Існує маса on-page факторів, які безпосередньо впливають на позиції вебресурсу та його сторінок в органічній видачі Google: якість та релевантність контенту, внутрішня оптимізація, адаптивність, швидкість завантаження сторінок, структуризація даних, UX/UI та інше. Однак є і зовнішні фактори ранжування сайту, які так само здатні впливати на позиції сторінок. І саме про них ми сьогодні хочемо поговорити докладніше.
Зовнішні фактори ранжування: термінологія
Зовнішні фактори ранжування – це комплекс елементів, що впливають на позиції сайту в пошуковій видачі, які знаходяться за межами сайту.
До цієї категорії належать:
-
вхідні посилання (беклінки);
-
згадки бренду в Інтернеті;
-
поведінкові чинники;
-
соціальні зовнішні сигнали
Усі перелічені SEO зовнішні фактори тією чи іншою мірою впливають на ефективність просування вебресурсу, можуть як зміцнювати його позиції, так і послаблювати. І працювати над їх поліпшенням потрібно постійно, разом із внутрішньою оптимізацією.
Приклади таких факторів
Для більшої наочності пропонуємо розглянути, які саме зовнішні фактори СЕО впливають на позиції:
- Якість та кількість вхідних посилань: беклінки з авторитетних вебресурсів, природне зростання маси посилань, різноманітність анкорних текстів.
- Згадки про бренд: цитування на сайтах новин або інших сайтах, згадки в соцмережах, відгуки на сторонніх платформах.
- Поведінкові фактори: зниження показника відмов (bounce rate), час, проведений відвідувачами на вебресурсі, чисельність відвіданих сторінок у рамках однієї сесії.
- Соціальні сигнали: репости в соцмережах, підписники в офіційних акаунтах, активність коментаторів.
Додатково допомагають покращити позиції: наявність профілю в Google My Business, відгуки на картах Google, наявність SSL-сертифіката на сайті, швидкість відкриття сторінок з різних географічних точок тощо.
Шляхи оптимізації та їх переваги
Серед найефективніших і досить простих, з погляду реалізації шляхів оптимізації, можна назвати такі:
-
створення якісного контенту з беклінками та розміщення на зовнішніх ресурсах;
-
підготовка інфоприводів для ЗМІ та активна участь у різноманітних галузевих дискусіях;
-
оптимізація юзабіліті сайту та зручності навігації;
-
активна робота з відгуками клієнтів та взаємодія з аудиторією в цілому;
-
регулярні технічні покращення та оптимізація.
Ці заходи не тільки здатні підвищити позиції вебсайту, але й поліпшити досвід відвідувачів, що теж важливо з точки зору SEO-оптимізації.
Вплив на позиції вебсайту
Коли ви покращуєте зовнішні фактори ранжування сторінок, то поступово отримуєте все більше переваг:
-
підвищуєте авторитетність сайту в очах цільової аудиторії та пошукових алгоритмів;
-
збільшуєте позиції вебресурсу та допомагаєте пошукачам точніше визначати його тематику та релевантність;
-
знижуєте показник відмов та підвищуєте рівень залученості;
Що ще важливо: ці фактори можуть компенсувати існуючі недоліки в інших аспектах ранжування, хоч і не на 100%. Про це слід пам'ятати.
Технічні особливості
Щоб досягти хороших результатів, вам доведеться підійти до питання комплексно:
-
використовувати інструменти аналізу посилального профілю: Ahrefs, Majestic та аналоги;
-
впровадити розмітку schema для покращення представлення сайту у SERP;
-
налаштувати редиректи;
-
використовувати Google Alerts для відстеження згадок в інтернеті;
-
налаштувати події в Google Analytics та розширені звіти в Google Search Console.
І це далеко не весь перелік. Робота має бути по-справжньому комплексна, але й результати при грамотному підході не забаряться.
Підсумки
Ми з вами лише коротко розглянули, що таке зовнішні фактори ранжування, ступінь їх впливу на позиції та з яких аспектів вони складаються. Детальніше про них ви можете прочитати в інших публікаціях нашого блогу. Або ж можете зв'язатися з менеджером Wezom, щоб дізнатися, які рішення для оптимізації та просування вебсайту ми готові вам запропонувати. Звертайтесь!