минулого, і це приставка лише невиправдано подовжує URL. Тому краще налаштуйте редирект на URL без неї. Для цього у файлі .htaccess достатньо додати невеликий код, замінивши site.com на URL.

налаштування редиректу з www

Налаштування редиректу на HTTPS

Просування сайту на Joomla передбачає налаштування редиректу на HTTPS із встановленням SSL-сертифіката. Це забезпечує збереження даних користувача відвідувачів вашого сайту.

Щоб налаштувати редирект на HTTPS, потрібно знову звернутися до файлу .htaccess та додати короткий код:

налаштування редиректу на HTTPS

Якщо ваш сайт використовує застарілий протокол HTTP, браузер повідомить користувачів, що з'єднання не захищене.

застарілий протокол HTTP

Внутрішня перелінковка сторінок

Щоб настроїти внутрішню перелінковку в Joomla, можна скористатися вбудованим модулем «Пов'язані матеріали». У ньому ви можете побачити перелік посилань, пов'язаних із поточною сторінкою. Взаємозв'язок між ними у разі формується за ключовими фразами, цим формуючи перехресну перелінковку.

внутрішня перелінковка сторінок

Але тут є кілька нюансів. Для організації перелінкування все ж краще використовувати сторонні послуги, такі як seoLinks та йому подібні. Це банально зручніше. Крім того, після налаштування перелінкування рекомендується створити коректний файл robots.txt та XML карту, виконати оптимізацію зображень, а вже після цього безпосередньо займатися просуванням. Якщо не звернути увагу на robots.txt та XML карту, пошукові системи почнуть індексувати службові сторінки й навіть акаунти клієнтів. А вам це не потрібне.

Усунення дублів сторінок на Joomla

Якщо слідувати логіці розробників CMS Joomla, дублів сторінок не має виникати. Проблеми починаються тоді, коли веб-розробник підключає інші компоненти. Наприклад, з метою створення на основі Joomla інтернет-магазину, що спочатку не закладено у можливості двигуна. У такому випадку система починає генерувати адреси, створюючи дублі та сміттєві сторінки. Ще одна причина появи дублів — кнопки pdf, print, email, які фактично призводять до появи на сайті сторінок з іншою адресою, але з ідентичною інформацією.

Оптимізація Joomla неможлива без видалення таких дублів. Але прибирати їх вручну – процес складний та трудомісткий. Набагато простіше закрити сторінки, що дублюються, від індексації у файлі robot.txt, а згадані вище кнопки відключити на всіх сторінках у «Менеджері матеріалів».

Як налаштувати 404 сторінки при просуванні на Joomla

У разі спроби користувача перейти на неіснуючу сторінку сайт має видавати помилку 404. Однак із CMS Joomla є нюанс — якщо ЧПУ не налаштовані та якщо вебмастер використовує компоненти від сторонніх розробників, замість помилки 404 система видає відповідь «200 ОК».

як налаштувати 404 сторінки при просуванні на Joomla

Фактично, сторінка не існує, але частина даних може відображатися користувачеві, а замість текстової інформації людина зазвичай бачить набір технічних даних.

Код відповіді «200 ОК» означає, що пошукові роботи не сприймають сторінку як неіснуючу та намагаються її індексувати. А це погано. По-перше, це сповільнює індексацію потрібних сторінок. А по-друге, у результатах пошукової видачі з'являються «сміттєві» сторінки. Щоб усунути помилку, необхідно редагувати файл .htaccess. При цьому синтаксис застосовуваних правил індивідуальний й потребує ретельного підходу.

Кешування веб-ресурсу

Однією з важливих переваг Joomla з точки зору SEO є вбудований модуль кешування вмісту сторінки. Ви можете буквально в кілька кліків активувати кешування, після чого браузер при першому відвідуванні сайту збереже в кеш текстовий, графічний та інший контент, а наступне завантаження буде відбуватися в рази швидше.

Для активації модуля достатньо в панелі керування System вибрати пункт Global Configuration і в блозі Cache Settings увімкнути кешування.

кешування веб-ресурсу

Це важливо зробити, тому що швидкість завантаження сайту позначається на ранжируванні. І якщо сторінка завантажується довше 2-3 секунд, частина користувачів просто закриє вкладку так і не дочекавшись завантаження. При вимкненій функції кешування браузер щоразу завантажуватиме контент заново. Якщо його багато й він важкий, завантаження може тривати 5-7 секунд та навіть довше. А це недозволено багато.

Висновки

Joomla - це зручна, функціональна і порівняно проста в освоєнні платформа для створення сайтів різної спрямованості. У своєму первинному вигляді вона досить добре оптимізована з погляду SEO, але обмежена за функціоналом. А додаючи сторонні плагіни, розширення та технічні рішення, ви отримуєте більше корисних технічних можливостей, але тим самим ускладнюєте подальший процес просування сайту на Joomla.

Дуже важливо під час використання CMS Joomla ретельно підійти до питання SEO-просування . І чим більше сторонніх рішень ви використовуєте, тим ретельнішим має бути цей підхід. Якщо ви не впевнені, що зможете розібратися в механізмі SEO-оптимізації Joomla, а в штаті вашої компанії немає відповідного фахівця, не рекомендуємо оптимізувати самостійно. Звертайтеся до нашої компанії — ми здійснюємо оптимізацію та просування сайту на Joomla, незалежно від його спрямованості та масштабів. Від невеликих корпоративних ресурсів до великих інтернет-магазинів із сотнями та тисячами позицій товарів.

У вас залишились запитання?

Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.

5/5
Корисність
Проголосували 1
Як вам стаття?
Давайте обговоримо Ваш проект
Давайте почнемо розмову!
КОМЕНТАРІ0
Можливо
MVP (Minimum Viable Product або мінімально життєздатний продукт) – це сайт, програма або програма, що…
Wezom
Wezom
При виборі дорогої речі ми керуємося здоровим глуздом – пропозиції дешевше від незрозумілих продавців викликають…
Wezom
Wezom
Скільки коштує розробити додаток, навіщо він взагалі потрібний - питання, що терзають більшість сучасних підприємців.
Синявський Антон
Синявський Антон
ПІДПИСУЙТЕСЯ НА РОЗСИЛКУ АЙТІБЛОГ
Бажаєте отримувати 
цікаві статті?