7 етапів розробки (NPD) New Product Development

Wezom
Wezom
Команда IT-компанії
4.8
24.02.2021
35492
0

Розробка нового продукту - це процес, що дозволяє пройти від етапу ідеї до етапу реалізації та запуску. Під час розробки продумується ідея, аналізується її успішність, проводиться оцінка та підбираються шляхи реалізації. Далі розпочинається технічний процес. Ми визначили 7 етапів розробки, які дають змогу вивести новий продукт на ринок.

Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Що таке New Product Development?

New Product Development – це концепція, що передбачає виведення нового продукту на ринок за допомогою основних ринкових принципів. Іншими словами, це процес перетворення потреб ринку на ідеї, які реалізуються за допомогою готового продукту.

Як це працює? Генерується новий продукт, який може бути корисним на ринку. Проводиться аналітика та народжуються ідеї. Вони перевіряються та створюється концепція. Наприклад, компанія може створити сервіс, корисний для своїх клієнтів. Він унікальний, чи є найкращою версією вже існуючих продуктів.

NPD - це процес створення нового продукту, який охоплює безліч етапів, від генерації ідей до розробки концепції та виведення на ринок. У результаті відбувається розробка продукту, що розміщується, скажімо, на сайті компанії. І це вже затребуваний сервіс, а сайт стає популярним та корисним, завдяки чому компанія зростає та отримує прибуток.

Розробка нового продукту має багато завдань. Серед них – зробити вихід ефективним, швидким та менш витратним, орієнтованим на ринок та потреби, економічно обґрунтованим. Для бізнесу останній пункт – найважливіший, але слід враховуватий й інші фактори.

Розробка продукту допомагає компанії підвищити рівень конкурентоспроможності, особливо на тлі технологічного зростання та змін, покращити взаємодію з клієнтами та масштабуватись.

Етапи New Product Development

Виведення нового продукту ринку – це тривалий процес, але головне, він має чітку структуру. Умовно технологія продукту поділяється на 7 основних етапів.

етапи New Product Development

Етап 1: Генерація ідеї

Ідея – це один із головних етапів у розробці будь-якого продукту. І починається він з оцінки ринку та цільової аудиторії.

Створення ідеї – ключовий фактор, але при цьому досить динамічний. Нерідко генерується багато ідей, вони перевіряються, аналізуються, й навіть починають тестуватися. Але вже під час робіт виникають нові покращені ідеї, що дозволяють зробити новий продукт ще кращим.

Акцент уваги на проблемах та завданнях клієнтів

Розробка нового продукту за допомогою користувачів – це можливість швидко згенерувати ідею та створити продукт із високим рівнем затребуваності на ринку. Суть його полягає в тому, щоб зробити одразу те, що необхідно користувачам. Нерідко маркетологи та аналітики беруть ідеї саме від користувачів, оскільки це допомагає значно скоротити витрати на розробку та прискорити процес запуску.

Тому на цей етап виділяється чимало часу, а також велика група фахівців, які одразу має бачити, як проходитиме маркетинг продукту, як його надалі пропонуватимуть користувачам та як він допоможе принести компанії вигоду.

Етап 2: Перевірка ідеї

Недостатньо лише створити хорошу ідею, важливо її проаналізувати та на цьому етапі зрозуміти її життєздатність. Аналіз продукту допомагає наперед зрозуміти, чи буде він затребуваний.

Перевірка ідеї економить надалі купу часу та коштів, оскільки допомагає не лише оцінити перспективи затребуваності товару, а й зібрати точніші дані. Наприклад, статистику, зрозуміти фінансові витрати на реалізацію та розрахувати орієнтовні доходи.

Що таке SWOT-аналіз та навіщо він потрібен під час перевірки ідеї

SWOT-аналіз – це метод дослідження сильних та слабких сторін з метою визначити перспективи нового продукту. Він дозволяє зрозуміти всі можливості, потенційні загрози та ризики, пов'язані з конкурентами, зміною ринку чи іншими факторами.

Головне завдання SWOT-аналізу – переконатись у ефективності ідеї, зрозуміти, чи реально її здійснити та якими силами це можна зробити. Завдяки цьому методу, маркетинг продукту виходить новий рівень. Є низка рекомендацій, що дозволяють проаналізувати дані якомога точніше:

  • Задіяти кілька спеціалістів із різних відділів. Кожен зможе зробити свій внесок в аналітику та зібрати більше точних даних.
  • Кожен чинник, що впливає результат аналізу, має підтверджуватись цифрами.
  • Оцінка у конкретних нішах. Не слід оцінювати користувачів, якщо вони не входять до цільової аудиторії.
  • Глибинні інтерв'ю з потенційними клієнтами та детальний аналіз конкурентів. Це допоможе зрозуміти, що важливе, а що другорядне.
  • Фокус на головному. У ході аналізу стане зрозуміло, що ризиків дуже багато, перспектив розвитку – також. Щоб не розгубитись, необхідно збирати всі дані, а потім виділяти найзначущі.

розробка концепції та тестування

Етап 3: Розробка концепції та тестування

Кожен новий продукт повинен мати сенс та бути корисним. У цьому полягає концепція. Але насамперед її потрібно перевірити, чи справді вона відповідає потребам ринку, та чи матиме такий продукт попит. З іншого боку, концепція включає формування загальної картини. Вона відповідає на два основні питання: що потрібно для успішного запуску нового продукту, та як це можна зробити. Також необхідно протестувати її, щоб уникнути помилок. NPD процес охоплює всі ці етапи, від перевірки концепції до її тестування та коригування.

Кількісна оцінка співвідношення «прибуток/біль»

Важливо зрозуміти, які потреби мають потенційні клієнти, та що їм можна запропонувати, щоб отримати з цього прибуток. Будь-які ліки створюються для того, щоб зняти біль. Розробники чи власники таких ліків отримують прибуток.

Але «болі» бувають не лише фізичні. Необхідність зробити розрахунки, автоматизувати бізнес-процеси, спростити дію – це все «болі» у клієнтів. «Ліки» – це ваш продукт. Далі потрібно лише провести оцінку, чи принесе розробка нового продукту прибуток. Чи достатньо пацієнтів, що «хворіють».

Рекомендуємо почитати
IT & Digital продукти із гарантією!

Створюємо кастомні продукти, щоб наші клієнти могли зростати, отримали конкурентну перевагу та збільшили прибуток.

Докладніше

Аналіз конкурентів

Конкуренти – ваша "карта скарбів". Не треба порівнювати себе з ними, треба ставати іншим, а на чужих помилках добре вчитися. Детальний аналіз конкурентів допоможе зрозуміти, де є проблеми, як знайти шляхи їх вирішення, як уникнути помилок, яких припускалися ваші конкуренти. Це можливість значно заощадити час та гроші, й не шукати «скарби» втемну.

Основні характеристики продукту

Розробка продукту передбачає створення докладної концепції, де відображаються основні характеристики. Потрібно чітко розуміти, що ви створюєте, для яких цілей, які завдання вирішуватиме новий продукт, як він допоможе вашим клієнтам та яку користь принесе. На даному етапі формується повне бачення, всі переваги та особливості вашого продукту. Саме з цього моменту ідея та концепція перетворюються на щось об'ємне та зрозуміле.

Створення ціннісної пропозиції

Після формування показників необхідно створити цінність. Саме це і є душа нового продукту. До цього ми створювали мозок, далі – створюватимемо тіло. Але спочатку – потрібно помістити те зерно, яке проросте та дасть свої плоди. Цінність має бути одна. Можна скільки завгодно вигадувати переваг, які відділятимуть ваш продукт від конкурентів, але цінність, яку він дає вашим клієнтам, лише одна. І її потрібно сформувати чітко та зрозуміло.

Перевірка концепції

Коли концепція сформована, проводиться аналіз продукту, досліджуються можливі ризики, вивчається фактор поведінки. На етапі перевірки концепції важливо зрозуміти, чи правильний шлях обрано. Перевіряється концепція декількома способами, від проведення брейнштормів та обговорень усередині компаній-розробників до реальних опитувань та збору даних у цільової аудиторії.

бізнес-аналіз

Етап 4: Ринкова стратегія / бізнес-аналіз

Бізнес-аналіз – це детальна оцінка перспективи комерціалізації нового продукту стосовно стартових інвестицій. Простими словами, ринкова стратегія дозволяє оцінити, наскільки розробка нового продукту є рентабельною, як швидко вона окупиться, та який дохід може приносити.

Модель ціноутворення на основі витрат

Будь-який продукт має не просто окупатися, а й приносити власнику прибуток. Інакше він просто не потрібен. Звичайно, він може виконувати інші завдання, бути корисним для клієнтів, використовуватись як доповнення. Але, зрештою – він має приносити дохід.

Скільки грошей потрібно вкласти в новий продукт, та коли він окупиться? Це перше питання, яке власник має ставити собі після того, як сформована ідея. Рекламні витрати, ринкові зміни, оцінка, орієнтована ринку та інші чинники впливають ціноутворення. Звичайно, варто враховувати всі витрати та аналізувати, скільки коштуватиме розробка нового продукту.

Ціноутворення, орієнтоване ринку

Створення ринкової стратегії з урахуванням орієнтації ринку дозволяє проаналізувати, наскільки продукт зможе конкурувати, яка ціна в конкурентів та які умови пропонуються. Наприклад, ви створюєте свій сервіс, але схожі вже є на ринку. Важливо зрозуміти, що вони пропонують та як формується вартість.

Якщо вона виходить дорожчою, тоді слід подумати про виправдання зростання ціни. Для цього вивчаються сильні та слабкі сторони конкурентів, формується торгова пропозиція, аналізуються прогнози продажів на основі даних, які вже існують на ринку.

Зазвичай, ціноутворення формується як у основі витрат, та з упором орієнтації ринку.

Етап 5: Розробка продукту

Розробка нового продукту – це крок, який перекладає з теорії до практики. Саме на цьому етапі фахівці починають створювати сам продукт, який виходитиме на ринок.

Існує кілька шляхів розробки продукту. Вкрай рідко створюються одразу готові рішення, оскільки в ході подальших кроків можуть виникати зміни. Тому спочатку створюється або прототип, або MVP. Це спосіб зберегти кошти та зрозуміти, наскільки він успішний та підходить для ринку.

прототип

Прототип

Прототип продукту – його концепція, оформлена в мінімальну оболонку. Як правило, прототип малюється схематично або за допомогою спеціальних програм. Іноді спеціалісти створюють деякі частини максимально наближеними до реального продукту. Це спосіб зрозуміти, як він виглядатиме, та які зміни потрібно внести.

Прототип допомагає вирішити кілька основних завдань:

  • провести аналіз продукту та детально вивчити, як він працюватиме та взаємодіятиме з цільовою аудиторією;
  • змоделювати кінцевий продукт, маючи високий ступінь точності, своєчасно визначити нестикування, помилки та перешкоди;
  • перевірити юзабіліті та зрозуміти, наскільки зручно користувачам взаємодіяти з продуктом;
  • покращити ідеї, впровадити нові інструменти та визначити, який стек технологій вибирати для розробки.

Звичайно, саме виведення нового продукту на ринок не відбувається, оскільки фактично його ще немає. Під час розробки прототипу продукт «на папері», але у вигляді, у якому буде представлятися споживачеві.

Мінімально життєздатний продукт (MVP)

MVP – це готовий продукт, який запускається для клієнтів, але має обмежені функції та можливості. Він потрібний для того, щоб зрозуміти, як користувач взаємодіятиме, які потреби виникають та що потрібно доопрацювати.

Запускаючи мінімально життєздатний продукт легко перевірити гіпотези, підтвердити ефективність ідеї, причому вкладати велику суму грошей у розробку.

Після успішного запуску MVP знову виникають доопрацювання, визначаються нові завдання та інструменти для їх реалізації. Але в результаті відбувається розробка нового продукту з урахуванням всіх особливостей. Це дозволяє скоротити витрати надалі, оптимізувати дії та отримати найкращий результат за найменших витрат.

Отримайте безкоштовну консультацію експерта WEZOM
Ольга відповість на всі питання, допоможе оцінити вплив проекту на бізнес, запропонує варіанти рішення для Вашого проекту, поділиться кейсами та результатами.

Етап 6: Тестування

Маркетинг товару безпосередньо залежить від результатів тестування, як і вихід цього продукту на широкий ринок. Під час тесту перевіряється не тільки технічний стан і наявність помилок, а й юзабіліті, ефективність взаємодії між користувачем і самим продуктом, а також низка інших критеріїв, за якими оцінюється якість. Розробка нових продуктів також включає в себе ці етапи тестування, щоб гарантувати високу якість і задоволеність користувачів. Як правило, проводиться два типи тестування.

Альфа-тестування

Альфа-тестування – це ручне тестування продукту за допомогою групи спеціалістів, які працюють над проектом. Зазвичай, проводиться ще етапі розробки. У ході такої перевірки виявляються технічні помилки, перевіряється юзабіліті, зручність використання та навантаження на програму чи інший продукт. Перевіряти можуть як самі розробники, так і незалежна група експертів. Більшість помилок усувається саме цьому етапі.

Бета-тестування

Бета-тестування – це аналіз продукту та його тестування на реальних користувачах, проте доступ кола осіб обмежений. Як правило, вибираються користувачі з цільової аудиторії, визначеної на ранніх етапах.

Завдання бета-тестерів у тому, щоб виявляти помилки, невідповідності, моніторити стабільність роботи. Нерідко компанії наймають окремо людей, які займаються бета-тестуванням, щоб перевірити системи безпеки. Чим краще буде проведено тести, тим ефективніше відбудеться виведення нового продукту на ринок.

вихід на ринок

Етап 7: Вихід ринку / комерціалізація

Мабуть найвідповідальніший етап, який починається після розробки. Звичайно, маркетинг товару має бути продуманий заздалегідь, й часто він починає активно просуватися ще до офіційного запуску. У ході комерціалізації продукт посідає своє місце в компанії та активно просувається для залучення користувачів.

Маркетинг стратегія

Маркетинг товару передбачає розробку стратегії його просування. Для цього визначається цільова аудиторія, її потреби, розробляються як короткострокові, так і довгострокові завдання. Готуються рекламні кампанії та матеріали, що допомагають просуванню.

Маркетинг стратегія покликана визначити позиціонування товару над ринком. Важливо зрозуміти яку нішу він займає, на що робити акценти. Правильна стратегія не лише прискорює просування, а й значно скорочує витрати. Як правило, компаніям рекомендується звертатись до фахівців, які допоможуть сформувати стратегію.

Просування

Просування продукту – це конкретні спрямовані дії з боку підприємства підвищення впізнаваності та комерціалізації продукту. Для цього використовують безліч каналів, починаючи від прямої реклами, й закінчуючи методами стимуляції збуту.

Важливою є аналітика під час просування, аби зрозуміти, наскільки ефективно працює стратегія. При необхідності вносяться коригування.

У результаті, правильна стратегія та просування ведуть до популяризації продукту, підвищення його впізнаваності та залучення цільової аудиторії. Це правильна побудована стратегія для запуску нового продукту.

Важливість процесу розробки нового продукту

Розробка нового продукту – це складний процес, якщо виконувати його покроково, отримайте певні переваги:

  • покроковий план дозволить допустити якнайменше помилок;
  • значна економія коштів;
  • легко оцінити потрібність продукту, зрозуміти його основні завдання;
  • заздалегідь продумується маркетинг товару, шляхи його просування;
  • оцінюються перспективи, визначаються ризики та негативні фактори, які можуть вплинути на кінцеву вартість;
  • формується чітке бачення кінцевого результату;
  • знижується час на розробку нового продукту; деякі етапи проводяться паралельно, що також дозволяє контролювати процес та прискорювати його.

Висновки

Виведення нового продукту на ринок – це складний шлях, а ми допомагаємо зробити його якнайкоротше та без зайвих витрат. Кожен етап має конкретні завдання та покроково проводить від ідеї до реалізації та просування продукту. Визначення цільової аудиторії, генерація ідей, перевірка гіпотез, первинні версії та тестування – всі етапи мають пройти до запуску нового продукту.

Як правило, компанії звертаються до фахівців для того, аби розробити NPD. Здається дорого, але зрештою, ви значно більше заощадите, як грошей, так і часу. Наші фахівці допоможуть запустити новий продукт на ринок та залучити користувачів. Зателефонуйте нам або залиште заявку й ми обговоримо деталі. Давайте зробимо новий продукт успішним.

Як вам стаття?
4.8
Проголосувало: 22
Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах