Оптимізація на етапі створення сайту

Синявський Антон
Синявський Антон
Head of performance marketing
3.7
05.02.2024
13078
0

Зараз складно уявити команду професійних розробників без UX-дизайнерів, тестувальників, а тим більше програмістів. Адже опрацьована до дрібниць технічна складова та зручний для користувача інтерфейс – базові критерії якісного сайту.

Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Але є і третій наріжний камінь розробки, про який згадують далеко ще не все. Це базова пошукова оптимізація сайту. SEO на етапі створення сайту значно спрощує та прискорює подальше його просування. Тому, якщо ви розглядаєте пошукову видачу як один із головних каналів трафіку для майбутнього ресурсу, ми рекомендуємо підключити до розробки SEO-фахівця.

навіщо потрібна оптимізація сайтів на етапі розробки

Навіщо потрібна оптимізація сайтів на етапі розробки

Якщо на момент запуску ресурс вже оптимізовано під вимоги пошукових систем, він отримує такі переваги:

  • менший термін перебування в пісочниці – позиції, а відтак і цільовий трафік із пошуку почнуть зростати набагато швидше;

  • економія часу на внутрішню оптимізацію – замовляючи послуги з SEO після запуску сайту, вам уже не доведеться витрачати час на базову оптимізацію;

  • економія коштів – якщо сайт був оптимізований під час розробки, вам знадобиться менший SEO-бюджет.

  • прискорена окупність - швидке зростання позицій дозволить отримувати дохід від інтернет-ресурсу набагато раніше, що прискорює повернення інвестицій на розробку та просування.

Алгоритми пошукових систем безперервно еволюціонують і використовують нові чинники для оцінки якості сайту та його контенту. Тому сфера відповідальності оптимізатора вже давно не обмежується технічними доопрацюваннями та складанням семантики.

Сучасне SEO – це насамперед підвищення привабливості та корисності сайту для його цільових відвідувачів. Оптимізатори покращують структуру та контент сайту, що позитивно позначається на поведінкових факторах та конверсійності сторінок.

Тому SEO на етапі створення сайту дозволяє не тільки збільшити кількість переходів із пошуку, але й ефективніше утримувати користувачів на сайті, а також стимулювати до здійснення цільової дії – покупки, дзвінка, замовлення тощо. Це позитивно позначається на результативності всіх маркетингових каналів, які використовуватимуться на сайті.

що включає базова оптимізація

Що включає базова оптимізація

З користю SEO оптимізації сайтів на етапі розробки ми розібралися. Але що саме має на увазі цей процес? Розглянемо основні аспекти роботи SEO-фахівця під час створення сайту.

Етап аналітики

Розробка сайту без ретельного аналізу ніші та цільової аудиторії немислима. Але аналітики, як правило, рідко звертають увагу на особливості пошукового просування досліджуваної ніші.

Завдання SEO-фахівця – вивчити конкурентні ресурси та пошуковий трафік у ніші. А саме:

  • ефективність пошукового просування у ніші;

  • потенційне охоплення SEO як клієнтського каналу;

  • особливості технічної оптимізації ресурсів;

  • рівень оптимізації основних конкурентів проекту;

  • особливості контенту та посилальної маси;

  • активність аудиторії залежно від сезону;

  • ключові помилки конкурентних ресурсів.

На основі цієї інформації він складає план подальших робіт над сайтом, рекомендації та технічні завдання інших фахівців. Крім того, комплексний аналіз дозволяє скласти детальний прогноз ефективності SEO для сайту, а також швидкість його просування.

Формування семантичного ядра

Одне з найважливіших завдань оптимізатора – охопити максимум пошукових запитів у пошуку, за якими ресурс отримуватиме цільовий трафік. І тому необхідно сформувати максимально повне семантичне ядро (СЯ). Але просто зібрати такі запити недостатньо. Їх важливо кластеризувати (згрупувати за тематикою), а також розподілити по сайту таким чином, щоб користувачі могли легко знайти потрібний їм контент.

На основі готового оптимізатор СЯ складає ТЗ на написання контенту для ключових посадкових сторінок. Крім того, для ефективного розподілу семантики необхідно сформувати структуру ресурсу.

оптимізація структури

Оптимізація структури

Створюй структуру ресурсу важливо врахувати зручність навігації для користувачів, а також розподіл по сайту ключових запитів та ваги. Якщо за зручність відповідає спеціаліст з user experience (UX), то досягти максимальної ефективності структури з погляду SEO – завдання оптимізатора.

Дуже важливо уникати надто великої вкладеності сторінок – максимальна відстань до головної сторінки не повинна перевищувати три переходи. Від цього залежить посилальна вага, яка, як правило, зосереджена на головній і розподіляється між рештою сторінок за рахунок внутрішньої перелінковки.

У процесі розробки оптимізатор створює та впроваджує схему внутрішньої перелінкування. Вона допоможе передати максимум статичної ваги на ключові сторінки ресурсу.

Технічна оптимізація

Не всі технічні SEO-помилки на сайті помітні користувачеві чи суттєво впливають на коректність роботи ресурсу. Тому в процесі тестування на них рідко звертають увагу.

Але такі недоробки можуть зашкодити позиціям сайту в пошуку. Наприклад, через помилку в robot.txt деякі сторінки можуть не потрапити в індекс – пошукові системи їх просто не бачитимуть. Тому в процесі роботи над проектом SEO-фахівець забезпечує технічну оптимізацію ресурсу: проводить регулярні перевірки та складає рекомендації та ТЗ для програмістів.

Роботи з текстовим наповненням

Оптимізація текстового контенту – дуже важливий аспект робіт із SEO на етапі розробки сайту. Контент впливає як на позиції сайту, так і на показники його відвідувачів.

SEO-фахівець складає ТЗ на контент, щоб автор врахував такі критерії:

  • намір користувача – насамперед текст повинен дати користь відвідувачеві, надати потрібну та корисну інформацію у зручній формі.

  • мета тексту – контент повинен виконувати певне завдання: інформувати, продавати, стимулювати поділитися контактними даними та ін.

  • ключові слова – важливо, щоб текст повною мірою відповідав на ту групу запитів, під яку оптимізовано сторінку;

  • технічні вимоги – це критерії під час перевірки тексту в спеціалізованих сервісах, а саме: унікальність, щільність входження ключів, водність тощо.

Оптимізація текстів ще на етапі створення сайтів дозволяє значно заощадити час та зусилля на подальшу переробку контенту після запуску ресурсу. Також на даному етапі оптимізатори створюють унікальні метатеги кожної сторінки, що позитивно впливає на позиції ресурсу.

Складання рекомендацій щодо нарощування маси посилань

Щоб прискорити подальше просування, SEO-фахівець складає список сайтів-донорів, посилання з яких будуть найціннішими за зовнішньої оптимізації. Для цього він аналізує посилальний профіль конкурентів, а також трастові інформаційні ресурси у вашій ніші.

При нарощуванні посилальної маси на ранніх етапах дуже важливо бути обережними. Різкий стрибок у посилальному профілі може спричинити санкції пошукових систем. Тому оптимізатор повинен ретельно спланувати динаміку розміщення беклінків, щоб профіль виглядав органічно.

впровадження SEO-рекомендацій у процесі розробки

Впровадження SEO-рекомендацій у процесі розробки

Розглянемо, як відбувається взаємодія оптимізатора з командою розробників на основних етапах створення ресурсу.

  • Проектування . У процесі створення макету майбутнього сайту SEO-фахівець бере участь у формуванні структури сторінок та самого ресурсу. Це дозволяє заздалегідь врахувати особливості оптимізації контенту та перелінкування.

  • Дизайн . Спільно з фахівцем з UX оптимізатор ретельну перевірку макетів. При створенні дизайну важливо забезпечити максимальну конверсійність сторінок та можливість розмістити весь необхідний контент.

  • Верстка . Ключова вимога пошукових систем до верстки – адаптивність. Сайт має бути адаптований не лише для ПК. Важливо, щоб він коректно відображався і на інших типах пристроїв: телефони, планшети, ноутбуки та ін.

  • Програмування . На цьому етапі дуже важливо не допустити SEO-недоробок на сайті. А саме: забезпечити коректну індексацію, уникнути дублювання контенту, битих посилань та некоректних редиректів.

  • Тестування . На етапі тестування SEO-фахівець проводить фінальний комплексний аудит ресурсу, щоб переконатися як виконання всіх попередніх етапів.

  • Запуск . Перед запуском сайту важливо вибрати правильне доменне ім'я та хостинг для ресурсу. Від цього може залежати ефективність подальшого просування пошуку, а також коректність роботи сайту.

Звичайно, участь оптимізатора у розробці може уповільнити роботу над проектом. Але тільки в тому випадку, якщо команді розробників раніше не доводилося враховувати особливості SEO для сайтів. Тому при виборі підрядника на розробку сайту ми рекомендуємо заздалегідь вибирати компанію, яка здатна забезпечити ефективну базову оптимізацію при створенні сайту.

Синявський Антон
Про автора
Синявський Антон
Head of performance marketing
Досвід роботи 8 років
Експерт із комплексного просування бізнесу в інтернеті. Не боїться братися за складні проєкти. Вважає, що для команди головне цілісність і орієнтованість на спільні цілі.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
3.7
Проголосувало: 6
Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах