Wezom
Wezom
Команда IT-компанії
24.12.2020

Як працювати у сфері E-grocery

Wezom
Wezom
Команда IT-компанії
24.12.2020
24.12.2020
4913
0

E-grocery – це продаж звичних повсякденних товарів, таких як продукти харчування, засоби для чищення, побутова хімія, супутні товари та інші, через інтернет. Спочатку e-Commerce мала на увазі вужчі товари: одяг, взуття, меблі. Тепер же сформувалася нова ніша зі своїми правилами та очікуваннями .

Якщо у 2019 році продукти в інтернеті замовляли лише 4% покупців, то сьогодні продажі б'ють усі рекорди. За даними Nielsen , частка онлайн-продажів у квітні 2020 року склала 5% від усього ринку FMCG, а середньорічне значення подвоїлося з 1,8% до 4%.

В Україні вже є успішно реалізовані проекти, які доводять ефективність онлайн-торгівлі повсякденними товарами.

foodex24

Foodex24

Foodex24 - це онлайн супермаркет, що має власний склад. Він виник у період карантину і став дуже актуальним. Сервіс-доставка поки що працює лише на території м. Київ та на околицях, але в перспективі планує розширення і на інші міста України.

Зовні сервіс виглядає як звичний інтернет магазин. Тільки в каталозі замість техніки чи одягу представлені такі розділи, як кондитерські вироби, консерви, бакалія, фрукти та овочі та інші.

Компанія пропонує кілька зручних способів оплати. Можна заздалегідь розрахуватися, а можна оплатити кур'єру як готівкою, так і за допомогою терміналу. Після замовлення заявка обробляється і кур'єр доставляє замовлення протягом 90 хвилин. Foodex24 має власні склади, на яких працюють співробітники, які відповідають за якість та свіжість продукції.

Щодо цін, вони практично не відрізняються від роздрібних цін у магазинах міста. Тому Foodex24 легко конкурує із супермаркетами. Користувачам більше не потрібно виходити на вулицю та витрачати час на звичні покупки. Щоденні та щотижневі товари легко купувати онлайн.

Історія

Підприємець Владислав Савченко володіє IT-компанією, але в період карантину вирішив організувати стартап із доставки продуктів харчування. Спочатку він звернувся до великих мереж аптек та продуктових магазинів із пропозицією швидкої організації служби доставки. Проте ті не підтримали ідею і підприємець вирішив сам реалізувати проект.

На запуск проекту було виділено рекордні 14 днів. До цього часу було проведено пошук складів, постачальників та сформувалася команда. Відразу запускався сайт та вся система доставки. Автопарк надала компанія Bolt, понад 620 машин по Києву. Це дозволяє обслуговувати до 1 мільйона клієнтів на місяць.

Через 14 днів інтернет-магазин був запущений. Наповнений товарами першої необхідності та продуктами харчування. За першу годину роботи було зареєстровано 200 користувачів. Початкові інвестиції склали 6 млн. гривень, з них 30% - на розробку ПЗ та сайту.

Результати

Сьогодні компанія продовжує активно розвиватися та користуватися високим попитом. Лише за перші 2 дні компанія виконала 270 замовлень. Середній чек складає 1000 грн. Головна особливість – доставка протягом 90 хвилин.

У перспективі у компанії Foodex24 плани на розширення в інші міста України – Харків, Львів, Одесу та підкорити закордонний ринок. Завдяки зростанню популярності ніші, сьогодні компанія має 1000-1200 замовлень щодня. Через це довелося переїжджати на новий склад та розширювати кількість товарів. А ще компанія запровадила безкоштовну доставку від суми 1200 грн., і середній чек одразу зріс до 1380 грн.

OVO Market

OVO Market

OVO Market – це сервіс з доставки свіжих овочів та фруктів, який працює на території Києва. Він був заснований у квітні 2020 року, у розпал пандемії та карантину, коли питання доставки продуктів стало максимально актуальним.

Сервіс працює усі дні, крім неділі, але навіть у вихідні можна наповнити кошик та оформити онлайн замовлення. Сплатити його можна готівкою або карткою при отриманні, або здійснити онлайн-платіж під час замовлення. Щодня кур'єр дзвонить клієнтам та домовляється про час доставки. Нюанс – доставка здійснюється наступного дня після замовлення.

Щоб клієнти не хвилювалися за якість продукції, компанія запровадила умови повернення: якщо овочі чи фрукти подавилися, не свіжі, чи не належної якості, клієнт може надіслати фото та оформити онлайн повернення. Гроші буде повернуто відразу ж, як тільки менеджер розгляне заявку. У компанії є співробітники, які перевіряють товар перед відправкою, але навіть якщо з ним трапиться щось у дорозі, компанія відшкодовує кошти.

Крім овочів та фруктів в OVO Market можна купити зелень, горіхи та сухофрукти. Вартість товарів не відрізняється від роздрібних цін, тому сервіс відмінно справляється з конкуренцією. Доставка платна, але по Києву складає лише 39 грн., а по всій Україні – 199 грн.

Історія

Спочатку OVO Market називався "Київ Овочі". Компанія вирішила діджиталізуватися на фоні пандемії та було розроблено MVP додаток для тесту ніші. Творці – Роман Мелкумов та Степан Зіняков – інвестували на старті лише 55 доларів, та розробили простий, але робочий сервіс на Tilda.

Правильний підхід до диджиталізації дозволив не витрачати великі суми для створення онлайн-продукту. Реалізували проект за 2 тижні. Вже в травні компанія взяла активну участь у проекті «Сіді Вдома» та поставила понад 4 тонни овочів та фруктів людям похилого віку.

У липні 2020 року компанія залучила інвесторів із Fedoriv Group. Кошти були спрямовані на покращення бренду та масштабну рекламну кампанію. По Києву було поставлено понад 250 щитів із рекламою OVO Market.

Результати

У перший місяць роботи у компанії OVO Market було 10-12 доставок на день, сьогодні їх понад 50 за добу. Такого результату вдалося досягти за 5 місяців. Насправді замовлень у компанії набагато більше, їх доводиться штучно стримувати, щоб встигати обробляти. Маржа бізнесу становить приблизно 43%, за словами творця проекту Романа Мелкумова.

Поки що компанія працює на території Києва, але планує розширюватись на інші міста України. Завдяки інвестиціям компанія OVO Market здатна масштабувати бізнес та розширити функціонал.

перспективи

Перспективи

Пандемія COVID-19 стимулює процеси диджиталізації. Самоізоляція змусила людей змінити звички. Деякі експерти вважають, що попит носить тимчасовий характер, але аналітики JP Morgan кажуть, що в найближчі 10 років продовольство диджиталізуватиметься швидше, ніж будь-яка інша сфера, а до 2025 року 20% продажів у цій сфері відбуватимуться онлайн.

Диджиталізація допомагає вийти на прямі продажі та працювати не тільки за B2B, а й по D2C моделі. Ми вже не перший рік допомагаємо компаніям різних розмірів автоматизувати їх процеси та вийти в онлайн (можете ознайомитися з нашими улюбленими кейсами ROSHEN та УМАНЬПИВО ), тому з радістю розробимо та допоможемо запустити інструмент для будь-якого сектора та будь-якого масштабу. Це може бути як інтернет-магазин або маркетплейс, так і додаток.

Якщо ж у вас є ідея стартапу, і ви поки що не готові інвестувати великі суми на її втілення, ми проведемо стратегічну сесію і знайдемо рішення, яке допоможе за лічені дні створити MVP і особисто переконатися в тому, наскільки перспективна ця ніша.

Ми віримо, що зараз найсприятливіший час, щоб прийти до своїх покупців і залишитися з ними назавжди.

Як вам стаття?
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.