Партнерський сайт для B2B: функції, задачі та переваги

Василій
Василій
IT Sales Manager
14.10.2024
921
0

Для оптових компаній практично у всіх сферах настали важкі часи: бізнес як ніколи раніше відчуває на собі наслідки економічної кризи, світової нестабільності та жорсткої конкуренції, яка не дає права на помилку. Але разом з непростими викликами приходять і нові можливості. Компанії з дистрибуції все частіше інвестують у диджитал продукти на кшталт корпоративних маркетплейсів та B2B-порталів, аби ефективно обробляти великі обсяги замовлень, забезпечувати підтримку клієнтів та автоматизувати складні процеси. 

Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

У цьому матеріалі ми розкажемо, як партнерський B2B-портал може стати потужним фактором конкурентоздатності та драйвером розвитку у сферах дистрибуції та оптових продажів. Ви дізнаєтесь про основні переваги та завдання таких рішень. Розберімо в деталях ключові функції та інструменти партнерського порталу для B2B. 

Що таке партнерський B2B портал?

Ми звикли до того, що eCommerce – це перш за все рішення для ритейлу, де увесь сервіс будується під потреби кінцевого споживача продукту – роздрібного покупця (модель Business-to-Consumer). 

Але що буде, якщо скерувати цю модель в інший бік? В такому випадку ми отримаємо не звичайний онлайн-магазин, а партнерський B2B портал. Це рішення, що покликане перенести переваги eCommerce у площину взаємодії між бізнесами та юридичними особами (Business-to-Business).  

Основна мета такого майданчика – спрощення та оптимізація процесів співпраці між компаніями, що дозволяє ефективніше управляти оптовими продажами, закупівлями та іншими бізнес-процесами. 

Такі рішення сьогодні затребувані як ніколи. За оцінками Precedence Research, глобальний ринок B2B eCommerce наразі становить близько $11,5 трлн, і протягом наступного десятиліття виросте щонайменше у 5 разів – до позначки в $60,6 трлн. Середньорічний темп зростання галузі буде близьким до неймовірних 20%. Серед бізнесменів та представників корпоративного сектору зростає частка молодшого покоління міленіалів та покоління Z. Ці користувачі звикли до диджиталу, і шукають його переваги, зокрема, й на роботі в корпоративному секторі. 

Чому B2B портали важливі для бізнесу?

Сьогодні такі рішення стають невід’ємною частиною дистрибуції, промисловості та оптових продажів, адже безпосередньо впливають на конкурентоздатність та ефективність взаємодії компанії з контрагентами. Яку роль вони відіграють? Назвемо ключові напрямки:

  • Розширення ринку

Якісний B2B портал надає компанії можливість виходити на нові ринки без величезних витрат на маркетинг та фізичну інфраструктуру. Диджитал-майданчик спрощує пошук нових партнерів та клієнтів, об’єднуючи в одній екосистемі продавців та покупців, які раніше не мали б і шансу на співпрацю.

  • Автоматизація

За допомогою B2B-платформи бізнес може автоматизувати/роботизувати безліч процесів: обробка замовлень, виставлення рахунків, моніторинг та управління логістичним ланцюжком тощо. Це дозволяє прискорити операції, мінімізувати ризик помилок та покращити якість сервісу для партнерів.

  • Зниження витрат

Реалізація B2B-порталу відкриває для компанії можливості оптимізації операційних витрат, пов’язаних зі штатом менеджерів по роботі з клієнтами, обробкою замовлень та іншими процесами. Водночас контрагенти отримують переваги eCommerce на кшталт програми лояльності та персоналізації, що дозволяє отримувати найвигідніші пропозиції.

  • Глобальна доступність

Будь-який партнерський портал для B2B працює в режимі 24/7. І це не просто зручність для старих клієнтів: безперервна робота забезпечує компанії доступ до глобального ринку, допомагаючи долати мовні бар’єри та часові пояси. Бізнес може знаходити партнерів у будь-якій точці світу. 

  • Спрощення продажів

Успішні B2B платформи забезпечують структурований підхід до ведення бізнесу. Вони зазвичай надають функціонал для менеджменту клієнтської бази та управління замовленнями. Це спрощує процес продажів для обох сторін.  

  • Аналітика та прогнозування

Сучасний B2B портал зазвичай надає ті чи інші аналітичні інструменти: від звичайної статистики, до технологій Data Science та предиктивних моделей машинного навчання. Такі засоби допомагають підприємствам відслідковувати тенденції, аналізувати дані про продажі та динаміку ринку, аби вдосконалювати свої продукти та підходи. 

Основні завдання партнерського порталу для B2B

Найчастіше компанії впроваджують цифрові B2B-платформи для вирішення низки стратегічних завдань бізнесу. Назвімо їх:

  • Централізований доступ до даних 

За допомогою диджиталу бізнес прагне об’єднати розрізнені бази даних та процеси, створивши єдине інформаційне середовище для усіх зацікавлених сторін. Портал виступає платформою, де партнери можуть отримати доступ до важливої інформації: продуктового каталогу, документації, корисних ресурсів, навчальних матеріалів тощо. Це звільняє клієнтів від необхідності звертатись до менеджерів постачальника з типовими питаннями.

  • Автоматизація процесів

Сучасний портал для B2B дозволяє автоматизувати практично будь-які рутинні завдання, бізнесу. Зокрема: реєстрація заявок, обробка замовлень, формування рахунків, подання та обробка запитів на підтримку, підготовка звітів та супутньої документації тощо. Це знижує адміністративне навантаження на обидві сторони, прискорює операції і покращує клієнтський досвід партнерів. 

  • Підтримка комунікації та взаємодії

Партнерський портал надає зручні канали комунікації між компанією-постачальником та партнерами, позбавляючи менеджерів необхідності плутатись у численних контактах месенджерів, номерах телефонів та адресах електронної пошти. Наявність відокремленого чату чи телефонії у поєднанні з системою керування запитами дуже спрощує та прискорює взаємодію.

  • Управління замовленнями та постачаннями

Одна з головних переваг B2B-платформ – це функціонал для менеджменту продажів та ланцюжка постачання. Такі рішення відкривають можлиість керувати замовленнями, моніторити статус доставлення та оновлювати дані щодо товарних запасів в реальному часі, аби оптимізувати ціноутворення та гідно відповідати на запити партнерів.

  • Програми лояльності та мотивації

Якісний партнерський сайт для B2B дозволяє запропонувати партнерам усі переваги сучасного eCommerce, такі як персоналізований досвід та механізми програми лояльності. Бонусна система, індивідуальні знижки, кешбек, механіка промокодів – усі ці інструменти онлайн-комерції працюють на залучення та утримання партнерів в корпоративному секторі. 

Необхідні функції B2B порталу

Аби вирішувати усі наведені вище бізнес-завдання, платформа B2B має запропонувати відповідний функціонал eCommerce для корпоративних потреб. Розберімо його детально.

Каталог продуктів та послуг

“Серцем” будь-якого подібного рішення зазвичай виступає докладний каталог продуктів або послуг. Користувачам має бути доступна уся необхідна інформація: опис та детальні характеристики товару, актуальні ціни, наявність на складі, умови оплати та доставлення.

Каталог B2B майданчика має пропонувати якісний UX з хорошим юзабіліті та сучасним візуальним дизайном. Зокрема, необхідно подбати про зручну навігацію, чітку структуру товарних категорій та систему фільтрів. Каталог також має бути на 100% адаптованим для використання на смартфонах і планшетах, оскільки все більше бізнес-клієнтів використовують для роботи мобільні гаджети. 

Понад те, B2B-майданчик має бути медійно насиченим. Детальні фото та відеопрезентація продукту суттєво впливають на сприйняття продукту клієнтом і допомагають продавати більше. Корисною в цьому сенсі буде також можливість залишати оцінки та відгуки на продукти: вона придає порталу динаміки та працює на конверсію. 

Система управління замовленнями

Портал для дистрибуції має надавати користувачам змогу створювати, моніторити та керувати своїми замовленнями в режимі реального часу. Процес оформлення замовлення має бути зрозумілим і простим, варто автоматизувати його настільки, наскільки це можливо. 

Навіть якщо процедура оплати в B2B потребує певної корпоративної бюрократії, користувачам необхідна можливість миттєво додавати товари до кошика та формувати відповідну документацію. 

Крім того, платформа має забезпечувати клієнтам можливість відстежувати статус замовлень в реальному часі (наприклад, "обробляється", "відправлено", "доставлено"). Функціонал відстеження доставлення онлайн через GPS буде величезною перевагою. Досвід моніторингу можна покращити, реалізувавши автоматичні сповіщення про зміну статусу заявки через мобільний додаток або SMS. Понад те, портал може запропонувати користувачам низку інших зручностей: історія та шаблони замовлень, сповіщення про знижки на релевантні продукти тощо.

Персоналізовані профілі користувачів

Сучасна платформа eCommerce має забезпечувати клієнтам персоналізований досвід, і сектор B2B не є виключенням. Індивідуальні профілі користувачів у партнерському B2B-порталі – це важливі інструменти, що дозволяють зміцнити партнерство з клієнтом через низку механізмів. 

Кожен особистий кабінет на порталі містить дані про клієнта та власні налаштування. Він може надавати доступ до спеціальних цін, які визначаються попередньою угодою чи базуються на тривалості партнерства та обсягах закупівель. Обліковий запис також надає доступ до особливих умов співпраці, таких як знижки, персоналізовані опції оплати та доставлення. Понад те, з огляду на історію співробітництва портал може формувати унікальні пропозиції, що матимуть для клієнта найвищу цінність.  

Особистий кабінет надає й інші зручності. Зокрема, користувачі можуть переглядати свої попередні замовлення, що дозволяє їм швидко повторювати їх або аналізувати свої витрати. Він також надає клієнту простий та безпечний доступ до служби підтримки. 

Платіжні та фінансові функції

Якісний партнерський B2B портал не лише забезпечує зручний доступ до товарів та послуг, але й пропонує широкий спектр фінансових функцій для ефективної взаємодії компаній. 

Однією з ключових переваг B2B-порталу є варіативність оплати замовлення. Відповідно до потреб бізнесу на платформі можна реалізувати будь-які платежі: кредитні картки, банківські  перекази, електронні платіжні системи тощо. Це може бути особливо важливим при співпраці клієнтів з різних країн та регіонів світу, які можуть зазнавати труднощів при підборі прийнятної для усіх моделі оплати.

Крім безпосередньо платіжних механізмів, платформи B2B пропонують низку супутніх фінансових функцій: перегляд рахунків, відстеження статусу платежів у реальному часі, автоматичне виставлення рахунків-фактур, інструменти бухгалтерського обліку, менеджмент дебіторської заборгованості, фінансова аналітика, інтеграція з CRM-системами тощо.

Безпека даних

Сектор B2B – це зона великих замовлень та корпоративних інтересів. Тож безпека даних і транзакцій у таких рішеннях має критичне значення. Будь-яка компрометація даних може завдати величезної шкоди як власнику порталу, так і його партнерам. 

Побудова кіберзахисту порталу для B2B будується на безпеці персональних даних та фінансових транзакцій. Постачальник рішення має слідувати національному законодавству, міжнародним вимогам, подібним до GDPR та найкращим галузевим стандартам безпеки, таким як рекомендації NIST та положення ISO 27001. 

Безпекова Політика Zero Trust, шифрування даних та багатофакторна аутентифікація – ось лише деякі ключові технічні аспекти кіберзахисту B2B. Важливими практиками безпеки завжди залишаються регулярні pen-тести платформи, оновлення технологічної бази, постійний моніторинг загроз та навчання персоналу. Безпека даних в B2B-порталі є комплексним та постійним процесом, який потребує відповідної уваги та інвестицій. 

Інтеграції для B2B-порталу: як підвищити ефективність продажів

Будь-який бізнес покладається у своїй роботі на безліч цифрових інструментів. Це різноманітне ПЗ та хмарні платформи, що допомагають з продажами, сервісом, логістикою, бухгалтерським обліком, звітністю тощо. Відтак будь-який партнерський сайт для B2B потребує низки інтеграцій, аби бути ефективним та успішним. Розгляньмо основні інтеграції в деталях. 

CRM-система

За абревіатурою CRM приховується термін Customer Relationship Management. Це різновид корпоративного ПЗ, що допомагає компаніям ефективно керувати взаємовідносинами з клієнтами. Такі платформи збирають в одному місці інформацію про клієнтів, дозволяють налагодити взаємодію з ними та автоматизують безліч рутинних завдань. 

Чому CRM-система важлива для B2B? Вона дозволяє: 

  • відстежувати історію комунікацій з кожним клієнтом;

  • зручно керувати контактами, лідами та можливостями продажів;

  • автоматизувати процеси продажів і відстежувати етапи угод;

  • персоналізувати пропозиції для клієнтів на основі їх інтересів та попереднього досвіду;

  • збирати аналітичні дані про ефективність продажів і продуктивність команди.

Інтеграція B2B-платформи з CRM-системою дозволяє компанії покращити клієнтський досвід партнерів, підвищити швидкість операцій та продуктивність персоналу, а також ухвалювати вірні рішення на основі даних аналітики. Врешті, CRM допомагає заробляти більше та підтримувати лояльність партнерів. 

ERP-система

Великі компанії, що мають координувати роботу десятків відділів та сотень філій, часто вдають до використання систем планування ресурсів підприємства (Enterprise resource planning). ERP-система – це потужне програмне забезпечення, призначене для комплексного управління всіма аспектами бізнесу. Вона об’єднує різноманітні процеси компанії в єдину систему, забезпечуючи ефективну взаємодію між її відділами.

Такі рішення особливо затребувані у B2B секторі, що відрізняється великими масштабами операцій та складністю взаємодії між контрагентами. Інтеграція ERP з партнерським порталом дозволяє бізнесу вирішити низку завдань: 

  • автоматизувати фінансові, логістичні, виробничі та інші процеси;

  • контролювати товарні запаси та завантаженість складів;

  • оперативно обробляти замовлення та стежити за їхнім виконанням;

  • управляти ланцюгом постачання та плануванням логістичних ресурсів;

  •  автоматично оновлювати ціни та наявність товарів у реальному часі.

Понад те, ERP формує єдине інформаційне середовище зі спільною базою даних для усіх зацікавлених сторін: від менеджерів регіональних підрозділів, до контрагентів. Інтеграція ERP з іншими системами відкриває широкі можливості для аналітики ефективності та оптимізації роботи компанії. 

Аналітичні та BI-інструменти

Засоби аналітики та BI (Business Intelligence) інструменти стали невід'ємною частиною сучасних B2B-порталів. Платформи BI дозволяють об’єднувати дані з різних джерел, створювати інтерактивні дашборди та проводити складний аналіз процесів з урахуванням десятків факторів.

Засоби BI надають потужні можливості для збору, обробки та аналізу даних про взаємодію з клієнтами, продажі, маркетингові кампанії та інші аспекти бізнесу. У сфері B2B вони виконують вкрай важливі завдавння: 

  • дослідження поведінки користувачів та партнерів на платформі;

  • аналіз ринкових трендів та їнього впливу на продажі;

  • аналітика ефективності продажів у різних сегментах, регіонах тощо;

  • прогнозування ринкових тендецій та попиту;

  • формування звітності у наочному форматі, в режимі реального часу;

  • оптимізація ціноутворення та планування складських запасів; 

  • покращення пропозицій для клієнтів на основі даних;

  • персоналізація рекламних кампаній.

Бізнес-аналітика дозволяє отримати глибоке розуміння бізнесу, виявити його зони росту та ухвалювати найкращі стратегічні рішення.

Інструменти автоматизації маркетингу

Засоби автоматизації маркетингу є необхідним інструментом для будь-якої B2B-компанії, яка прагне досягти успіху на ринку. Завдяки автоматизації маркетингових процесів можна підвищити ефективність залучення клієнтів, знизити витрати на просування та вивести продажі на новий рівень. 

Зокрема, системи email-маркетингу дозволяють створювати та автоматизувати розсилки електронних листів, сегментувати аудиторію та відстежувати результати кампаній. Автоматичні email-кампанії можуть бути ефективним засобом просування індивідуальних пропозицій, що базуються на попередніх купівлях та активності клієнтів. 

Маркетингові модулі деяких CRM та окремі програмні рішення дозволяють налаштовувати програми лояльності, персоналізовані акції та спеціальні пропозиції. Такі механізми стимулюють повторні купівлі, підтримують залученість наявних клієнтів та допомагають знаходити нових.  

Важливим для B2B-порталу також є використання інструментів для створення та аналізу рекламних кампаній: SEO, PPC, соцмережі тощо. Ці інструменти допоможуть залучити органічний трафік та достукатись до нової аудиторії. 

Переваги партнерського B2B порталу для бізнесу та клієнтів

Ми з’ясували, які завдання виконують партнерські портали у секторі B2B, який функціонал та інтеграції їм необхідні. Давайте погляньмо на них з погляду бізнесу та кінцевих користувачів. Які переваги вони надають?

Для бізнесу

Для компанії, що працює у виробництві або дистрибуції, створення B2B порталу – це передусім шлях до оптимізації бізнес-процесів, скорочення витрат та підвищення ефективності.

Партнерський B2B портал автоматизує рутинні задачі, такі як обробка замовлень та створення інвойсів, звільняючи час персоналу для більш стратегічних завдань. Автоматизація процесів сприяє зниженню витрат. Водночас централізований доступ до інформації та швидка обробка запитів значно прискорюють операції та підвищують загальну ефективність бізнесу.

Ефективна B2B-платформа допомагає збільшити доходи. Бізнес отримує змогу ефективно залучати нових партнерів, збільшувати обсяги продажів та підвищувати середній чек завдяки персоналізованим пропозиціям та перехресним продажам. Понад те, індивідуальний сервіс, прозорість взаємовідносин та оперативна підтримка підвищують лояльність партнерів та зміцнюють довгострокові відносини з ними.

B2B портал дозволяє працювати з партнерами з різних країн в режимі 24/7, забезпечуючи ефективність у різних часових поясах. Онлайн-чат та форуми створюють зручний канал комунікації, дозволяючи партнерам швидко отримувати відповіді на свої запитання та обмінюватися досвідом. 

Нарешті, вбудовані інструменти BI та аналітики поліпшують стратегічне планування і якість ухвалення рішень. Інтерактивні дашборди та аналітичні інструменти допомагають виявляти нові можливості для зростання.

Для партнерів та клієнтів

Користувачі партнерського B2B порталу також отримують від нього низку переваг. Диджитал пропонує їм зручний та інтуїтивний інтерфейс для самообслуговування в режимі 24/7. Mobile-first дизайн дає змогу користуватися майданчиком з будь-якого пристрою, в будь-який час. Автоматизація робить подачу заявки на замовлення простою та миттєвою, оплатити його можна у будь-якому зручному форматі, а документація формується і зберігається автоматично. 

Понад те, клієнти отримують переваги прозорості транзакцій та контролю операцій. Вони мають повний доступ до інформації про свої замовлення, можуть відстежувати їх статус в режимі реального часу та отримувати всі необхідні документи онлайн. Деякі платформи навіть дозволяють відстежувати шлях доставлення замовлення через  GPS. 

Водночас B2B-портал дозволяє клієнтам заощаджувати завдяки програмі лояльності. Індивідуальні пропозиції, засновані на історії замовлень та актуальних запитах, програма лояльності з бонусами або кешбеком, персональні знижки та акції – усе це вигідні рішення, спрямовані на підтримку залученості клієнта. А  можливість отримати швидку та професійну підтримку через онлайн-чат чи персонального менеджера додатково зміцнює довірчі відносини.

Розробка партнерського B2B порталу з командою WEZOM

Ми створюємо індивідуальні дидтижал-рішення для бізнесу вже понад 25 років: це кастомний корпоративний софт, мобільні та веб-додатки будь-якої складності, засоби автоматизації та роботизації тощо. Нам довіряють топові українські та світові компанії з таких галузей як ритейл, виробництво, eCommerce, логістика, енергетика тощо. Більшість наших проєктів – це продукти, створені з нуля, під унікальні запити та потреби клієнтів. 

Відтак ми чудово розуміємо, як створити партнерський портал для B2B бізнесу, і готові провести подібний проєкт через усі етапи: від першого обговорення ідеї, до релізу і подальшої підтримки. 

В нашому портфоліо вже є подібні рішення. Один з нещодавніх наших кейсів був присвячений платформі AVERS – це комплексний B2B-портал для провідного українського постачальника пластиків та акрилу. Новий майданчик дозволив компанії автоматизувати продажі та залучити нових клієнтів. 

Тож якщо вас цікавлять подібні рішення – звертайтеся по консультацію до наших менеджерів просто зараз. Вони радо поділяться власним досвідом і запропонують практичні рішення саме для вашого бізнесу. Давайте диджиталізувати B2B разом. 

Висновки

Сьогодні eCommerce стає невід’ємною частиною B2B-сектору, надаючи компаніям нові конкурентні переваги у роботі з партнерами. Завдяки автоматизації процесів, централізованому доступу до даних та можливостям персоналізації, такі платформи значно підвищують ефективність взаємодії між бізнесами. 

Однак створення сучасного партнерського B2B-порталу – це непросте завдання. Такі рішення потребують складного функціоналу та численних інтеграцій. Крім того, їм потрібен надійний захист транзакцій та безпека даних. Ми не рекомендуємо довіряти створення таких продуктів IT-командам без відповідного досвіду. Найкращим рішенням буде звернення до розробників, що мають за плечими відповідне портфоліо та міцну репутацію.

Василій
Про автора
Василій
IT Sales Manager
Досвід роботи 6 років
Експерт з IT-продуктів у галузі логістики та девелопменту, допомагає потенційним клієнтам WEZOM підбирати оптимальні платформи і технології для вирішення завдань бізнесу.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах