Нескладно здогадатися, що покупці набагато частіше та охоче вибирають товари та послуги конкретних брендів, які їм дорогі та знайомі. За часів дуже високої конкуренції на ринку привернути увагу споживача – непросте завдання. Кожен бренд хоче виділитися на тлі конкурентів, шукає адекватні можливості для дій. Надаючи унікальні та оригінальні емоції конкретному бренду, ми будуємо міцні та важливі стосунки з клієнтом. Одним із найважливіших методів виділення бренду є брендинг, що полягає у створенні індивідуального іміджу бренду.
Що таке брендинг та у чому його переваги?
Брендинг - це сукупність маркетингових методів та прийомів, спрямованих на створення бренду та підтвердження його існування у житті клієнтів. Щоб бренд досягнув високого рівня впізнаваності серед певної цільової групи, слід приділяти увагу послідовному створенню бренду. Процес створення брендингу спрямований на побудову іміджу конкретного бренду так, щоб він був максимально впізнаваним шляхом вибору відповідної назви, слогана, фірмових кольорів, розробки логотипу (трьох найпопулярніших елементів, які постійно повторюються в спілкуванні з клієнтом) та винятковими, унікальними цінностями, характеристиками , З якими клієнти будуть ідентифікувати себе. В основі створення брендингу – надійна, детальна стратегія.
Підвищення впізнаваності бренду
Щоб досягти успіху, пам'ятайте, що ключем до підвищення впізнаваності бренду може бути клієнт, з яким ми встановлюємо комунікацію. Без споживачів ми зможемо отримати прибуток, тому встановлення з нею належних відносин допоможе переконати клієнта вибрати той чи інший товар чи послугу. Щоб отримати шанс на довгострокову співпрацю з клієнтом, необхідно зрозуміти його потреби, дізнатися про цінності та погляди і, нарешті, запропонувати рішення, максимально наближене до цінностей та потреб клієнта.
Що робить брендінг?
Існує поширена помилка, що брендинг – це назва, логотип та візуальна ідентифікація бренду. Звичайно, це надмірне спрощення, тому що згадані аспекти є лише декількома елементами у процесі створення обізнаності з брендом. На форму бренду впливає безліч інших факторів, серед яких:
- маркетингова стратегія,
- цінності бренду,
- Назва компанії,
- логотип та система візуальної ідентифікації,
- стратегія та методи комунікації,
- якість товарів та послуг,
- реклама, просування та поточні дії, що вживаються брендом,
- інші фактори, що впливають на те, як одержувачі сприймають бренд і які почуття вони відчувають щодо нього.
Як бачите, брендинг – це не одноразова акція, яка миттєво забезпечить вам впізнаваність чи постійну частку ринку. Брендінг – це процес: планування, а потім постійна робота зі сприйняттям бренду.
Мета брендингу – навіщо створювати впізнаваність бренду?
Мета брендингу – створити певний образ, а потім зміцнити його та поширити серед одержувачів. Передбачається, що це принесе конкретні вигоди, наприклад збільшення частки ринку, підвищення популярності, зниження витрат на підтримку бренду і в кінцевому підсумку - підвищення прибутку. Як ми вже говорили раніше, створення впізнаваності бренду – це складний та довгостроковий процес, і ефект від нього проявляється не відразу.
Для того, щоб брендинг приніс очікувані результати, тобто призвів до впізнаваності та створення сильного іміджу, необхідно запастись терпінням. Створення стабільного бренду потребує стратегії.
Як спланувати брендинг та як його реалізувати?
Планування брендингу
Незалежно від того, молодий чи зрілий бренд, глобальний чи місцевий, великий чи маленький, завжди потрібно розпочинати з аналізу вихідної ситуації. Ви можете провести первинний аналіз самостійно, але щоб отримати ширше уявлення про бренд, а головне - поради щодо напрямів його розвитку, варто звернутися до професіоналів. Вам слід звернути увагу на такі основні речі: цінності, маркетингову стратегію, візуальну ідентифікацію.
Стратегія бренду.
Після проведення базового аналізу ви повинні створити хоча б коротку та просту стратегію бренду, в якій ви визначите хоча б найважливіші характеристики вашого бренду: його цінності, характер, цільову аудиторію, стиль комунікації та плани розвитку.
Дизайн бренду.
Після того, як ви розробили план дій або хоча б знаєте основи, можна переходити до розробки бренду. Це момент, коли ви повинні подумати про те, як виглядатиме ваш бренд, як він має бути представлений і як передати його суть. Ось ключові елементи, що становлять дизайн бренду:
- назва бренду,
- логотип,
- візуальний образ,
- стиль та канали комунікації,
- структура суббрендів (якщо такі є),
- рекламні, маркетингові, брендингові та PR-заходи.
Пам'ятайте, що ваш бренд не статичний. Він буде розвиватися і змінюватися, тому час від часу варто перевіряти, чи спроектована структура все ще актуальна і чи відповідає початковим цілям. Саме тому кожен бренд через деякий час піддається оновленню, що є природним елементом брендингу.
Впровадження брендингу
Стадія реалізації запланованих заходів часто недооцінюється, що призводить до багатьох проблем, а в крайніх випадках може зіпсувати всі попередні зусилля.
Як і у випадку із самим брендом, реалізація також має бути ретельно спланована. Незалежно від того, чи ви запускаєте новий бренд або змінюєте існуючий, весь процес повинен бути правильно організований.
- Зареєструйте назву бренду,
- Підготуйте канали комунікації бренду,
- Підготуйте рекламні матеріали,
- Підготуйте презентацію товарів чи послуг.
Чим більший бренд, тим більше часу знадобиться на його розвиток, тому не думайте, що ви почнете та реалізуєте все одночасно. Почніть з основних напрямків бренду та будьте послідовні.
Після виведення бренду ринку потрібно правильне його просування.
Це вимагає правильної стратегії і ми її надамо. Досвідчений маркетолог розпише всі кроки, які зроблять молодий бренд матір'ю, відомою торговою маркою.
Однак не чекайте, що все відбудеться в одну мить. Навіть найкращий проект потребує часу. Ми не скажемо, скільки його потрібно. Але гарантуємо, що скоротимо період у 2 рази, порівняно з проектами конкурентів.
Створення бренду у Wezom
Хоч би якою була ціна розробки бренду, на чомусь завжди хочеться заощадити. Але порахуйте, скільки ви втратите, якщо торгова марка не працюватиме? Цифри можуть сягати сотень тисяч, а іноді й мільйонів гривень.
Співробітники компанії Wezom – досвідчені люди з величезним творчим потенціалом. Якщо ви бажаєте замовити брендинг, ми підберемо тих, хто найкраще підходить для створення вашої торгової марки. У штаті: маркетологи, дизайнери, копірайтери, досвідчені юристи. Ми знаємо всі тонкощі та розуміємо, як зробити вас успішним.