Класичний та інтерактивний маркетплейс: що потрібно саме вам?

Вікторія
Вікторія
IT Sales Manager
29.08.2024
1150
0

В сучасному світі цифрового маркетингу інтерактивні платформи для покупок стали важливою складовою активних продажів, ефективного та комфортного придбання товарів. Маркетплейси надають споживачам досить велику кількість опцій та дають змогу зручно робити вибір товарів. А власники бізнесу таким чином пропонують власні товари у зручному форматі. Однак постає питання, що обрати — класичний маркетплейс чи інтерактивний маркетплейс. Сьогодні пропонуємо розглянути це питання детальніше.

Маркетплейс та інтерактивний маркетплейс: відмінності у визначенні

Загалом інтерактивний та класичний маркетплейс — це досить схожі формати, адже обидва призначені для продажу/купівлі товарів. Та водночас між ними є принципова різниця:

  • Класичний маркетплейс — це платформа, яка має стандартний набір функцій для покупки товарів чи послуг: каталог продукції, кошик для покупок та оформлення замовлень.
  • Інтерактивний маркетплейс — більш функціональна платформа, яка окрім всього зазначеного також має чати з продавцями, онлайн-консультації чи навіть віртуальні тури по товарах.

Очевидно, що інтерактивні маркетплейси допомагають краще залучати користувачів, роблять покупки більш зваженими, дають змогу детальніше вивчити товар чи отримати додаткову інформацію від продавця.

Порівняння класичного та інтерактивного маркетплейсу за ключовими складовими

Якщо коротко порівнювати класичний маркетплейс та інтерактивний маркетплейс, то основна різниця полягає саме в елементах інтерактивності та зручності для користувача. Втім, різниця між інтерактивним та класичним маркетплейсом все ж більш вагома. Тому пропонуємо розглянути її детальніше. 

Функціональність та можливості

Як і було сказано вище, класичний маркетплейс пропонує базовий набір функцій. Користувачі можуть переглядати каталог товарів, додавати їх у кошик та оформлювати замовлення. Такі платформи зазвичай мають досить простий та зрозумілий інтерфейс, вони орієнтовані на швидкість та ефективність.

Водночас класичні маркетплейси у більшості випадків обмежені саме переліченими функціями. Вони оптимально підходять для тих відвідувачів, які вже точно знають, що хочуть придбати.

Інтерактивний маркетплейс додає новий рівень функціональності, інтегруючи інструменти для живого спілкування з продавцями, онлайн-консультацій та навіть віртуальних турів по товарах. Це дає клієнту можливість краще зрозуміти продукт й отримати експертні поради в реальному часі. Таким чином інтерактивні маркетплейси підвищують рівень обслуговування, сприяють більшій довірі аудиторії до продавця. З іншого боку, такі платформи можуть бути дещо складнішими для взаємодії, тому не завжди підійдуть для недосвідчених осіб.

Користувацький досвід (UX)

На класичному маркетплейсі користувацький досвід орієнтований на простоту та зручність навігації. Для його інтерфейсу характерні мінімалізм та інтуїтивність. Користувач просто обирає товар, додає його до кошика та оформляє замовлення. Тому це гарний вибір для тих клієнтів, які цінують швидкість та мінімалізм в роботі.

Натомість інтерактивний маркетплейс пропонує покращений користувацький досвід за рахунок інтерактивних елементів, які активніше залучають користувача до процесу покупки. Можливість спілкуватися з продавцем в режимі онлайн, миттєві консультації та навіть віртуальні презентації дають відчуття більш персоналізованого та ретельного підходу. Все це загалом полегшує процес вибору, а також робить його більш інформативним.

Тобто відмінності інтерактивного та класичного маркетплейсу не роблять той чи інший вид однозначно кращим чи однозначно гіршим. У них дещо різне призначення і вони орієнтовані на різну аудиторію.

Персоналізація

Класичний маркетплейс зазвичай пропонує мінімальний рівень персоналізації, що орієнтований на масове обслуговування. Користувачі бачать однаковий каталог товарів і отримують однаковий досвід, незалежно від їхніх попередніх уподобань чи поведінки. Такий підхід підходить для тих, хто шукає стандартний, незмінний процес покупки.

Своєю чергою інтерактивний маркетплейс, навпаки, фокусується на високому рівні персоналізації, що базується на поведінці користувача та його уподобаннях. Система може аналізувати дії відвідувача на платформі, щоб пропонувати йому якомога більш релевантні товари чи послуги, створювати унікальний досвід для кожного клієнта. Це не лише робить платформу зручнішою, але й допомагає покупцям швидше знаходити те, що їм потрібно. Звісно ж, все залежить ще й від того, наскільки комплексний та пропрацьований маркетплейс, який у нього функціонал та наскільки відповідально ставляться до власних зобовʼязань продавці. 

Взаємодія з клієнтом

Фактично класичні маркетплейси базуються на односторонній взаємодії. Покупець просто обирає потрібний йому товар та оформляє замовлення. Контакт з продавцем може бути взагалі відсутній або ж обмежений мінімальними простими запитами через стандартні форми звʼязку. Це цілком зручний підхід для тих, кому не потрібні додаткові консультації і хто вже впевнений у своєму виборі.

Відмінності класичного та інтерактивного маркетплейсу у контексті взаємодії з клієнтом полягають у тому, що останній дає змогу у зручному форматі взаємодіяти з продавцями в режимі реального часу, отримувати кваліфіковані поради. Таким чином обслуговування виходить на якісно новий рівень, створює умови для довгострокових довірчих відносин між покупцем і продавцем. Це особливо важливо у випадку дорогих або ж складних продуктів. Якщо ж продукти максимально прості та інтуїтивні, можливості інтерактивного маркетплейсу можуть виявитися надлишковими.

Класичний чи інтерактивний: який маркетплейс обрати вам?

Насправді обидва види платформ мають як свої переваги, так і недоліки. А тому якщо ви лише плануєте створювати та запускати в роботу власний маркетплейс, важливо не поспішати, а чітко визначити, який саме з варіантів буде для вас оптимальним. Для цього потрібно враховувати декілька факторів.

  • Складність та специфіка продукту

 Якщо ви продаєте прості та недорогі товари чи надаєте відповідні послуги, для ваших цілей може бути абсолютно достатньо класичного інтерфейсу. Однак якщо ваш продукт досить складний та вимагає додаткових пояснень, у такому разі краще обрати інтерактивний маркетплейс з розширеним функціоналом. Звісно, іноді навіть для продажів складних продуктів можна використовувати класичні маркетплейси. Та у більшості випадків вам все ж потрібно буде надавати консультації та допомагати з вибором. Інтерактивна платформа просто робить цей процес зручнішим, а що ще важливо — значно пришвидшує його практично на всіх рівнях.

  • Цільова аудиторія

Інтерактивні маркетплейси найкраще підходять для технологічно підкованих користувачів та молоді. Тобто тих осіб, які добре орієнтуються в сучасних вебресурсах, вміють швидко знаходити інформацію та прагнуть детальніше вивчити продукт перед купівлею. Класичні маркетплейси будуть оптимальним варіантом для менш підкованої аудиторії, для якої найважливіше — інтуїтивність та простота. Звісно, винятки з правил також існують, але у більшості випадків вибір робиться саме таким чином.

  • Конкурентність ніші

Інтерактивні маркетплейси будуть оптимальним рішенням, якщо ви працюєте на перенасиченому ринку. Така платформа допоможе виділится на тлі конкурентів та привернути більше уваги зацікавленої аудиторії. У нішах з невисокою конкуренцією можна обмежитися класичним маркетплейсом. Втім, з іншого боку, часто трапляються ситуації, коли конкуренція в ніші низька, але ви пропонуєте складний продукт, який вимагає додаткових пояснень, консультацій тощо. В такому разі все ж краще орієнтуватися на інтерактивні маркетплейси, щоб ефективніше взаємодіяти з клієнтами, консультувати їх, давати відповіді на питання та допомагати приймати правильні рішення.

  • Рівень взаємодії з клієнтом

У тих випадках, коли бізнес вимагає підвищеного рівня взаємодії з клієнтами, допомоги їм у прийнятті правильного рішення чи надання додаткових консультацій, слід обирати саме інтерактивні маркетплейси. Якщо ж така взаємодія не вимагається і клієнтам достатньо базової інформації, в такому разі можна обмежитись використанням класичного варіанту.

  • Готовність до інвестицій та технічних інновацій

Важливо розуміти, що створення та підтримка інтерактивного маркетплейса будуть коштувати дорожче. Якщо ви готові інвестувати у сучасні технології, розробку та підтримку контенту, в такому разі інтерактивний маркетплейс — ваш вибір. Якщо ж ваш бюджет обмежений і ви шукаєте більш бюджетні рішення, слід обирати класичні маркетплейси — їхня розробка та впровадження будуть коштувати дешевше. Але враховуйте і обмеження, з якими доведеться змиритися у порівнянні з інтерактивними платформами.

Функціональні маркетплейси від Wezom: створюємо індивідуальні рішення під ваші потреби

Якщо перед вами стоїть завдання запустити власний маркетплейс, команда Wezom готова вам у цьому допомогти на всіх рівнях. Ми підходимо до кожного рішення індивідуально, обовʼязково враховуємо потреби, бюджет та сферу діяльності клієнта, щоб запропонувати оптимальний формат маркетплейса саме для нього.

Звісно ж, всі етапи розробки та запуску ми беремо на себе. Тобто ви отримуєте маркетплейс «під ключ», який створено саме для ваших задач та з урахуванням специфіки бізнесу. Ми готові надати вам попередню консультацію спеціалістів, які більш детально ознайомлять вас з перевагами, недоліками та особливостями кожного з маркетплейсів і допоможуть обрати найкращий варіант. Тому звертайтеся, ми обовʼязково допоможемо.

Висновки

Отже, вибір між класичним та інтерактивним маркетплейсом залежить в першу чергу від ваших конкретних потреб та очікувань, а також бюджету, який ви готові виділити на створення та підтримку такої платформи.

Класичні маркетплейси пропонують максимальну простоту, зрозумілий інтерфейс і мінімальний набір функцій, що підходить для тих, хто шукає швидкий і ефективний процес покупки без зайвих кроків, налаштувань чи взаємодії. Вони надають стандартний користувацький досвід, який орієнтований на масове обслуговування без глибокої персоналізації.

Інтерактивні маркетплейси, навпаки, забезпечують багатший користувацький досвід та у деяких випадках можуть значно краще залучати аудиторію. Вони пропонують додаткові можливості, такі як живі чати, онлайн-консультації та віртуальні тури, які сприяють кращому розумінню продукту та створюють персоналізований підхід для кожного клієнта.

Повторимо найголовніше: перелічені особливості обох видів маркетплейсів не означають, що один з них стовідсотково кращий чи гірший за інший. Вони просто різні. А тому ви маєте враховувати потреби власного бізнесу, особливості аудиторії та власні можливості для підтримки тієї чи іншої платформи. Звертайтеся до команди Wezom, і ми допоможемо вам зробити правильний вибір.

Вікторія
Про автора
Вікторія
IT Sales Manager
Досвід роботи 6 років
Експерт з IT-продуктів, допомагає потенційним клієнтам WEZOM підібрати оптимальні платформи і технології для вирішення завдань бізнесу.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.