Безкоштовні джерела трафіку

21.06.2021
3.5
9764
0

Кожен власник сайту мріє, щоб до нього на ресурс заходило якнайбільше користувачів. Звичайно, можна цього досягти за рахунок рекламного просування. Але трохи глибший аналіз дозволяє стверджувати, що з кожним місяцем витрати за цією статтею видатків лише зростають. Отже, бюджету може не вистачити на те, щоб вийти на заплановані позиції. Достойною альтернативою є безкоштовний трафік. Існує багато різних способів, як можна досягти приросту відвідуваності. Це й просування у пошуковій видачі, і в соціальних мережах. Звичайно, всі ці способи потребують часу та певних зусиль. Але згодом усе повернеться сторицею.

Як залучити безкоштовний трафік на сайт

Що таке безкоштовний трафік та чи правда він зовсім безкоштовний

Розмірковуючи над тим, що таке безплатний трафік, багато хто згадує свій невдалий досвід й розчаровується одразу, щойно чують це поєднання слів.

Кожному, хто займається просуванням, слід розуміти, що безкоштовні джерела трафіку не вимагають інвестицій коштів лише умовно. По-перше, не можна уникнути витрат свого часу. Гроші начебто не витрачаються, а сили витратити доведеться. По-друге, деякими способами найкраще користуватися разом із фахівцями. Тоді ефект буде помітнішим. А на оплату їхньої праці треба розщедритися.

Але все ж стверджувати, що безкоштовного просування просто не існує, не можна. Отже, ми пропонуємо вашій увазі варіанти того, якими інструментами найкраще користуватися, щоб залучити відвідувачів на свій ресурс й не витратити при цьому грошей.

Що таке безкоштовний трафік і чи правда він зовсім безкоштовний

Блог та корисний контент – ключове джерело безкоштовного трафіку

Будь-кому, хто створює свій сайт та наповнює його інформацією, потрібно розуміти, що він працює для людей, а не для пошукових алгоритмів. І якщо матеріали, представлені на ресурсі, будуть корисними для користувача, лише тоді можна сподіватися на розширення своєї аудиторії та розвиток проекту. Цікаві тексти дозволять створити навколо сайту групу людей, які стануть його постійними відвідувачами та отримати базу електронних адрес.

Один із розділів на веб-ресурсі покликаний якраз й надати більше корисної та нетривіальної інформації для користувачів. Це блог. Його автори можуть висловити свою позицію, розповісти, як користуватися продукцією компанії, дати поради за будь-яким напрямком. Подібна суб'єктна взаємодія допомагає налагодити контакт із ЦА безпосередньо. Щоб блог справді залучав безкоштовний трафік на сайт, можна попрацювати над ним з урахуванням таких рекомендацій:

  • Постарайтеся більше дізнатися про свою ЦА - чим вона цікавиться, які питання викликають більший відгук. Корисно скласти психологічний портрет свого ідеального клієнта;
  • вивчіть блоги конкурентів, зверніть увагу на кількість переглядів того чи іншого матеріалу, коментарі, репости у соціальних мережах. Спробуйте виявити тенденцію, що саме приваблює клієнтів, або знайти напрямок, який міг би потенційно зацікавити користувачів, але він не розкритий у суперників;
  • сформулюйте для себе спільну ідею для свого блогу. Буде краще, якщо більшість матеріалів буде створено у єдиному тематичному напрямку. Коли всі публікації різноманітні, важко говорити про єдиний підхід у формуванні сприйняття бренду. Наприклад, якщо готується розділ блогу для сайту ювелірного магазину, можна вибрати ключовий напрямок — як підібрати ювелірні вироби. І тоді темами окремих матеріалів стануть: як обрати подарунок для дівчини/дитини/ коханого чоловіка; що подарувати на Новий рік/день народження/заручини; вироби яких стилів сьогодні найактуальніші; що нового розроблено дизайнерами та багато інших.

Використання цих рекомендацій дозволить власнику сайту створити цікавий блог та наповнити його корисним контентом.

Блог та корисний контент

Для залучення трафіку на сайт варто попрацювати не лише над тематикою публікацій, а й над їхньою формою та форматом. У цьому напрямку можна скористатися такими порадами:

  • підберіть цікавий заголовок, який, по-перше, висловить суть статті, а по-друге, надасть інформацію споживачеві, яку з його проблем можна вирішити за допомогою цієї публікації;
  • структуруйте матеріал. У цьому вся допоможуть розподіл тексту на смислові частини та підбір заголовка кожної з них, невеликі абзаци, марковані переліки. У сучасного користувача електронних гаджетів погляд "ковзає" по екрану й зупиняється на виділених елементах - підзаголовках, картинках, переліках та іншому. Крім того, невеликі смислові блоки, що складаються з 5-7 рядків, сприймаються легше;
  • використовуйте різний контент. Добре сприймається матеріал, до якого додані інфографіка, картинки, схеми, таблиці, відео. А якщо вдасться вписати до цього нотку тонкого гумору, то популярність блогу буде забезпечена;
  • стежте за стилем виклададання. Якщо можна висловити свою думку коротко, то варто це зробити. Зайві метафори, довгі речення погано сприймаються в текстах, від яких чекають чіткості та користі. Намагайтеся видалити стоп-слова, складні обороти та інше словесне сміття. Для цього існують спеціальні послуги, де можна перевірити текст й за необхідності його підправити.

Крім корисності контенту для людей, не слід забувати про його індексацію пошуковими роботами. Для більшої результативності бажано заздалегідь зібрати семантичне ядро, щоб ресурс прийшли саме зацікавлені користувачі. Отже, варто коректно використовувати ключові запити, перелінкування — для зручних переходів між сторінками, перед публікацією тексту на сайт додати метатеги — title, description, виділити заголовки h1—h3. Загалом, якщо є час та бажання розібратися самому в основах seo-оптимізації, у такий спосіб можна залучити трафік на сайт безкоштовно. Якщо часу та можливостей для цього немає, то можна звернутися за допомогою до фахівців, які займуться цією роботою на професійному рівні. Щоправда, за це доведеться заплатити, але така інвестиція коштів швидко окупається підвищенням прибутку.

Отже, приділивши увагу корисному контенту на сайті, автор ресурсу отримує можливість залучити нових користувачів.

Соціальні мережі - налаштовуємо потік безкоштовного трафіку з постів та коментарів

Соціальні мережі - налаштовуємо потік безкоштовного трафіку з постів та коментарів

Сьогодні вже замало регулярно публікувати корисний контент на сайті для його просування. Річ у тому, що люди годинами можуть гортати свою стрічку у Facebook, Instagram, не виходячи з них. Отже, замислюючись над тим, як привести трафік на сайт, можна використовувати можливості спілкування зі своєю аудиторією в соціальних мережах та розширення в такий спосіб кількості своїх прихильників.

Єдине, треба враховувати, що в соцмережах людей потрібно чимось реально зацікавити, а лише потім запропонувати придбати той чи інший товар. Методик роботи з клієнтами на таких платформах для залучення мобільного трафіку існує багато, назвемо основні з них:

  • потрібно створити власну сторінку, яка поступово набиратиме обертів й залучатиме лояльну до вас аудиторію;
  • можна готувати публікації для постів в інших тематичних групах, наприклад, для людей, які мешкають у певному населеному пункті;
  • підписуватись на сторінки приватних користувачів, щоб вони могли переглянути ваші матеріали. Як правило, якщо щось їх зацікавить, вони часто підписуються у відповідь.

Можливості у напрямі залучення трафіку за допомогою соціальних мереж практично безмежні. Сьогодні вже є успішні приклади бізнесу, що просуває свої послуги лише у такий спосіб. Зупинимося на деяких способах детальніше.

Соціальні мережі - Wezom

Публікації та анонси з посиланням на блог

Коли сайт вже наповнений якісним контентом, звичайно, хочеться, щоб з ним ознайомилося якнайбільше людей. Одним із способів залучення читачів до текстів є публікація анонсів матеріалів у своїй групі у соцмережах. Щоб це було найбільш виграшно, радимо дослухатися до таких рекомендацій:

  • не скидайте текст статті повністю, інакше користувачеві вже не буде чого переходити на сам сайт;
  • дайте короткий анонс того, про що йтиметься в самій публікації, але при цьому не спойлер;
  • опублікуйте міні-висновки та дайте посилання на основний матеріал, розміщений на сайті;
  • спробуйте використовувати питання, вони добре сприймаються в Facebook, Instagram й налаштовують на діалог. Позначте, які запитання знайде відповіді користувач у блозі;
  • підготуйте таопублікуйте візуальний анонс — картинку, що інтригує, подивившись на яку, захочеться прочитати й сам текст на сайті.

У будь-якому з цих варіантів необхідно посилання на основний текст на сайті. Її дають у самій публікації чи у першому коментарі до посту.

Публікації та анонси з посиланням на блог

Публікації до тематичних груп

Корисно розвивати лояльність до бренду загалом, якщо увійти зі своїм матеріалом до тематичних груп. Наприклад, якщо компанія продає комплектуючі до мотоциклів, то для таких зв'язків, напевно, знайдуться ком'юніті, де обговорюють особливості моделей Yamaha, Honda, Harley-Davidson або любителів екстремальної їзди, або тих, хто відновлює техніку. До таких груп можна пропонувати невеликі пости з посиланнями на свій блог. Якщо адміністратор групи пропустить такий матеріал, це додасть вам експертності.

У деяких групах буде дозволено опублікувати свій матеріал на відкритій стіні, тоді погодження з адміністрацією не буде потрібно. Коли доступ закрито, потрібна роздільна здатність адміністратора. Тоді готується пост й запускається. Якщо новину буде відхилено, можна спробувати налагодити з власниками таких акаунтів партнерські відносини — запропонувати написати серію корисних публікацій в обмін на розміщення активного посилання на сайт або на свою групу. Як правило, якісні матеріали все ж погоджуються розмістити безкоштовно, а ось за відкриту рекламу товарів та послуг можуть попросити заплатити.

Якщо виявити кмітливість, то кількість передплатників вашої сторінки та користувачів сайту з часом зросте.

Публікації до тематичних груп

Коментарі у профільних спільнотах

Профільні спільноти – це ресурс, де збираються зацікавлені в одній тематиці користувачі. Тут можуть обговорювати бренди та їхні новинки, просити поради, ділитися рекомендаціями. Увійти зі своїми коментарями чи лайфхаками на форум – це означає отримати приплив готових до взаємодії клієнтів.

Активні та цікаві користувачі форумів завжди мають теми для обговорення, вони готові вступити в діалог, висловити свою думку. Якщо вдасться зарекомендувати себе як експерта в тематиці спільноти, цільовий трафік на ваш ресурс забезпечено надовго. Це пояснюється тим, що подібні сайти добре індексуються пошуковими системами й до корисної інформації на форумі можуть повернутися через час навіть за один-два роки.

Довідники, рейтинги, відгуки, маркетплейси.

Це ще один блок доступних джерел безкоштовного трафіку. Витративши на них час на стартовому етапі, можна отримати нових клієнтів, які перейдуть на ваш сайт не з пошукової видачі, а з інших ресурсів, де люди шукають вузькопрофільну інформацію.

У яких довідниках зареєструватись обов'язково

На сьогоднішній день в інтернеті є безліч сайтів-довідників, де інформація вже давно неактуальна й не оновлюється протягом останніх років. Витрачати час на реєстрацію на таких платформах сенсу немає. Відбирати каталоги та агрегатори для реєстрації потрібно на підставі наступних принципів:

  • територіальний. Якщо компанія обслуговує клієнтів у певних містах, наприклад, у Києві, Харкові, Дніпрі, Львові, Одесі, то потрібно зробити географічну прив'язку та уявити себе на майданчиках, де мешканці того чи іншого населеного пункту знайдуть вашу організацію;
  • тематичний. Для швидкого пошуку та виділення серед конкурентів потрібно зареєструватись у тематичних каталогах. Деякі з них інтегруються з Google або Яндекс, що відкриває додаткові можливості. Наприклад, якщо ваша компанія спеціалізується з продажу весільного одягу та аксесуарів, то на спеціальних порталах потрібно внести інформацію про свій бізнес.

Найвідомішими та найпопулярнішими платформами на сьогоднішній день вважаються:

Google Мій Бізнес

Цей інструмент по праву один із найуніверсальніших. Дані, розміщені в ньому, синхронізуються з іншими сервісами Google й показуються клієнтам на Google-картах у пошуковій видачі. Споживач одразу побачить зображення вашого офісу, логотип компанії, дізнається про час роботи, прочитає відгуки і, якщо йому все сподобається, зв'яжеться з вами. Для цього в картці клієнта передбачено контактну інформацію. Від компанії потрібно лише регулярно оновлювати її у профілі, щоб там не було помилок. Крім того, творцям профілю буде видно статистику того, як клієнти реагують на інформацію.

Google Мій Бізнес

Ще одним плюсом для залучення безкоштовного трафіку з пошуку стане, якщо після реєстрації на цьому сервісі в локальній пошуковій видачі з'явиться мітка Google Guaranteed й буде зазначено вік компанії. Ці функції наразі перебувають на стадії тестування, але seo-фахівці вже зазначають, що це суттєво вплине на лояльність аудиторії.

мітка Google Guaranteed

2ГІС

Це ще одна відома платформа, де можна публікувати інформацію про свій бізнес із прив'язкою до карт. На її застосунках, що працюють на iOS, Android, та на сайті можна помістити інформацію про свій бізнес. Користувачі дізнаються про асортимент організації, актуальні ціни. Після додавання компанією товарів та послуг у вітрину споживач зможе одразу отримувати доступ до форми автоматичного відправлення заявки. Далі менеджер зв'яжеться з потенційним клієнтом, обговорить деталі та виконає замовлення.

2ГІС

На яких ще ресурсах може знайти вас ваша ЦА

Сьогодні є безліч платформ, реєстрація на яких допоможе залучити безкоштовний трафік. Серед цих ресурсів набирають популярності наступні:

Telegram

У популярному месенджері сьогодні знаходять інформацію безліч людей, тому успішному бізнесу можна збільшувати свою аудиторію за рахунок його можливостей. Однією з працюючих стратегій є створення однієї чи кількох каналів. Наприклад, один може бути офіційним, на який буде вести посилання з сайту, з картки організації, довідника, а дещо інших — вузькотематичними. На них можна публікувати анонси матеріалів, опублікованих у блозі, короткі висновки, інфографіку тощо. Цей спосіб отримання безкоштовного трафіку дозволить залучити активних та сучасних користувачів.

Telegram

Сайти-агрегатори

Присутність на цих платформах сьогодні вже стала обов'язковим елементом просування свого ресурсу та розширення ЦА. Тут представлена інформація про ціни, товари. Популярність маркетплейсів ґрунтується на тому, що більшість людей намагається порівняти вартість послуги у різних виробників та знайти оптимальний варіант. З цих ресурсів, оминаючи пошук у Google, споживач може одразу перейти на ваш сайт та замовити товар. І ще одна перевага — на ці сервіси заходить аудиторія, яка вже готова приймати рішення про покупку. Порівняти ціни користувачеві найзручніше на hotline.ua.

Сайти-агрегатори

Пропонує зареєструвати свій бізнес на своїй платформі та Prom.ua. Щомісяця сюди заходять та купують майже 50 млн користувачів. Щоправда, безкоштовний функціонал компанії на цій платформі обмежений. З інших маркетплейсів в Україні користуються популярністю Rozetka, Shafa.ua, Crafta.ua, Tabletki.ua та інші.

Зручний пошук на карті за ціною

Окремо потрібно згадати платформу онлайн оголошень OLX. Цим сервісом користуються мільйони продавців та покупців. Реєстрація свого бізнесу тут дає можливість подати пропозиції від товарів для дому до електроніки та великої побутової техніки.

Платформа онлайн-оголошень OLX.

Відгуки

Залучення трафіку на сайт, підвищення репутації бізнесу загалом дають й майданчики із відгуками клієнтів. Прочитавши там позитивну інформацію про ту чи іншу компанію, покупець швидше ухвалить рішення про здійснення покупки. Найпопулярнішими в Україні є широкопрофільні платформи «ТонеТо», Otzyvua.net, Zoon.

Відгуки

Існують окремі тематичні портали для розміщення вузькопрофільних відгуків, наприклад:

  • для обміну досвідом між туристами - Turpravda.ua;
  • для обговорення у категорії бьюті-індустрії — Barb.ua;
  • для пошуку адекватних лікарів та клінік – Medcentre;
  • відгуки про роботодавців - Vnutri.org, Neorabote.net.

На деяких з цих платформ доступна реєстрація самої компанії, що дає можливість залучити нових відвідувачів на сайт безкоштовно.

Обмін досвідом між туристами - Turpravda.ua

Публікації у ЗМІ та гостьовий блогінг

Надійним джерелом безкоштовного трафіку на сайт є інформаційні публікації на порталах новин. У такий спосіб компанія може отримати доступ до широкої аудиторії медіа й при цьому не буде протидії, яка може викликати реклама в ЗМІ.

Щоб матеріал був опублікований у пресі безкоштовно, він має зацікавити насамперед самих журналістів. Для цього йому слід бути актуальним та інформативним. Ідеально, якщо в ньому буде якийсь інформаційний привід, наприклад, відкриття нової філії, магазину, проведення форуму, благодійної акції, отримання міжнародної премії та інше. У таких випадках іноді достатньо розіслати за редакціями прес-релізи про майбутній захід та представники мас-медіа приїдуть на нього, зроблять фотографії, візьмуть інтерв'ю, підготують матеріал та опублікують його.

Публікації у ЗМІ та гостьовий блогінг

Кожному відправнику хочеться, щоб його пропозиція не загубилася у редакційній пошті. Для цього використовуйте кілька лайфхаків:

  • використовуйте кольори свого бренду та айдентику компанії під час оформлення листа. Це дозволить вам підвищити свою впізнаваність та виділити ваш лист серед інших;
  • сформулюйте чіткий і максимально інформативний заголовок, щоб одразу стало зрозуміло, про що далі йтиметься;
  • на початку вашого прес-релізу має бути лід (lead). З нього журналісти дізнаються відповіді на запитання, що станеться, де, коли та хто учасники;
  • далі можна розповісти про деталі майбутнього заходу, ранжуючи факти від найважливіших до менш значимих;
  • лист може містити додаткові вкладення – схеми, статистику, фотографії;
  • закінчити своє послання потрібно контактною інформацією з номерами телефонів, посиланнями на сторінки на сайті та в соцмережах.

І останній нюанс — перед початком підготовки такої пропозиції потрібно чітко розібратись із особливостями того чи іншого ЗМІ. Якщо тематика вашої новини не збігається з інтересами аудиторії інтернет-видання, то публікації може бути відмовлено одразу.

ЗМІ сьогодні пропонують почати вести блоги на їхніх платформах

Деякі ЗМІ сьогодні пропонують розпочати вести блоги на їхніх платформах. У текстах можна розміщувати посилання на профілі в соціальних мережах, сайт своєї організації або на запланований захід. Щоб отримати підтвердження від редакції, потрібно дотримуватись вимог до публікації на тому чи іншому ресурсі. Прикладом такого сайту є MC.today.

Популярністю користується ще один метод просування свого контенту. Це гостьовий блогінг. У такий спосіб отримувати трафік на сайт можна із соціальних мереж, найчастіше з Instagram. Широко поширений цей варіант та у YouTube. На цих платформах можна знайти лідерів думок — популярних блогерів — і домовитися з ними про розміщення посилань в описі відео, коментарів. Щоб знайти таких людей, можна скористатися спеціальними платформами (наприклад, Bloggermall). Але там подано контингент, який розраховує на отримання прибутку за партнерські публікації.

Гостьовий блогінг у Instagram

Якщо ми шукаємо безкоштовних партнерів, доведеться попрацювати вручну і пошукати, орієнтуючись на геолокацію, слова в описі, тематику, вибір конкурентів та інші параметри. Найчастіше цікавий контент блогери готові розмістити безкоштовно або на основі двостороннього просування.

Хороші джерела безкоштовного трафіку - відеоплатформи YouTube та TikTok

Для покоління зумерів й не лише для них основним засобом одержання інформації став відеохостинг YouTube. На сьогодні він у лідерах за кількістю переглядів. Звичайно, зробити якісне відео - це витратна справа, але вона окупається. У такий спосіб можна залучити трафік на сайт та звернути увагу на свою продукцію. Щоб цей метод спрацював, потрібно дотримуватись наступних правил:

  • заповнити інформацію про канал, назву компанії, у профілі вказати посилання на сайт;
  • у роликах періодично називати свій сайт, ненав'язливо рекламувати його окремі сторінки;
  • запрошувати глядачів перейти на сайт, давати посилання в описі до відео чи підказки.

Додатково можна коментувати інші відео. Якщо користувача те чи інше висловлювання зацікавить, він теж може перейти ваш ресурс.

Хороші джерела безкоштовного трафіку - відеоплатформи YouTube та TikTok

Ще одним феноменальним мобільним застосунком є TikTok. Сьогодні він уже довів свої можливості для просування бізнесу не лише серед підлітків, а й серед старшої аудиторії. Щоб увійти в цю соцмережу та отримати безкоштовний трафік на сайт, можна скористатися кількома способами:

  • створити власний канал, на якому можна опублікувати креативні відео про розпакування, презентацію товару чи команди;
  • запустити креативну брендовану маску або спробувати зайти із брендованим музичним треком;
  • використовувати хештег-челенджі.

Всі ці способи не вимагатимуть фінансових вкладень, але якщо попрацювати над креативним контентом й приділити небагато часу створенню профілю, можна отримати додаткових клієнтів. А якщо вийде зробити особливо цікаве відео, то про компанію дізнається велика аудиторія.

Креативний контент

Email-розсилка

Цей спосіб залучення сьогодні вже трохи застарів, тому що багато людей для передачі інформації користуються не електронною поштою, а різними месенджерами. Але відкидати його небажано, оскільки так можна підтримати увагу лояльних клієнтів. У такий спосіб компанія інформує про акції та знижки, запрошує взяти участь у розпродажі, говорить про нарахування бонусів на наступну покупку. Щоб не набридати користувачам, скористайтеся нашими рекомендаціями:

  • зберіть власну базу клієнтів і не користуйтеся покупною, інакше високий ризик відправлення ваших листів відразу до спаму;
  • готуйте цікаві матеріали. Зверніть увагу на формулювання теми, заголовка;
  • наприкінці додайте прямі посилання на сайт;
  • не надсилайте листи надто часто, щоб вони не загубилися в інформаційному потоці;
  • встановіть певний графік публікацій, наприклад, раз на тиждень або раз на 10 днів. Тоді користувач налаштований сприймати ваші матеріали.

Все це дасть змогу нагадати про себе та отримати трафік на сайт безкоштовно.

Email-розсилка

Висновки: як у 2021 році безкоштовно залучити трафік на сайт

Підсумовуючи, зазначимо, що сьогодні найактуальнішим способом просування веб-ресурсу є наповнення його якісним унікальним контентом, який буде корисним для споживача. Блог, який інтегрований у структуру сайту (тобто на нього ведуть перехресні посилання з інших сторінок) та seo-оптимізований, дає можливість отримати гарний приплив зацікавлених споживачів.

Добре доповнюють цей метод інші засоби залучення клієнтів на сайт, описані в нашій публікації. У будь-якому разі найкраще працює комплексний підхід, коли чітко визначено цільову аудиторію, сформульовано її потреби, встановлено з нею контакт. Тоді наявність якісного контенту на сайті в поєднанні з налаштованими посиланнями з інших платформ дозволяє досягти найкращого результату.

Як вам стаття?
3.5
Проголосувало: 15
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.