Що таке інтернет-маркетинг?

Ткаченко Аліна
Ткаченко Аліна
Копірайтер
4.9
26.08.2023
13822
7
11 хвилин

Якщо ви хоч трохи цікавитеся просуванням товарів та послуг, то поняття internet marketing вам, напевно, знайоме. Як мінімум поверхневі знання в цьому питанні у вас є.

Проте за цим поняттям ховається значно більше, ніж багато хто думає. Щоб закрити цей гештальт раз і назавжди, пропонуємо вам ознайомитись із наступною інформацією. Ми розповімо про маркетинг у Мережі, його різновиди та переваги, а також дамо кілька корисних порад, яким завжди слідуємо у власній роботі.

Что такое интернет маркетинг

Що таке інтернет-маркетинг?

Інтернет-маркетинг — це просування товарів, послуг та сервісів у Мережі.

Якщо ж розглядати термін докладніше, то це великий комплекс дій та заходів для збільшення прибутку компанії, розширення ринку, популяризації бренду, залучення покупців та клієнтів у бізнес за допомогою Мережі та інтернет-технологій.

Интернет маркетинг это

У цю категорію маркетингу входить контекстна, таргетована та медійна реклама, SEO та SMM, email–розсилки, вебаналітика, контент–маркетинг та багато іншого. Про деякі напрями ми вже детально розповідали:

Рекомендуємо ознайомитися з інформацією та переліком послуг перед подальшим прочитанням тексту.

Переваги інтернет-маркетингу

Інтернет-маркетинг — це дійсно ефективний інструмент просування товарів та послуг. Але в чому його реальні переваги для бізнесу? Нумо дивитися! До них належать

  1. Порівняно доступна вартість. Якщо порівнювати маркетинг у Мережі, наприклад, з рекламою на телебаченні, різниця в ціні буде очевидною. В інтернеті можна почати просування з бюджетом у 5–10 доларів. На ТБ із такими сумами робити просто нічого.

  2. Інтерактивність реклами. Банери, клікабельні посилання, інтерактивні кнопки, онлайн-тести — усе це та багато іншого можна використовувати в рекламній кампанії, щоб зробити її продуктивною, більшою мірою залучити аудиторію та ефективніше привертати увагу до продукту.

  3. Зручність та якість контакту з аудиторією. Реклама в Мережі часто ґрунтується на інтересах користувача. Він бачить релевантні оголошення, які потенційно можуть його залучати. Відповідно, негативна реакція виникає набагато рідше. Людина охоче взаємодіє з рекламними матеріалами та цікавиться пропозицією.

  4. Великі охоплення активної аудиторії. Найдіяльніші користувачі інтернету — це мільйонери та зумери. Тобто платоспроможна аудиторія, для якої покупки в Мережі стали таким самим звичним явищем, як похід у магазин за хлібом.

  5. Високоточний таргетинг. Рекламодавець може легко налаштувати покази реклами тільки для тієї аудиторії, яка справді зацікавлена в запропонованому продукті. А значить, він платить лише за цільові покази, сегментуючи користувачів за географічними, соціальними, демографічними та іншими параметрами.

Маркетинг в інтернеті допомагає збільшити трафік та конверсії, привернути увагу до товару чи послуги, підвищити лояльність до бренду та впізнаваність компанії, створити спільноту навколо самого бренду або його продукту, забезпечити стабільне зростання продажів та прибутку. Найголовніше те, що він застосовується практично для всіх сучасних напрямів бізнесу.

Преимущества интернет маркетинга

Види інтернет-маркетингу

Як ви вже, мабуть, зрозуміли, різновиди та інструменти інтернет-маркетингу мають низку відмінностей. Залежно від специфіки вашого продукту, особливостей цільової аудиторії та бюджету ці методи просування можуть суттєво відрізнятись. Тому пропонуємо коротко розглянути головні технології інтернет-маркетингу, їхні переваги та можливі недоліки.

Пошукова SEO-оптимізація

SEO вже не перший рік залишається одним з основних інструментів просування в Мережі. Його головне завдання — вивести сайт у топ пошукової видачі за релевантними ключовими запитами. Досвід показує, що наявність ресурсу в топ-3 видачі забезпечує йому стабільний та активний потік трафіку і, відповідно, продажів.

Ключова перевага SEO-просування — пролонгований у часі результат. Якщо сайт виходить на перші місця в пошуку, він може надовго закріпитися тут і стабільно залучати трафік, особливо якщо продовжувати оптимізувати та своєчасно адаптувати вебресурс під оновлення пошукових алгоритмів.

Але SEO має й недоліки. По-перше, підвищення ефективності та просування сайту на початкових етапах можуть обійтися недешево. По-друге, значні результати розкручування видно в кращому разі через 2–4 тижні. По-третє, SEO — це безперервний процес. Якщо ви зупините просування, сайт із часом почне втрачати позиції, його витіснять активніші конкуренти.

Контекстна реклама PPC

Контекстна реклама — це оголошення в результатах пошукової видачі, яку бачить користувач після введення свого запиту. Вони демонструються над органічними результатами, тим самим привертаючи більше уваги користувача.

Переваги контекстної реклами очевидні: помітність, релевантність та точність, адже оголошення показуються лише тим користувачам, які зацікавлені товаром чи послугою. Зовсім не дивно, що сьогодні контекстна реклама займає майже 80% всього рекламного ринку в інтернеті. На відміну від SEO вона починає діяти відразу після запуску та проходження модерації.

Контекстная реклама PPC

Однак варто пам’ятати також про недоліки цього формату. По-перше, контекстна реклама працює тільки тоді, коли ви платите за неї. Варто призупинити фінансування, і покази оголошень повністю припиняться. По-друге, сучасні користувачі чудово розуміють, що бачать на перших рядках видачі саме рекламу та часто ігнорують її. По-третє, якщо людина використовує блокувальник реклами або браузер з автоблокувальником, він ваше оголошення просто не побачить.

Рекомендуємо почитати
SEO просування сайту

SEO просування сайту - це набір методів і стратегій, спрямованих на оптимізацію, яка полягає в поліпшенні видимості за релевантними запитами та збільшенні відвідуваності сайту в пошукових системах Google, Bing, Baidu, Yahoo!, DuckDuckGo або YouTube.

Детальніше

Просування в соціальних мережах SMM

Соціальні мережі залишаються одним із головних інструментів комунікації з цільовою аудиторією та зручними платформами для просування товарів та послуг. Йдеться насамперед про таргетовану рекламу, яка дозволяє дуже точно налаштовувати ЦА для показів рекламних матеріалів. Можна задати різні параметри: місце проживання, вік, наявність сім’ї та дітей, передбачуваний рівень доходу, список інтересів і багато іншого.

Головна перевага SMM-просування — можливість охопити величезну базу користувачів, адже сьогодні соцмережами користується практично вся платоспроможна аудиторія. А таргетинг дозволяє показувати рекламу саме тим людям, які підпадають під задані параметри. При цьому налаштування та запуск рекламної кампанії у Facebook, Instagram та інших популярних соцмережах — порівняно нескладні процеси, з якими за бажанням можна розібратися самостійно.

Недолік у SMM та таргетованої реклами такий самий, як і в PPС: як тільки ви припиняєте займатися просуванням і вкладати кошти в рекламу, покази рекламних матеріалів зупиняються, а аудиторія швидко втрачає інтерес до каналу комунікації бренду в соцмережах.

Контент-маркетинг

Якісний та унікальний контент може стати дуже ефективним інструментом просування. При цьому він є частиною і SEO, і SMM, і контекстної реклами та інших рекламних матеріалів.

Інформацію до цільової аудиторії можна донести в різних формах:

  • звичайні тексти на сайті, у блозі, у профілі соцмережі, на каналі в месенджері та ін.;

  • відео та аудіо (будь-які матеріали: відеоогляди, інструкції, репортажі, тематичні подкасти та багато іншого);

  • інфографіки з наочною демонстрацією переваг та можливостей продукту тощо.

Саме через контент-маркетинг можна донести до аудиторії потрібну інформацію, продемонструвати власну експертність, працювати з болями та запереченнями, сповіщати про новинки чи спецпропозиції. При цьому важливо, щоб ваш контент був легким для сприйняття, експертним, унікальним та цікавим для аудиторії. За даними Content Marketing Association, 70% споживачів більше довіряють брендам, які активно поширюють в інтернеті інформацію про себе та свої продукти. А 61% користувачів стверджують, що охоче купують товари й користуються послугами тих брендів, з контентом яких регулярно знайомляться.

Контент-маркетинг

Відеореклама

Відеоконтент поступово стає основою сучасного інтернету. Минули часи, коли ключовими форматами відеореклами в Мережі були преролли, мідролли та постролли на YouTube. Сьогодні такий маркетинговий метод використовується повсюдно: на YouTube, в Instagram і Facebook, TikTok, месенджерах тощо.

Перевага відеореклами — можливість коротко, містко та ефектно подати потрібну інформацію. Але варто пам’ятати, що якісний рекламний відеоролик вимагає часу, сил та фінансових вкладень у продакшн. Сучасна аудиторія дуже вимоглива до якості відеоконтенту.

Партнерський маркетинг

Партнерский маркетинг

Партнерський маркетинг у класичному варіанті працює наступним чином: ви розміщуєте свою рекламу на партнерському сайті, потенційний клієнт приходить по ній та здійснює цільову дію (наприклад, робить замовлення). Ця конверсія відстежується, а партнер отримує винагороду з вашого продажу.

Останнім часом такий маркетинг стає дедалі популярнішим. І це легко пояснити низкою переваг:

  1. Такий маркетинговий формат може бути загалом безкоштовним. Партнер безоплатно розміщує вашу рекламу на сайті, а прибуток отримує з цільових дій покупців.

  2. Цей маркетинг здатний залучати високоякісний та релевантний трафік, якщо серйозно підійти до вибору тематичних партнерських майданчиків для розміщення реклами.

  3. Будь-яке партнерство сприяє збільшенню присутності бренду на різноманітних ресурсах. Отже, підвищується його впізнаваність серед цільової та навколоцільової аудиторії, що теж є перевагою.

Радимо звернути увагу на партнерський маркетинг як один із методів просування в Мережі. Він дійсно чудово себе зарекомендував і дає хороші результати при невеликих вкладеннях.

Чат-боти

Чат-боти при правильному використанні здатні суттєво спростити вам життя, автоматизуючи продаж та взаємодію з клієнтами. Вони можуть прийняти замовлення на товар чи послугу, надати користувачеві потрібні йому відомості, відповісти на базові питання, поінформувати про знижки та спецпропозиції, повідомити про зниження ціни на вибрані товари та багато іншого.

Єдина складність — налаштувати та запустити чат-бот без наявності відповідних навичок та знань нелегко. Тому без допомоги стороннього фахівця зазвичай не обійтись. Але вкладення часу та сил, як правило, повністю виправдані. Рекомендуємо звернути увагу на цей маркетинговий канал.

Landing Page

Лендінги (посадкові сторінки) — сайти, завдання яких — залучати цільовий трафік із пошукових систем або рекламних каналів. На таких сторінках дуже важливо максимально коротко, містко та наочно описати ваш продукт та його переваги, щоб стимулювати відвідувача вчинити цільову дію.

Landing Page — гарний варіант для просування товару чи послуги, на які потрібно звернути максимум уваги нової аудиторії. При цьому лендинг може бути не лише самостійним сайтом, а й оптимізованою сторінкою в складі багатосторінкового ресурсу, завдання якої — залучати нові ліди.

Email-маркетинг

Є ті, хто вважає Email-маркетинг застарілим інструментом. Насправді за наявності бази електронних адрес клієнтів цей напрям здатний давати дуже хороші результати. За допомогою Email-маркетингу можна легко та дешево вирішувати безліч завдань:

  1. Інформувати потенційних клієнтів про оновлення на сайті, про знижки та розпродажі, про появу свіжих публікацій тощо. Налаштування та запуск розсилки не займають багато часу, зате ви зможете періодично давати знати про себе.

  2. Нагадати про кинутий кошик або про переглянутий товар. Іноді покупця потрібно «підштовхнути» до здійснення цільової дії, коли той зупинився за крок від неї. Так ви збільшите ймовірність покупки.

  3. Запропонувати індивідуальні знижки та бонуси. Наприклад, до дня народження чи з іншого приводу. Подібний персональний підхід завжди сприймається покупцями.

Звичайно, сьогодні Email-маркетинг на тлі багатьох інших маркетингових каналів уже не такий популярний, як раніше. Але це зовсім не привід забувати про нього. Користуйтеся!

Email-маркетинг

Поради та рекомендації з інтернет-маркетингу

Як ви можете переконатися, напрямів маркетингу в Мережі безліч. І в кожному є своя специфіка, яку потрібно враховувати. Якщо спробувати виділити кілька загальних порад у цій галузі, можемо назвати п’ять основних:

  1. Персоналізуйте контент. У вас має бути власний стиль, розроблений з урахуванням специфіки цільової аудиторії та платформи, на якій ви просуваєтеся. Персоналізація та індивідуалізація контенту — процес складний, особливо на початку просування бренду. Але без нього неможливо обійтися.

  2. Використовуйте інструменти автоматизації. Не намагайтеся налаштовувати та запускати всі різновиди реклами та промоматеріалів вручну — даремно витратите час. Існує безліч інструментів (у тому числі безкоштовних), за допомогою яких можна налаштовувати та запускати рекламу швидше та ефективніше.

  3. Оптимізуйте сайт. Інтернет-ресурси все ще залишаються важливими майданчиками для просування та продажу. Подбайте, щоб ваш сайт працював швидко та без помилок, щоб у ньому були відсутні технічні недоробки, а інтерфейс був зрозумілим та зручним для користувача. І не забувайте про SEO-просування. Перші місця в пошуковій видачі здатні забезпечити стабільний потік трафіку без великих вкладень.

  4. Залучайте відеоконтент. Майже 70–80% інформації людина сприймає очима. Враховуйте це під час створення контенту. Якісне відео здатне мати набагато кращий ефект, ніж великий лонгрід або, наприклад, подкаст. Ми з вами живемо в епоху відеоконтенту, отже, потрібно до цього адаптуватися.

  5. Пам’ятайте про ремаркетинг. Робота з наявними клієнтами здатна значно збільшити обсяги продажів. У деяких сферах бізнесу саме ремаркетинг стає основним джерелом прибутку.

Пам’ятайте, що головна мета інтернет-маркетингу — збільшення продажів. Відповідно, потрібно вибирати ті інструменти та методи, які здатні підняти продажі саме у вашому випадку. Враховуйте, що для двох різних бізнесів, які навіть працюють в одній ніші, ефективність одних і тих же інструментів може виявитися абсолютно іншою з багатьох причин.

Підсумки

Отже, тепер ви знаєте, що таке інтернет-маркетинг і чому сьогодні саме він усе частіше стає основним методом просування. Якщо ж говорити про маркетингові інструменти в Мережі, то неможливо виділити якісь універсальні, котрі підходять для будь-якої ніші.

Саме тому так важливо, щоб просуванням у Мережі займалися кваліфіковані фахівці, які проаналізують бізнес, нішу, конкурентів та цільову аудиторію, розроблять та реалізують стратегію розкручування реклами та досягнення бажаних результатів без дуже великих бюджетів.

Якщо ви хочете використовувати можливості маркетингу в інтернеті для просування продукту, звертайтеся до експертів компанії Wezom. Ми вивчимо ваш бізнес та запропонуємо індивідуальні рішення для розкручування в Мережі. Якість послуг та комплексний підхід гарантуємо!

Як вам стаття?
4.9
Проголосувало: 12
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(7)
М
Мирослав
27.08.2023
Інформативна стаття, дякую. Справді, з таким матеріалом можна переконатися, що інтернет маркетинг — це майбутнє. Погоджуюся з думкою, що в порівнянні з іншими видами просування в інтернеті більше «живе» молодь і люди середнього віку, тобто ті, хто готовий замовляти і купувати. Тому компаніям треба більш сміливо виходити в онлайн.
Д
Дмитро
01.09.2023
Дякую автору за корисні поради щодо того, як використати інтернет-маркетинг. По-перше, мені стало більш зрозуміло, що це таке і які бувають його різновиди. По-друге, ми бачимо у статті, як працює кожен із каналів.
А
Андрій
05.09.2023
Сподобався огляд про те, як працює інтернет-маркетинг. Він корисний насамперед для тих, хто тільки входить у цю сферу і хоче знайти структуровану інформацію про кожен із різновидів просування в інтернеті.
Т
Тарас
09.09.2023
Стаття допомагає розібратися в тому, як працює інтернет-маркетинг і з яких різновидів може складатися розкрутка онлайн-бізнесу. Дійсно, щоб зорієнтуватися в розмаїтті видів та вибрати метод, що відповідає твоїм цілям, треба знати переваги і недоліки кожного.
Ю
Юра
11.09.2023
Натрапив на корисний огляд про інтернет-маркетинг. Погоджуюся, що кожному бізнесу вже давно треба виходити онлайн і представляти себе в мережі. А в розділі з порадами і рекомендаціями знайшов для себе кілька цікавих.
Р
Руслан
19.09.2023
Кожного року ми бачимо, як зростає онлайн-ринок, тому знати про те, як працює інтернет-маркетинг потрібно кожному підприємцю. Добре, що є такі статті, де є детальний огляд різних типів онлайн-маркетингу. Знаючи про їхні особливості, можна вже обирати, що більше підходить тобі.
Д
Денис
27.09.2023
Вкотре переконався, що онлайн-маркетинг — це дуже круто. І головне — він дуже гнучкий і різноманітний. Порівняно із іншими видами розкрутки, він дає можливість отримати гарний результат, зекономивши гроші. Дякую за інформативний огляд різних видів інтернет-маркетингу.
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.