Навіщо компанії потрібний гайдлайн і як його використовувати

Алла
Алла
Creative Director
4.7
13.05.2021
20963
0

Візуальний стиль компанії потрібний не просто для того, щоб показати себе клієнтам. Він створює імідж, підвищує впізнаваність, будує довірчі стосунки. Дотримуватись єдиного стилю складно, але якщо впровадити гайдлайн, то ви зможете заощадити масу часу та грошей. Це інструмент, який допоможе слідувати фірмовому стилю та покращить взаємини з клієнтом.

Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Що таке гайдлайн

Гайдлайн – це документ, в якому детально описаний бренд, а також інструкції та рекомендації щодо його використання. Він включає набір готових дизайн рішень. По суті, це технічний опис застосування компонентів фірмового стилю. Як і де використовувати логотип та шрифти, які кольори можна і потрібно використовувати, а які не повинні застосовуватись і багато інших практичних речей.

Відмінність від брендбука

Багато хто плутає гайдлайн та брендбук. Але відмінності з-поміж них принципові. У брендбуку відображається місія, філософія компанії, цінності та цілі. Він створюється для внутрішнього використання у компанії. Навіть якщо стиль дизайну змінюється, брендбук зберігає своєрідні «заповіді», наприклад, що логотип компанії завжди має знаходитись у правому верхньому кутку на будь-яких документах.

Гайдлайн – це збірка правил для тих, хто займається дизайном, рекламними кампаніями та просуванням бренду. Це своєрідна енциклопедія стилю компанії, в якій зазначено, де можна, а де не можна розміщувати логотип, якого розміру він має бути, якого розміру мають бути шрифти на візитівках, а якого – на документах та бланках.

Що таке гайдлайн

Навіщо і кому потрібний гайдлайн

Гайдлайни для веб-проектів допомагають вирішувати певні завдання. Ось деякі з них:

  • Полегшення життя під час підготовки поліграфії . Щоразу доводиться писати ТЗ дизайнеру? Потім вносити масу правок, узгоджувати макет? Можна значно скоротити час і спростити завдання, якщо є гайдлайн фірмового стилю, де вказані всі вимоги. На будь-яке свято, конференцію чи захід дизайнер легко зможе створити поліграфію.
  • Підвищення впізнаваності . Створення гайдлайну включає розробку суворих правил відображення компонентів. Як вас запам'ятають, якщо логотип матиме різний розмір та розташування? Але якщо дотримуватися вказаних правил, впізнаваність зростатиме.
  • Скорочення витрат . Мова як про гроші, так і про час. За готовим гайдлайном макети розробляються швидко. Не потрібно платити за терміновість та правки, дизайнеру достатньо дотримуватися рекомендацій.
  • Підвищення зацікавленості клієнта . За рахунок впровадження дизайнерських рішень за допомогою гайдлайну фірмового стилю, створюється стиль і образ, що запам'ятовується. Клієнт стає лояльнішим, якщо компанія викликає приємні асоціації та емоції.

Розробка гайдлайну потрібна кожній компанії, яка хоче позиціонувати себе на ринку та випереджати конкурентів. Якщо вам доводиться регулярно використовувати друковану поліграфію, створювати офлайн-рекламу, то гайдлайн – це обов'язковий інструмент. Бажаєте підвищити лояльність цільової аудиторії та впізнаваність бренду – використовуйте методи візуальних асоціацій. У дизайні це досягається за допомогою єдиного стилю.

Структура гайдлайну

Структура гайдлайну

Створення гайдлайну – процес досить складний та комплексний, він включає низку особливостей, що дозволяють зробити його зрозумілим та доступним для кожного. Тому вигадана найефективніша структура цього документа:

  1. Вступна частина про компанію, основні цілі та концепцію.
  2. Логотип та правила його використання. Представлений у всіх можливих формах та розмірах, з відображенням на різних носіях (смартфон, сайт, візитка, поліграфія тощо).
  3. Шрифти та кольори з можливими варіаціями використання. Палітра кольорів детально розписується, також можуть визначатися кольори, які не можна використовувати.
  4. Елементи оформлення. До них належать візерунки, фонові зображення, орнаменти, лінії, іконки та інші деталі для оформлення інтерфейсів.
  5. Приклади брендування. Демонструється упаковка продукту, відображення логотипу в інтер'єрах, використання шрифтів на сайті та ін. Дизайнер повинен чітко розуміти, як це реалізується практично.
  6. Готові візерунки. Якщо є готові шаблони документації, макети поліграфії, зовнішньої реклами, сувенірної продукції – вони відображаються в гайдлайні.

Розмір гайдлайну фірмового стилю може бути як у кілька аркушів, так і виглядати як важка книга. Все залежить від особливостей та потреб компанії.

Етапи робіт зі створення гайдлайну

Етапи робіт зі створення гайдлайну

Створення гайдлайну включає виконання робіт, як дизайнерами, так і маркетологами. Етапи робіт залежать від вступних проектів. Якщо вже є фірмовий стиль, логотип, брендбук, розробка гайдлайну не займе багато часу. Якщо необхідно додатково створювати фірмовий стиль та оформлення компанії, це зовсім окремі етапи.

Фахівець аналізує дані, складає план, робить перші начерки. Після затвердження починається докладна розробка, кожен етап окремо обговорюється та затверджується. Дизайнери оформляють гайдлайн у єдиний документ, який можна використовувати як у цифровому форматі, так і мати у друкованому вигляді. Документ складається відповідно до стандартів та вимог у дизайні.

Від чого залежить вартість розробки гайдлайну

Ціна залежить від наступних факторів:

  • наявність фірмового стилю;
  • розробка супутніх документів (брендбук, поліграфія тощо);
  • варіації візуального оформлення;
  • концепція компанії, ідеологія та складність поставлених завдань;
  • кількість заготовлених шаблонів.

Дізнатися точну вартість можна після консультації із фахівцями, які допоможуть оцінити обсяг робіт та запропонують варіанти реалізації.

Гайдлан - це необхідний інструмент, що дозволяє заощадити сили, нерви, час та гроші. Він значно спростить роботу для дизайнерів і допоможе зберігати єдиний стиль компанії. Це також підвищує впізнаваність бренду та лояльність споживачів. Створення гайдлайну – інвестиція, яка зменшує подальші витрати.

Як вам стаття?
4.7
Проголосувало: 15
Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах