Як знайти спеціаліста з емоційним інтелектом?

Вікторія
Вікторія
IT Sales Manager
5.0
22.02.2022
3720
0

Будь-який роботодавець прагне знайти співробітника з певними характеристиками - відповідального, надійного, освіченого та досвідченого, готового швидко навчатися та ефективно працювати з командою. У сучасних компаніях завдання щодо підбору співробітників зазвичай лягають на плечі HR-фахівців. Вони у свою чергу оцінюють загальний рівень інтелекту претендента на посаду, його вміння логічно мислити, а також амбіції. Тобто, на перше місце ставлять IQ, часто забуваючи про EQ – емоційний інтелект. І це дуже важливий параметр. Особливо, якщо працівник у майбутньому претендує на керівну посаду.

Сьогодні ми розповімо вам, що таке емоційний інтелект, чому він такий важливий і як знайти хорошого фахівця, спираючись на його ER. Гарантуємо, ви дізнаєтесь багато нового!

Емоційний інтелект: що це та як працює

Емоційний інтелект: що це

Емоційний інтелект — це здатність оцінювати та розуміти емоції, почуття та переживання. Не лише свої, а й чужі. З його допомогою ми здатні робити весь спектр емоцій своїм помічником для досягнення цілей та виконання завдань. У тому числі робітників.

Ще в дев'яності роки ХХ століття американські вчені Д. Карузо, П. Селовей і Дж. Майєр розділили EQ на чотири основні складові:

  1. Вміння усвідомлювати власні та чужі емоції, знаходити спільні риси та відмінності між ними.
  2. Уміння усвідомлювати кожну окремо взяту емоцію та розуміти, як і за яких обставин вона виникає.
  3. Уміння контролювати емоції та за необхідності ними управляти.
  4. Вміння використовувати потрібний спектр емоцій на вирішення завдань.

Тут є дуже важливий момент: емоційний інтелект не витісняє IQ. Дуже точно з цього приводу висловився професор Єльського університету Девід Карузо:

Потрібно розуміти, що EQ – це не протилежність інтелекту. Це не тріумф серця над головою. Це єдино вірний шлях їхнього перетину»

Роль емоційного інтелекту у професійній діяльності

EQ інтелект - набагато важливіший чинник, ніж багато керівників думають. І ми готові назвати відразу десять переваг співробітників із високим EQ для вас як роботодавця:

  • Ефективна командна робота

Співробітники з високим EQ більш ефективно та продуктивно працюють у команді, оскільки між ними сформовано міцний емоційний зв'язок. Кожен відчуває свою відповідальність над іншими і готовий у потрібні моменти ставити спільні інтереси вище за власні. У колективі з високим EQ більше довіри, відкритості та чесності.

  • Комфортна атмосфера у штаті

Знаєте, як визначити колектив із низьким EQ співробітників? У ньому обговорюють один одного за очі, хапають керівництво, скаржаться, що хтось погано працює, і таке інше. І навпаки, високий емоційний інтелект — це повага, спільні цінності, задоволення від спільної роботи та досягнення цілей спільними зусиллями.

  • Простіше впровадження змін

Співробітники з високим EQ розуміють, що будь-який бізнес має розвиватися та рухатися вперед. Вони готові до зростання компанії і самі готові рости, вивчати щось нове, набувати нових навичок та вдосконалюватися. Персонал з низьким емоційним інтелектом, навпаки, всіляко чинить опір будь-яким змінам і хоче, щоб усе залишалося як є.

  • Самосвідомість

Одна з найбільш явних ознак розвиненого EQ – здатність усвідомлювати свої сильні та слабкі сторони. Хороший працівник з високим EQ приймає критику і використовує її, щоб стати кращим. Він радий будь-якого зворотного зв'язку, якщо це допомагає його професійному зростанню та підвищенню якості його роботи.

  • Самоконтроль

У критичних ситуаціях невисокий EQ здатний виявлятися особливо сильно - людина може просто вийти з себе, різко кинути все, закритися в собі та відсторонитися від колективу. Люди з високим EQ краще переносять стресові ситуації, контролюють емоції та слова, ніколи не переходять межу щодо клієнтів, колег чи керівництва.

  • Емпатія

Вміння ставити себе на місце іншої людини — украй важлива риса характеру в бізнесі. Якщо співробітник здатний виявляти емпатію, він ефективніше буде взаємодіяти з клієнтами, порозуміється з кожним і залишить позитивне враження не тільки про себе, але і про вашу компанію.

  • Ефективне керування часом

Залучаючи до роботи людей з високим EQ, ви знатимете, що всі проекти будуть завершені вчасно та без шкоди якості. Такі співробітники розуміють, що на них покладено зобов'язання, які ніхто інший не виконає. І що будь-яка помилка з їхнього боку спричинить негативні наслідки для інших.

  • Мотивація

Співробітники з розвиненим EQ, як правило, більш оптимістично налаштовані та краще мотивовані. Вони охочіше рухаються назустріч поставленим особистим та корпоративним цілям. При цьому їхня мотивація частіше зумовлена внутрішніми амбіціями, ніж зовнішніми факторами. Вони хочуть проявити себе з кращого боку, а не просто добре зробити свою роботу і почати наступне завдання.

  • Лідерські здібності

Співробітники з високим емоційним інтелектом – чудові лідери. Вони відмінно ладнають із колегами, вміють ставити чіткі цілі та опрацьовувати стратегію їх досягнення, знаходять людей з таким самим високим EQ і оточують себе справді відмінними кадрами.

  • Професіоналізм у відносинах

Такі люди вміють коректно вибудовувати професійні та комфортні для всіх стосунки у колективі. Якщо вам потрібні спеціалісти для управлінських посад, шукайте людей з високим EQ - не помилитеся.

Ключові фактори при пошуку фахівця

Ключові фактори при пошуку фахівця

Немає універсальної формули підбору ідеального співробітника чи способу зі стовідсотковою точністю оцінити його EQ інтелект. Тим не менш, ми можемо назвати 10 рис характеру людини з високим емоційним інтелектом. А ви можете використовувати їх як чек-лист під час розгляду претендентів.

Отже, людина з високим інтелектом EQ:

  • Серйозно розмірковує про почуття

Він може точно описати, що саме відчуває прямо зараз, що його хвилює, чому він хоче отримати цю посаду не з фінансової, а з психологічної та емоційної точки зору.

  • Бере паузу перед відповіддю на серйозне запитання

Людина з високим EQ не випалює відповіді, попередньо їх не обміркувавши. Паузи - це не ознака невпевненості чи нестачі знань. Зазвичай навпаки — вони свідчать про розумовий процес та пошук оптимальної відповіді.

  • Контролює думки

Ви не можете прочитати думки іншої людини. А сам він навряд чи зможе об'єктивно оцінити, якою мірою здатний контролювати думки. Але контроль думок тісно пов'язаний із контролем емоцій. Якщо бачите, що людина добре контролює емоції, це чудовий знак.

  • Приймає конструктивну критику

Ми вже писали про те, як правильно критикувати працівників. Але ефект від критики залежить не лише від того, хто критикує, а й від того, кого критикують. Багато хто сприймає критику як особисту образу, а не спробу допомогти розібратися у проблемній ситуації. Це ознака низького EQ.

  • Бачить реальний сенс і користь в автентичності

Йдеться не лише про автентичність бренду чи продукту, а й про автентичність кожного співробітника. Людина повинна мати власну думку і в потрібні моменти відстоювати її. Якщо він розуміє, що для компанії буде краще так, як він говорить, то зобов'язаний говорити про це, а не миритися з тим, що є, і плисти за течією.

  • Виявляє співчуття

Емпатія у її проявах — одне із ключових елементів високого емоційного інтелекту. Якщо людина не здатна співчувати і співчувати, це дуже багато говорить про її EQ.

  • Вміє вибачатися

EQ допомагає зрозуміти та прийняти той факт, що вибачення – це не завжди визнання помилок. Це ще й визнання того, що ваші стосунки (у колективі, в сім'ї тощо) означають більше, ніж особисте его. У бізнесі це не менш важливо, ніж у міжособистісних стосунках.

  • Вміє прощати та забувати помилки інших

Усі помиляються. І все часом опиняються у ситуації, коли когось підводять — колег, керівника чи самих себе. Ознака високого емоційного інтелекту — уміння прощати помилки інших людей і рухатись далі. Звичайно, це не означає, що людина повинна ігнорувати абсолютно все. Він просто повинен об'єктивно оцінювати ситуацію, робити висновки, але не зациклюватися.

  • Дотримується покладених на нього зобов'язань

Тут усе очевидно. Якщо людина просто не виконує своїх зобов'язань і постійно намагається перекласти їх на інших, про високий EQ не може бути й мови. Але коли він прагне взяти на себе завдання колег, це теж не дуже добре. Потрібна золота середина.

  • Допомагаючи іншим, почувається щасливим

Допомога іншим — це один із найкращих шляхів вплинути на власні емоції та емоції оточуючих. Якщо людина у своїй роботі та в житті намагається допомагати іншим, до того ж без корисливих цілей, це дуже гарна ознака.

Але як оцінити всі ці риси характеру на співбесіді?

риси характеру на співбесіді

Звичайно ж, навіть найдосвідченіший HR-фахівець не здатний об'єктивно оцінити всі десять перелічених рис характеру. Але якщо ви бачите, що за більшістю ознак потенційний кандидат на посаду демонструє високий емоційний інтелект, рекомендуємо до нього придивитися. Відсутні риси завжди можна опрацювати в майбутньому і довести до ідеалу.

І ще дещо! Щоб об'єктивно оцінювати емоційний інтелект потенційних співробітників, ви як керівник зобов'язані і самі його розвивати:

  • у потрібні моменти ставити себе місце інших людей;
  • коректно розпізнавати емоції оточуючих та свої власні;
  • бачити різницю між людьми та розширювати кругозір;
  • вчитися планувати, думати наперед, запроваджувати тайм-менеджмент.

Повірте, коли ваш EQ інтелект досягне належного рівня, буде набагато простіше знаходити фахівців у компанію з таким самим високим емоційним інтелектом. А можливо навіть вище!

Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 2
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.