Зовнішнє просування сайту — розбираємося, що до чого

Ткаченко Аліна
Ткаченко Аліна
Копірайтер
5.0
03.01.2024
3901
0

У своєму блозі ми вже неодноразово згадували зовнішнє просування сайту як важливу складову інтернет-просування в принципі. А сьогодні вирішили комплексно сконцентруватися саме на цій темі, підготувавши для вас вичерпну статтю. Розкажемо, що собою представляє зовнішнє SEO просування, з яких частин воно складається і як його грамотно провести, не проґавивши нічого важливого. Пропонуємо без зайвих передмов перейти безпосередньо до теми!

Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

 

Зовнішня оптимізація: що це таке?

Зовнішня оптимізація (або зовнішнє просування) — це популярна методика розкрутки сайтів у пошукових системах шляхом нарощування зовнішніх посилань на сайт, що просувається, з метою покращення його позицій у пошуковій видачі.

 

Суть у тому, що чим більше авторитетних ресурсів посилається на ваш сайт, тим авторитетнішим у «очах» Google він стає. І навпаки, якщо на вас не посилаються інші майданчики, Google вважає ваш ресурс менш авторитетним та релевантним. Тобто, грубо кажучи, більше зовнішніх посилань — вища позиція сайту в пошуковій видачі. Зрозуміло, на практиці все трохи складніше, але для загального розуміння такого пояснення цілком достатньо.

Чим відрізняється внутрішня та зовнішня оптимізація

Внутрішня оптимізація передбачає покращення параметрів та контенту сайту. Основні роботи:

  • оптимізація коду сторінок;

  • робота з навігацією сайту, його структурою, контентом (тексти, заголовки, зображення);

  • внутрішня перелінковка сторінок;

  • технічні аспекти та інше.

Зовнішня оптимізація орієнтована на розкрутку ресурсу за його межами. Вона передбачає:

  • аналіз посилального профілю;

  • роботу з зовнішніми посиланнями;

  • просування контенту на сторонніх майданчиках;

  • SMM та розкрутку в соцмережах;

  • реєстрацію в тематичних рейтингах, каталогах тощо.

Обидва типи оптимізації важливі та доповнюють один одного. Їхнє поєднання дає максимальний SEO-ефект для сайту.

З яких етапів складається зовнішня оптимізація

Зовнішня оптимізація — це процес нарощування посилальної маси сайту, тобто збільшення кількості посилань на нього, розміщених на інших ресурсах. Вона складається з наступних етапів:

  1. Визначення частоти появи посилань. Важливо вибрати оптимальний темп зростання маси посилань, щоб не викликати підозру у пошукових систем.

  2. Перевірка донорів. Потрібно аналізувати якість та авторитетність вебресурсів, на яких розміщуватимуться посилання, щоб запобігти негативному впливу посилальної маси на позиції сайту.

  3. Отримання природних беклінків. Необхідно стимулювати розміщення посилань на вебресурс у блогах, соціальних мережах, на форумах та інших майданчиках, де є потенційна аудиторія.

  4. Оптимізація анкорного тексту. Потрібно підбирати релевантні та різноманітні ключові слова та фрази, які будуть використовуватись як текст посилання.

Завершальний етап — це моніторинг та аналітика. Необхідно відстежувати ефективність зовнішньої оптимізації, застосовуючи спеціальні інструменти та сервіси для коригування стратегії та усунення можливих помилок.

Якими бувають посилання

Існує декілька видів зовнішніх посилань, що використовуються для просування сайту.

  1. Вічні. За них платять один раз, і вони залишаються на донорському ресурсі назавжди. Пошуковики позитивно оцінюють такий варіант, оскільки він підвищує рівень довіри до платформи. Вічні посилання вважаються найефективнішим способом просування сайту.

  2. Природні. Орієнтовані на людей, тому цінуються пошуковими алгоритмами. До того ж вони збільшують шанс переходу відвідувачів.

  3. Орендовані. Власник ресурсу платить за них щомісяця. При масовому застосуванні добре покращують відвідуваність сайту.

  4. Статейні та банерні. Перші часто розміщуються в блогах, соцмережах. Банерні приваблюють потенційних відвідувачів своїм яскравим дизайном.

Як купувати посилання на сайт для просування? Головне, вони мають бути природними, семантичними, від авторитетних та тематичних ресурсів. Це дозволить отримати бажаний результат.

Що впливає на зовнішню оптимізацію сайту (зовнішні фактори)

Найбільш очевидний фактор — це кількість посилань. Але тут є нюанс. Важливо не лише кількість, але й якість посилань. Умовно кажучи, 10 вхідних лінків з авторитетних ресурсів будуть значно ефективнішими, ніж 100 — із сумнівних і не авторитетних джерел. Тож гнатися лише за числом — не найкраща стратегія.

Крім того, є й інші важливі фактори, які необхідно враховувати:

  • Швидкість приросту посилальної маси. Обсяг посилань потрібно нарощувати поступово та регулярно. Такий приріст виглядає природно для алгоритмів ранжування. І навпаки, якщо у вас за тиждень з'явилося 100 посилань, після цього був місяць «затишшя», а потім ще +100 лінків, це виглядає неприродно, а Google це враховує.

  • Трафік за посиланням. Якщо у вас багато вхідних посилань, але при цьому користувачі за ними не переходять, таке зовнішнє SEO-просування теж не буде особливо ефективним. Отже, контент, в який інтегруються посилання, має бути корисним, актуальним для читача та мотивувати його перейти на ваш сайт.

  • Відповідність до тематики. Дуже важливо підбирати сайти-донори, які відповідають вашій тематиці. Наприклад, стаття з лінками про кондиціонери буде цілком органічно вписуватися в техноблог, але буде зовсім недоречною на якомусь кулінарному сайті. Це також важливо брати до уваги.

  • Різноманітність анкорліста. Анкори — це текст, в який вшиті посилання. Вони повинні містити різні лінки, використовувати різні слова та словосполучення — прямі та непрямі входження ключових слів. Або вони можуть взагалі не містити ключових слів — дивлячись яку стратегію ви оберете. Безанкорні посилання також активно застосовуються.

І пам'ятайте, що якість матеріалів, що публікуються, повинна бути високого рівня. Час «водянистих» SEO-текстів без смислового навантаження давно залишився в минулому.

 

Аналіз посилального профілю сайту

Існує досить багато сервісів, за допомогою яких можна провести детальний аналіз посилального профілю сайту, щоб зробити зовнішнє SEO просування більш ефективним:

  • Ahrefs — один із найпопулярніших інструментів для аналізу посилального профілю. Він надає великі дані про зворотні посилання, ключові слова, трафік та інші показники.

  • Moz — сервіс, який пропонує інструменти для аналізу посилального профілю, включаючи звіти про якість зворотних посилань, авторитет домену та ключові слова.

  • Majestic — спеціалізується на аналізі посилального профілю, надає дані про кількість зворотних посилань, авторитет домену тощо.

  • SEMrush — дозволяє аналізувати профіль, ключові слова та інші параметри, пов'язані з SEO. Він також пропонує конкурентні дослідження та аналіз ринку.

  • CognitiveSEO — надає інструменти для аналізу та моніторингу посилального профілю, а також має функції для проведення аудиту сайту та відстеження позицій у пошукових системах.

Ці платформи дозволяють отримати дійсно вичерпну інформацію про посилання профілю вебресурсу. Але важливо розуміти, які саме параметри необхідно враховувати насамперед. Про це — далі!

 

Як вибирати якісні майданчики для розміщення посилань

Ми рекомендуємо підходити до вибору сайтів-донорів із особливою ретельністю. Вони повинні відповідати низці критеріїв:

  • Тематична відповідність. Чим ближче тематика сайту-донора до тематики вашого сайту, тим краще. Відповідність не обов'язково має бути стовідсотковою, але близькість важлива. Так посилання будуть виглядати природно і зможуть залучити релевантний трафік на ваш сайт.

  • Авторитетність та репутація. Сайти-донори повинні мати високий рівень довіри з боку пошукових систем, хороші показники трафіку та індексації. Вони не повинні бути перевантажені рекламою, спамом та нерелевантними посиланнями.

  • Якість контенту. На таких сайтах має бути унікальний, корисний та актуальний контент, що відповідає тематиці та запитам користувачів.

  • Різноманітність. Коли підбиратимете сайти-донори, намагайтеся шукати майданчики різних типів та форматів — блоги, форуми, каталоги, агрегатори, соцмережі тощо. Не використовуйте сайти-донори з однієї мережі чи платформи.

  • Кількість вихідних посилань. Чим більше посилань розміщено на сайті-донорі, тим менше ваги отримає ваш ресурс. Якщо ви бачите, що вихідних лінків занадто багато, можливо, сайт співпрацює з біржами. А це для ефективного просування не дуже добре.

  • Відсутність санкцій та фільтрів. Такі санкції та фільтри можуть бути накладені на підозрілі сайти, що згодом призведе до зниження рейтингу вашого ресурсу. Більше того, у деяких випадках навіть ваш вебсайт може потрапити під санкції.

Тому ще раз наголосимо: підходьте до вибору сайтів-донорів максимально відповідально!

 

Оптимальні розміри зовнішньої маси посилань

Зовнішня посилальна маса — це кількість посилань на ваш сайт, розміщених на інших ресурсах. Немає однозначної відповіді на запитання, скільки посилань потрібно для оптимального просування сайту. Це залежить від багатьох факторів:

  • конкурентності ніші та ключових запитів;

  • віку та авторитету вебресурсу;

  • тематики та якості донорських сайтів;

  • типів та форматів посилань;

  • анкорних та навколопосилальних текстів;

  • динаміки, частоти появи посилань тощо.

Загалом можна сказати, що зовнішня посилальна маса повинна бути природною, релевантною, різноманітною, якісною, нарощуватися поступово, без різких стрибків. Для аналізу та оптимізації зовнішньої посилальної маси можна використовувати різні сервіси та інструменти, такі як Google Search Console, Serpstat та інші. З їх допомогою ви зможете дізнатися кількість та якість ваших зовнішніх посилань, а також виявити та усунути можливі проблеми та помилки, зробити обмін посиланнями для просування сайту результативнішим.

Ефективні методи зовнішньої оптимізації сайту

Зовнішнє просування — завдання комплексне. І якщо ви хочете отримати справді хороші результати, необхідно навчитися поєднувати різні методи, грамотно розподіляти бюджет та ресурси. Розглянемо основні складові зовнішнього просування!

Розміщення інформації про сайт у каталогах та довідниках

Один із найпростіших і найдоступніших методів зовнішньої оптимізації — реєстрація в тематичних каталогах та довідниках. Це спеціалізовані майданчики, які збирають і класифікують вебсайти та посилання за різними категоріями та тематиками. Таким чином, ви можете:

  • отримати додаткові посилання на сайт, збільшивши його авторитет для пошукових систем;

  • залучити цільових відвідувачів, які шукають інформацію, товари чи послуги у каталогах та довідниках;

  • підвищити впізнаваність бренду та довіру до нього.

Багато з таких майданчиків передбачають безкоштовне розміщення, тому упускати таку можливість точно не варто.

Участь у дискусіях на форумах та у соціальних мережах (крауд-маркетинг)

Це ще один ефективний, але трохи трудомісткий метод. Суть його в тому, щоб брати участь у різних обговорення в мережі, посилаючись на ваш сайт. Таким чином можна:

  • отримати багато природних посилань на ваш сайт та залучити більше цільового трафіку;

  • підвищити впізнаваність бренду, продемонструвати свою експертизу, відповідати на актуальні питання ЦА та давати корисні поради;

  • збільшити лояльність та залученість потенційних клієнтів.

Складність цього методу очевидна — щоб знаходити релевантні майданчики, підтримувати активність на різних форумах та в соцмережах, потрібна команда фахівців. Тому що самостійно займатися крауд-маркетингом — непросте завдання.

 

Публікація статей із посиланнями на сайт на інших ресурсах

Гостьові публікації на сторонніх майданчиках — ефективний метод лінкбілдингу. Більше того, якщо ваші тексти якісні, актуальні та релевантні тематиці, ви можете розраховувати на безкоштовне розміщення. Переваги цього очевидні:

  1. Отримання якісних та релевантних посилань на ваш сайт.

  2. Підвищення впізнаваності бренду та залучення зацікавлених клієнтів.

  3. Збільшення залучення відвідувачів, стимуляція зворотного зв'язку.

Але тут, як ви знаєте, якість контенту має вирішальне значення. Тому підходити до його створення потрібно з усією відповідальністю, залучати експертів та досвідчених авторів.

 

Обмін посиланнями з партнерами та тематичними сайтами

Це ще один ефективний і вигідний варіант зовнішнього просування, при якому ви та інший сайт розміщуєте посилання один на одного. Головна перевага такого методу — він безкоштовний. Але іноді можуть виникати труднощі з пошуком ресурсів, які готові до взаємного розміщення. Тим не менш ви можете розраховувати на кілька важливих переваг:

  • отримання взаємовигідних посилань на сайт для підвищення авторитету для пошукових алгоритмів;

  • підвищення довіри до сайту, якщо ви обмінюєтеся посиланнями з респектабельними та релевантними сайтами, які мають гарну репутацію та велику аудиторію;

  • залучення потенційно зацікавлених користувачів, для яких ваша пропозиція може бути актуальною.

Іноді може трохи затягтися обговорення подібних партнерських публікацій, плюс власники обох ресурсів мають підготувати матеріали, що також потребує часу. Але цей метод все одно абсолютно робочий і справді вигідний.

 

Купівля посилань на спеціалізованих біржах

Біржі посилань — це спеціальні платформи, що надають можливість купувати та продавати посилання. Хоча ми й ставимося до цього методу з деяким скепсисом, він все ще працює. І відкидати його повністю не зовсім правильно. При грамотному підході покупка посилань на біржі може дати кілька переваг:

  1. Активне та планомірне збільшення зовнішньої маси сайту без особливих зусиль з вашого боку.

  2. Отримання різноманітних посилань на сайт за різними параметрами, такими як тематика, регіон, траст і тощо.

  3. Контролює процес купівлі та розміщення посилань.

Головне правило: не купувати посилання бездумно і не діяти наосліп. Дуже важливо контролювати, де і на яких умовах ви розміщуєтеся.

 

Залучення цільового трафіку за брендовими запитами

Брендові запити — це пошукові запити, які містять назву вашого сайту чи компанії. Залучення цільового трафіку за брендовими запитами дозволяє:

  • отримати трафік з високою конверсією, оскільки користувачі, які шукають ваш сайт чи компанію за назвою, вже зацікавлені у вашій пропозиції та схильні до покупки чи дії;

  • підвищити впізнаваність бренду та довіру до сайту, адже пошукові системи враховують популярність бренду при ранжуванні сайтів та виділяють брендові запити у видачі;

  • збільшити лояльність і залучення відвідувачів, бо ви можете запропонувати їм додаткові переваги або бонуси за відвідування сайту за брендовим запитом.

При цьому ви повинні враховувати, що для молодих і маловідомих брендів таке просування може не давати очікуваних високих результатів. Крім того, воно вимагає створення та розвитку сильного та впізнаваного бренду, який буде цікавити та залучати користувачів. А для цього потрібно чимало часу, зусиль та коштів.

 

Помилки зовнішньої оптимізації

Одна з найчастіших помилок зовнішньої оптимізації — це неадекватний обсяг і темп нарощування посилальної маси. Наприклад, ви купуєте або розміщуєте занадто багато посилань за короткий період часу, не враховуючи конкурентність ніші, вік та авторитет вашого сайту, а також природність та різноманітність посилань. Подібний підхід може призвести до того, що пошукові системи запідозрять вас у нечесному просуванні та покарають зниженням позицій або виключенням з індексу.

Інша часта помилка зовнішньої оптимізації — це низька якість і релевантність посилань. Не варто розмішувати їх на сайтах, що не мають відношення до вашої тематики, не мають довіри та авторитету серед пошукових систем та користувачів, містять шкідливий або заборонений контент. Вплив зовнішніх посилань на позиції сайту буде негативним — пошукові системи можуть вважати їх спамом чи спробою маніпулювати ранжуванням.

Ще одна поширена помилка зовнішньої оптимізації — це неприродний анкорний текст (використовується як посилання на ваш сайт). Він впливає на релевантність вебресурсу для пошукових запитів, а також на його сприйняття користувачами. Однак нерідко СЕО-фахівці та власники сайтів зловживають анкорним текстом, використовуючи занадто багато точних або часткових входжень ключових слів, не враховуючи смислові та синонімічні запити. У результаті пошукові системи можуть розцінити це як переоптимізацію та знизити позиції.

Чекліст для зовнішньої оптимізації сайту

Пропонуємо вам невеликий чекліст, який допоможе зробити зовнішнє просування сайту ефективніше:

  1. Створюйте якісний та унікальний контент. Ваші публікації з посиланнями мають бути актуальними та корисними. Неважливо, говоримо ми про великий тематичний лонгрід або коротке повідомлення на форумі. Актуальність, користь та відповідність тематиці обов'язкові!

  2. Вибудовуйте якісний посилальний профіль. Розробіть стратегію отримання зворотних посилань від релевантних та авторитетних ресурсів, вивчіть профілі конкурентів, використовуйте різні методи залучення посилань — гостьові та партнерські публікації, посилання з соціальних медіа тощо.

  3. Формуйте соціальні сигнали. Створюйте та ведіть акаунти в соцмережах, підтримуйте активність, заохочуйте користувачів взаємодіяти з вашими публікаціями та розповсюджувати їх.

  4. Оптимізуйте місцевий пошук. Зареєструйтесь у сервісах місцевого пошуку, наприклад, Google My Business. Переконайтеся, що ваша інформація про компанію актуальна, збирайте відгуки клієнтів та реагуйте на них. Це також впливає на зовнішнє просування.

  5. Збільшіть швидкість завантаження сайту. Оптимізуйте графічний контент, увімкніть кешування на сервері, по можливості мінімізуйте кількість та розмір файлів CSS та JavaScript.

  6. Створюйте якісну структуру посилань. Використовуйте зрозумілі та інформативні анкорні тексти для внутрішніх та зовнішніх посилань. Читач повинен розуміти, куди приведе його той чи інший лінк.

  7. Проводьте аналіз та моніторинг. Використовуйте інструменти аналітики, такі як Google Analytics, щоб відстежувати трафік на вашому сайті та поведінку користувачів, регулярно перевіряйте SEO-показники, такі як позиції у пошуковій видачі та зворотні посилання.

Насамкінець хочемо сказати, що зовнішнє просування сайту — це більш складний і багаторівневий процес, ніж може здатися на перший погляд. Ви, звичайно ж, можете просто активно закуповувати посилання на біржі, не вдаючись до деталей, але зараз цей підхід вже далеко не такий ефективний, як був десять років тому. Тому ви ризикуєте витратити гроші даремно, так і не отримавши бажаного результату.

Сподіваємося, інформація була для вас актуальною та корисною. І нагадуємо: якщо вас цікавить комплексне зовнішнє просування, ви завжди можете звернутися до компанії Wezom та довіритися в даному питанні професіоналам. Наші спеціалісти до ваших послуг!

Ткаченко Аліна
Про автора
Ткаченко Аліна
Копірайтер
Досвід роботи 10 років
Спеціалізується на створенні корисного та продаючого контенту. Має досвід написання переконливих текстів для реклами, сайтів, блогів та соціальних медіа.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 2
Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах