Сьогодні важко назвати успішну компанію, яка не використовує у своєму просуванні онлайн-рекламу. Рекламні оголошення бувають різних видів, і кожен з них має свій рівень ефективності для різних аудиторій. Щоб охопити ширшу групу потенційних клієнтів, багато бізнесів використовують кілька їх видів. Але в будь-якому випадку щоб такий метод просування спрацював, потрібно продумати, як створити рекламне оголошення, які підібрати слова, щоб воно звучало переконливо, які зображення додати. Пропонуємо вам розгорнутий гайд про те, які бувають види оголошень і що потрібно зробити, щоб їх підготувати.
Рекламне оголошення — що це таке
Рекламне оголошення — це форма просування бренду, товару чи послуги. По суті, компанії намагаються у короткому та максимально зрозумілому форматі нагадати про свій бренд. І тому вони підбирають картинку, пишуть короткий текст, додають заклик до дії.
Історія появи рекламних оголошень сягає давніх часів, коли на ярмарках могли роздавати листівки з описом товару та закликом його купити. На сьогодні процес взаємодії між рекламодавцем та споживачем перейшов до інтернету, а завдання, які вирішує реклама, дещо ускладнилися.
У сучасному світі компанії використовують цей спосіб, щоб досягти таких цілей:
-
спонукати людей придбати товар чи замовити послугу конкретного бренду;
-
підвищити обізнаність про компанію або будь-яку соціальну проблему (у таких випадках запускають соціальну рекламу);
-
залучити громадський інтерес до будь-якої події.
Якщо створити привабливе оголошення і витратити достатньо коштів, щоб охопити цільову аудиторію, реклама може вплинути на бізнес. Це може виражатися у поліпшенні показників продажу та підвищенні впізнаваності бренду.
Що потрібно зробити перед створенням оголошення
Написати ефективне рекламне оголошення — це мистецтво, яке потребує ретельного планування, уваги до деталей та глибокого розуміння цільової аудиторії. Ось кілька порад про те, як це зробити.
Сформулюйте свої рекламні цілі та оцініть потреби аудиторії
Переконайтеся, що ви пишете так, щоб зацікавити вашу цільову аудиторію. Покажіть, що об'єкт вашої реклами задовольняє якусь із потреб клієнта або вирішує якусь з його проблем. Щоб «намацати», що саме хвилює користувача, виділіть демографічну групу і створіть образ типового покупця або декількох з них. Це допоможе переконатися, що ви підлаштовуєте свій контент під інтереси аудиторії.
Коли ви дізнаєтесь більше про своїх потенційних клієнтів, вам стане зрозуміліше не тільки, як написати рекламне оголошення, але й де його розмістити. Ви зможете «зайти» на ті майданчики, де часто буває ваш споживач.
Також подумайте про свої цілі. Вам потрібно залучити нових клієнтів, збільшити конверсії або утримати тих, хто вже купував? Залежно від вибраної мети, буде змінюватиметься текст оголошення, а також налаштування в рекламному кабінеті Google Ads.
Виберіть ключові слова
Ключові слова — важливий елемент залучення онлайн-трафіку. Якщо ви розміщуєте свою рекламу в інтернеті, переконайтеся, що включаєте в неї ключові слова, які потенційний покупець може використовувати для пошуку вирішення своєї проблеми в мережі. Це підвищить шанс, що користувачеві попадеться саме ваш ресурс при запиті.
Наприклад, якщо ви продаєте смартфони, то у вашому списку будуть поєднання типу «купити смартфон», «смартфон у Києві» та аналогічні. Разом з тим вам потрібно буде видалити запити на кшталт «ремонт смартфона», щоб не витрачати даремно рекламний бюджет.
Використовуйте сервіси для відстеження статистики пошукових запитів
Моніторинг запитів необхідний, коли ви хочете зрозуміти, що саме шукають відвідувачі, які ключі вони використовують і як поводяться після того, як не знайшли те, що їм потрібно. Існують спеціальні інструменти, що збирають повні дані на цю тему. Їх використання особливо актуальне для великих сайтів зі складною структурою та великою кількістю сторінок.
Переваги Google Keyword Planner
Цей сервіс допоможе знайти нові ключові слова для пошукових кампаній, дізнатися середньомісячне число цих запитів і середню ціну, яку платять за показ оголошення з цим ключем.
За допомогою цього інструменту ви дізнаєтеся, в якому порядку варто розмістити слова у запиті. Наприклад, для «автоцивілка ціна» та «ціна автоцивілки» дані про частоту використання будуть різними. Планувальник дозволяє вводити кілька словосполучень одночасно для аналізу. Ви отримаєте більш точні дані на запити, якщо у вас вже підключена РК.
Можливості Google Trends
Google Trends — це корисний інструмент, який показує, як часто вказаний пошуковий запит вводиться в пошукову систему Google за певний період часу. Цей сервіс можна використовувати для порівняльного аналізу використання ключів у регіонах, виявлення сезонних коливань попиту чи стрибків інтересу до тих чи інших продуктів, викликаних певними подіями. Google Trends допомагає виявити нові та зростаючі тренди. Їх можна використовувати для створення кампаній, які в перспективі привернуть увагу користувачів.
Інші послуги для аналізу статистики ключових слів
Існує кілька інших сервісів, які допоможуть вам з легкістю виконати основні завдання пошуку та відбору ключів. Наприклад, це такі інструменти:
-
SEMrush. У ньому є дані за ключами: обсяг пошуку, вартість за клік (CPC), конкурентоспроможність та пов'язані слова. За допомогою цього сервісу можна визначити запити, які використовують конкуренти у своїх РК;
-
Ahrefs. Інструмент відомий своїми можливостями пошуку кращих за продуктивністю сторінок, що корисно для оптимізації кампаній. Також у ньому є інформація про ключі та вартість за клік;
-
Ubersuggest пропонує дані щодо семантики запитів. З його допомогою можна проаналізувати органічний трафік, що допомагає покращити стратегію ключових слів для РК у Google.
Ці інструменти допоможуть підібрати найбільш ефективні ключові слова та стежити за результатами ваших кампаній. Використовуйте доступний інструментарій, щоб заощадити час, а також зробити процес написання рекламного оголошення більш ефективним.
Відстежуйте конкурентів
Отже, ви тільки що визначилися з типом рекламного тексту, який писатимете, розглянули потреби клієнта і знайшли релевантні ключові слова. Далі ви маєте вивчити рекламу конкурентів, щоб зрозуміти, що працює добре, а що можна було б переглянути. Вивчення поточної ситуації у вашій галузі — корисний спосіб дізнатися про основні тенденції та приймати початкові рішення щодо написання тексту без проведення тестування.
Пам'ятайте, що перед показом користувачеві вашому оголошенню доведеться брати участь в аукціоні, під час якого визначається, чи відображатиметься воно у видачі. Так що знати, з ким вам доведеться конкурувати за тим чи іншим ключем, просто необхідно.
Основні види рекламних оголошень
Оголошення в Google Ads поділяються на 11 видів та 6 типів. Давайте розглянемо цю класифікацію докладніше.
11 видів рекламних оголошень у Google Ads
Запускаючи рекламу в Google Ads, вам доведеться вибирати рекламні оголошення серед таких видів:
-
оголошення з номером телефону. Якщо користувач натисне на нього, він не перейде на сайт. Натомість здійснюватиметься виклик за вказаним у рекламі номером;
-
порівняльні товарні. Оголошення відображаються у горизонтальній стрічці вгорі екрана, в них є зображення, ціни та інші характеристики для порівняння;
-
текстові. Включає заголовок, адресу рекламованого сайту та короткий опис;
-
відеооголошення. Формати можуть бути різними, відображаються на YouTube та партнерських ресурсах;
-
медійні оголошення із завантаженням. У такому разі рекламодавець готує креативи та завантажує їх у вигляді файлів у Google Ads. Вони відображатимуться в контекстно-медійній мережі Google;
-
реклама готелів. Користувач отримує можливість одразу перейти на сторінку бронювання номера;
-
адаптивні медійні. Їх особливість у тому, що оголошення формується автоматично із попередньо завантажених об'єктів;
-
адаптивні пошукові. Вони відображаються у видачі та практично не відрізняються візуально від результатів органічного пошуку. Їх зміст також формується автоматично;
-
локальні пошукові. Відображаються при запиті, в якому є слова "поруч", "поблизу". Для цього на пристрої користувача має бути увімкнена геолокація;
-
оголошення для показу на мобільних пристроях. Вони можуть бути різних типів: орієнтовані на встановлення додатків, взаємодію з ними та ін.
6 типів оголошень у Google Ads
Типи оголошень на цій платформі відрізняються за місцем розташування та переважання тексту, графіки або відео.
Текстові оголошення
Це рекламні оголошення, які з'являються серед результатів пошуку після введення запиту. Вони дуже схожі на звичайні результати пошуку, оскільки містять заголовок, адресу сайту та короткий опис. Відрізнити їх від звичайних вебресурсів допомагає спеціальне маркування.
Банерні оголошення
Такі оголошення можна зустріти на сайтах, які є партнерами Google, та у програмах. Найчастіше вони містять візуал, що складається з клікабельної картинки або відео, яке займає вільні поля на вебресурсі або у додатку з основного контенту.
Відеооголошення
Це тип оголошень, який можна зустріти перед або під час перегляду інших відео в мережі або на сайтах. Вони містять інформацію, спрямовану на досягнення рекламних цілей. Рекламодавці мають можливість налаштувати їх показ у форматі «можна пропустити» після певної кількості часу. Але можна зустріти й відеооголошення, які неможливо закрити без повного перегляду (In-Stream без можливості пропуску), або Out-Stream, які спочатку автоматично показуються без звуку, а потім, після кліка, відтворюються зі звуком.
Реклама у мобільних додатках
Такі оголошення з'являються у різних програмах на телефоні потенційного клієнта. Вони можуть бути текстовими, графічними, відео, з номером телефону. Вони з'являються у результатах пошуку в Google Play або Apple App Store, у стрічці YouTube та на сайтах КМС Google. Обов'язковим елементом є посилання на сторінку програми.
Реклама в Google Shopping
На відміну від пошукових, для формування товарних оголошень беруться дані з фіда даних Google Merchant Center. Якщо підготувати цей файл якісно та максимально достовірно, то користувач може побачити лише актуальну інформацію про товари. При правильному налаштуванні розширень у кожному оголошенні відображатимуться: ціна, оцінки користувачів, назва бренду, найменування товару, інформація про розпродаж, зниження ціни.
Оголошення у Google My Business
Оголошення про локальні послуги – це один із важливих типів реклами Google. Інформація про компанію відображається в Google Картах і на сторінці пошуку, якщо користувач знаходиться поблизу. Коли люди натискають на ці оголошення, вони можуть зателефонувати або надіслати повідомлення безпосередньо в компанію, що гарантує рекламодавцям отримання цільових клієнтів. Велике значення при ранжуванні таких звернень має кількість позитивних відгуків на картці товару в Google My Business.
Як скласти ефективне оголошення
Переходимо до справи. Тепер нам належить розібратися, як зробити рекламне оголошення. Як ви вже зрозуміли, деякі з них формуються на платформі Google Ads автоматично з даних, наявних на сторінці та розмічених за допомогою метатегів, або інформація береться із завантаженого фіда даних. У таких випадках більше уваги потрібно буде приділити попередній підготовці сайту, сторінки або файлу. А коли йдеться про креативи, які потрібно готувати окремо та завантажувати в Google Ads, то вам будуть корисні наші поради.
Візуал
Фактично у вас є секунди, щоб користувач затримав погляд на вашому оголошенні. У цьому найкраще допоможуть графічні елементи. Високоякісні зображення чи відеоролики повинні відповідати вашому меседжу та повинні бути співзвучні з ідеєю бренду. Використовуйте колір та елементи дизайну, щоб привернути увагу до повідомлення. Підберіть кілька варіантів та протестуйте кожен з них. На основі статистики ухваліть рішення про те, на який візуал краще реагує аудиторія.
Заголовок-тригер
Наступний елемент, який потрапить у поле зору користувача, — заголовок. Тому він має привертати увагу та зацікавлювати. Щоб людина «зачепилася» поглядом на вашому реченні, використовуйте т. з. тригери — прийоми, які допомагають викликати відгук у споживача і підштовхнути до ухвалення рішення про покупку.
Серед таких способів простимулювати користувача може бути акцент на:
-
обмеженні в часі продажу або дефіциті товару («Тільки сьогодні знижка 50%», «Обмежений тираж»);
-
страху залишитися на самоті («95% користувачів вже завантажили цю програму»);
-
цікавості («Дізнайтеся секрет успіху...»);
-
приємних відчуттях чи простоті використання («Побалуйте себе розкішним відпочинком», «Легко почати — лише три кроки»);
-
наданні гарантії («Гарантія повернення грошей, якщо…»).
Не бійтеся робити сміливі заяви чи ставити запитання. Використовуйте цікавий стиль подання інформації та слова, які безпосередньо пов'язані з очікуваннями вашої ЦА.
Актуальність інформації
Найкращі зразки рекламних оголошень завжди містять актуальні пропозиції та відповідають сезонним трендам. Вам потрібно забезпечити клієнта інформацією, чим саме ваш продукт чи послуга будуть корисними. І звичайно, будьте конкретні, наприклад, вкажіть: «Завантаживши цю програму, ви зможете вивчити на 30% більше англійських слів».
Унікальність пропозиції
Унікальна ідея, з якою ви виходите до споживача, — це те, що робить ваш продукт чи послугу кращою, ніж у конкурентів.
Унікальна торгова пропозиція визначає особливу позицію вашої компанії на ринку, розкриває суть бізнесу, розповідає про цінність, яку ви пропонуєте, та проблему, яку ви вирішуєте. Сильна УТП чітко формулює конкретну вигоду, яка виокремлює вас на тлі інших.
Заклик до дії
Call-to-action (CTA) — це те, що каже вашій аудиторії, що робити далі. Використовуйте формулювання, орієнтовані на дію, наприклад, «Купіть зараз» або «Зареєструйтесь сьогодні». Зробіть CTA помітним. Можливо, поєднайте його з тригером і нагадайте про короткі терміни для ухвалення рішення.
Як вибрати зображення
Споживачі — це найчастіше візуали, і один з найкращих способів попрацювати з ними — додати до рекламного оголошення зображення професійного рівня.
Вибір привабливих фото для реклами — не зовсім точна наука, але це не зменшує їхньої важливості для досягнення мети. Гарне візуальне оформлення допоможе передати інформацію та переконати вашу аудиторію, тоді як погане заплутає, набридне чи відштовхне її.
Подумайте про те, як часто ви перегортаєте сторінки в інтернеті. Там безліч фотографій, що рекламують всі види товарів і послуг. На тлі всіх цих пропозицій ваші маркетингові фотографії повинні виділятися, щоб бізнес справив враження.
Де взяти картинки
Це головне питання, що належить вирішити маркетологу, який думає, як скласти рекламне оголошення. Пропонуємо кілька варіантів.
- Зробіть якісні фотографії продукту. Звичайно, краще звернутися до професійного фотографа, який проведе предметну зйомку. Тоді у вас будуть оригінальні ексклюзивні фото вашої продукції. Цей варіант хороший, але професіонала знайти складно, і це досить дорого коштує.
- Зробіть колаж. На створення таких зображень ви витратите менше, але все ж таки зможете отримати унікальний контент. На онлайн-сервісах ви знайдете багато шаблонів для роботи.
- Завантажуйте зображення із фотостоків. В цьому немає нічого поганого. Головне — дотримуйтесь авторських прав та вибирайте зображення з ліцензією CC0. У такому випадку завантажені фото та колажі можна змінювати та використовувати в рекламі без вказівки авторства. Відповідні варіанти є на Unsplash, Pixabay, Pexels.
- У каталозі виробника чи постачальника. Якщо в планах запустити рекламу в Google Shopping, для цього потрібно підготувати безліч якісних фото. Наприклад, інтернет-магазину одягу з тисячами позицій відзняти самостійно всі моделі за короткий час просто нереально. У такому разі можна скористатися каталогом виробника та взяти для реклами зображення звідти.
Помилки, які часто зустрічаються
У своїй роботі слід враховувати, що помилки в рекламних оголошеннях можуть вплинути на загальний результат.
Одна з найбільших помилок, які ви можете зробити, — це нерозуміння того, хто є вашою цільовою аудиторією. Без цієї інформації ви не зможете розробити ефективний контент або визначити, через які канали та платформи можна привернути увагу потенційних клієнтів.
Ще один серйозний прорахунок — відсутність чіткого заклику до дії. Без нього ваше оголошення не буде ефективним з погляду конверсії або отримання доходу. Користувачеві необхідно дати чітке посилання, що робити далі.
Коли йдеться про рекламу, працює принцип «менше — значить більше». Оголошення із занадто великою кількістю тексту можуть бути надто складними для споживачів. Якщо в них понад 20% тексту, вони можуть бути відхилені на етапі модерації. Намагайтеся, щоб пропозиції були короткими та зрозумілими, а для передачі основної ідеї використовуйте креативні візуальні засоби. Переконайтеся, що візуальні ефекти відповідають тону вашого оголошення, щоб глядачі могли легко зрозуміти, що ви хочете донести до них.
Одна з найбільших помилок — відсутність урахування інтересів мобільних користувачів. Важливо переконатися, що рекламні оголошення в інтернеті оптимізовані для планшетів та смартфонів. Вибирайте макет з урахуванням мобільної адаптації, тестуйте в різних браузерах і гаджетах, користуйтеся функцією попереднього перегляду в Google Ads. Приділивши увагу цьому етапу, ви зможете досягти максимального успіху.
До поганих результатів та марної витрати грошей призведе відсутність тестування. Наприклад, якщо ви розміщуєте рекламу в Google Ads, вам слід протестувати різні варіанти оголошень з різними текстами і зображеннями, щоб визначити, який з них знаходить більший відгук у ЦА. Тестуючи рекламу, зверніть увагу на кількість кліків та показів, вартість кліка (CPC), клікабельність (CTR) та коефіцієнт конверсії (CR). За допомогою цих даних ви можете відстежити ефективність своїх оголошень та скоригувати роботу кампанії.
Зразки реклами
Як кажуть, краще один раз побачити, ніж сто разів почути. Пропонуємо вам якісні приклади рекламних оголошень.
Висновок
Розглянувши детально процес створення рекламних оголошень, ми бачимо, що у роботі належить врахувати безліч чинників. Безперечно, для створення ефективної реклами треба проявити креативність, стратегічне мислення та розуміння поведінки споживачів, але витрачені зусилля того варті, оскільки реклама — це ключова стратегія, яка безпосередньо впливає на розвиток бізнесу. Якщо вам потрібна допомога під час створення оголошень, запуску та ведення рекламних кампаній, варто звернутися до фахівців нашої компанії.