Як оцінити ефективність сайту

25.08.2019
4.3
12264
0

roi/romi

За допомогою сайту ви можете не лише надавати інформацію, а й отримувати її. Для цього необхідно підключити сервіси збирання статистики: Google Analytics та Яндекс Метрика, які дозволять вам відстежувати ефективність роботи ресурсу.

Щоб виміряти, яку користь підприємство чи власник одержує від сайту, використовують кілька метрик, які поєднують загальною назвою: ключові показники ефективності (key performance indicator або KPI). Ці метрики потрібні для того, щоб розуміти, наскільки ефективно працює інтернет-маркетинг на кожному з етапів взаємодії з клієнтом.

Регулярна комплексна оцінка ефективності сайту дозволяє покращувати методи просування сайту. Відстежуючи всі важливі показники, ви можете виділити сильні та слабкі місця власного сайту та зрозуміти, над чим слід працювати насамперед.

ROI/ROMI

ROI (return of investment) – показник повернення інвестицій. Коли йдеться виключно про ефективність маркетингу, цю метрику називають ROMI (return of marketing investment).

Розраховується цей показник за формулою:

(Прибуток - витрати на маркетинг) / витрати на маркетинг * 100%

Найчастіше власники бізнесу хочуть гранично простої оцінки ефективності веб-сайту: ефективний/не ефективний, + або -, одиниця чи нуль. Цей показник максимально близький до подібної універсальної метрики. Він описує, наскільки ефективно працює сайт із фінансової точки зору, наскільки дохід перевищує витрати та чи перевищує взагалі.

Примітка: Важливо пам'ятати, що одні інструменти, наприклад, контекстна реклама, дають результат одразу, інші розраховані на триваліші строки (SEO, SMM). Тому інтервали між початком робіт та першими отриманими результатами для кожного інструменту є власними. Щоб отримати перевірені дані, слід рахувати окремі ROI для кожного інструменту.

Об'єм цільового трафіку

обсяг цільового трафіку

Це базова метрика, яка показує кількість відвідувачів, зацікавлених у товарі, послузі чи тому, щоб більше дізнатися про компанію. Вона враховує всіх унікальних користувачів сайту, які перейшли на нього та переглянули більше однієї сторінки (тобто перейшли за будь-яким внутрішнім посиланням на сайті). Саме таких користувачів заведено вважати цільовими.

Примітка: Якщо користувач перейшов на сайт, наприклад, із пошуку, й одразу ж закрив вкладку з ним, це вважається відмовою. Швидше за все, він не знайшов що, шукав, або зайшов на ресурс помилково. Такий користувач не вважається цільовим.

Кількість лідів

Лід – це користувач сайту, який вчинив цільову дію. Цільовою дією може бути: відправлення форми, передплата на блог, реєстрація, додавання товару в кошик. Загалом Лід – це добровільна дія користувача, в результаті якого ви отримуєте його контактні дані.

Це важлива метрика щодо оцінки сайту на ефективність. Лід – це свого роду проміжний варіант між відвідуванням та остаточною покупкою чи замовленням послуги.

Показник конверсії

Щоб визначити показник конверсії, нам знадобляться попередні дві метрики. Конверсія – перетворення відвідувача на лід. Показник конверсії (або відсоток конверсії) – це відсоткове співвідношення між кількістю лідів та обсягом трафіку. Формула для наочності:

кількість лідів/об'єм * 100%

Ця метрика показує, який відсоток відвідувачів зацікавився вашим продуктом. На показник конверсії впливає безліч факторів, але основні з них:

  • швидкість завантаження сайту;
  • дизайн;
  • наповнення;
  • наявність адаптивної верстки (коректне зображення на екранах смартфонів та планшетів).

Примітка: часто використовують іншу метрику з такою самою назвою – конверсію у продажу. Це відсоток покупців від загальної кількості відвідувачів.

Кількість продажів із сайту

кількість продажів з сайту

Продаж - основна мета ресурсу. По суті, оцінка ефективності веб-сайту відбувається лише для того, щоб визначити, на який з етапів взаємодії з клієнтом слід вплинути, щоб підвищити кількість продажів. Цей показник залежить від усіх попередніх етапів, а також від того, наскільки добре ваші менеджери можуть працювати з клієнтом.

Якщо уявити процес продажу як ланцюжка, то комплексна оцінка дозволяє визначити слабкі ланки у ньому. При цьому починати оптимізацію краще з фінальних стадій комунікації з клієнтом:

  1. Налагодити роботу менеджерів.
  2. Підвищити конверсію ресурсу.
  3. Зайнятися залученням трафіку.

Якщо не дотримуватися цього порядку, ви даремно витрачатимете бюджет на маркетинг. Який сенс у заявках, якщо менеджери втрачають більшу частину клієнтів, навіщо підвищувати трафік, якщо відвідувачі просто йдуть із сайту та інше.

Як вам стаття?
4.3
Проголосувало: 7
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.