Олександр Вострецов
Олександр Вострецов
Head of international SEO
08.09.2023

Етапи просування сайту

Олександр Вострецов
Олександр Вострецов
Head of international SEO
08.09.2023
08.09.2023
4.3
23667
11 хвилин
0

У сучасних умовах високої конкуренції недостатньо зібрати ефективну команду, створити власний продукт чи бренд, щоб досягти успіху. Вкрай важливо заявити про себе якомога більшій кількості людей. Це не повинні бути випадкові перехожі. Ваша мета — люди, які потенційно зацікавлені у запропонованому сервісі, товарі чи послузі. Для її досягнення вам необхідно розробити персональний план просування сайту. Він являє собою поетапний перелік робіт, спрямований на підвищення видимості вашого ресурсу в органічному пошуку, що спричиняє зростання відвідуваності та продажу.

Навіщо потрібен план просування сайту?

Будучи інструментом конкуренції, SEO життєво важливе для бізнесу і на відміну від реклами дозволяє досягти успіху в довгостроковій перспективі. Тому американські компанії витрачають на SEO більше, ніж у сукупності на рекламу та маркетинг. За даними Borrell, ця сума перевищила позначку 700 мільярдів доларів. В Україні пандемія коронавірусу прискорила перехід торгівлі онлайн приблизно на 5 років. Рівень конкуренції в e-commerce постійно зростає, змушуючи підприємців оптимізувати інтернет-ресурси для пошукової системи та клієнта.

Для чого потрібно просування сайту

План із SEO-просування — це ваша покрокова інструкція, яка дозволить зробити сайт привабливішим для Google та клієнта. Розкрутка є комплексною і здійснюється одразу за декількома напрямками. Просування потрібно планувати, оскільки це дозволяє:

  • визначити фронт робіт та призначити чітку послідовність дій;

  • проконтролювати комплексне виконання всіх поставлених завдань;

  • планувати зайнятість;

  • оцінювати результати кожного етапу.

Оптимізовані відповідно до вимог пошукової системи сторінки перебувають у верхніх позиціях видачі, залучаючи більше органічного трафіку. Наскільки він важливий? За даними BrightEdge, 53,3 % трафіку сайти отримують саме з пошукової видачі. Саме тому важливо докласти максимум зусиль до розвитку саме цього напряму для залучення клієнтів.

Етапи SEO-просування сайту

SEO-план розробляється з урахуванням чинного механізму ранжування сторінок Google. Доцільно орієнтуватись на алгоритми саме цієї пошукової системи, оскільки вона користується найбільшою популярністю у всьому світі. За інформацією Similarweb, на Google у травні 2022 року припадає 90,95% трафіку у всьому світі та 94,97% в Україні. Хоча алгоритми пошукової системи знаходяться у секреті, фахівці виявили важливі закономірності та визначили найбільш вагомі показники, що впливають на підсумкове становище сайту на сторінці органічної видачі. Вони відображені у запропонованому алгоритмі просування.

1. Аналітика

Неможливо розробити план просування сайту, поставити цілі та призначити терміни розкручування, не знаючи, де ви зараз. Попередній аналіз є відправною точкою для оцінки результатів реалізації стратегії. На його підставі складається перелік робіт, які слід провести для покращення позицій конкретного сайту. Під час створення плану необхідно враховувати як свою позицію, так і аналізувати конкурентів. При цьому важливо дотримуватись масштабу реалізації проєкту: якщо ваша мета — вийти на регіональний ринок, порівнюйте себе з місцевими підприємствами.

Комплексний аналіз та порівняння з конкурентами дають інформацію про можливості, які необхідно правильно реалізувати, щоб покращити свій рейтинг у переліку результатів пошукової системи. Вихідні дані сайтів неоднакові, тому майбутній обсяг роботи, її терміни та вартість можуть суттєво відрізнятися залежно від ресурсу. Усі прогнози щодо просування та розробка індивідуального плану формуються після комплексної аналітики.

2. Складання семантичного ядра

Щоб визначити вашу позицію в рейтингу пошукової видачі, Google аналізує, наскільки конкретна сторінка відповідає запиту. Про цю систему повідомляють ключові слова, які разом складають семантичне ядро. Особливість його формування у тому, що пошукові запити мають залучати саме цільову аудиторію. На цьому ґрунтується все просування сайту.

Правильне складання семантичного ядра — один з головних етапів просування сайту. Він впливає на те, як часто зацікавлені користувачі зможуть знаходити інформацію про ваш товар або послугу, а також здійснювати цільові дії.

Складання семантичесного ядра

3. Групування запитів на сторінках

Складання семантичного ядра — важливий етап реалізації плану SEO-просування. Групування запитів допомагає сформувати загальну структуру сайту. Наприклад, під час роботи з розділом «Сукні» для магазину одягу ви можете виявити високу популярність уточнювальних запитів. Це можуть бути «літні сукні», «сукні з довгим рукавом» або «офісні сукні». По такій кількості різних уточнювальних запитів доцільно створити кілька підкатегорій або фільтрів, що ведуть на сторінки уточненого пошуку.

Частотність запитів допомагає визначити поточний попит на окремі групи товарів чи послуг. З урахуванням групування запитів доцільно будувати контент-план, а також налаштовувати перелінкування. Якщо до списку запитів для просування сайтів, окрім комерційних, потрапили інформаційні, їх можна використовувати при написанні статей у блог або для створення контенту для зовнішніх сторінок. Як це працює на практиці? Фраза «модні сукні» приверне на сторінку як охочих купити одяг, так і тих, хто шукає інформацію про світ моди. Запит «купити модні сукні« вводить користувач, націлений на покупку. Але серед переліку популярних запитів можуть бути також «тренди модних суконь (рік)». За таким ключем до вас прийдуть лише ті, хто хоче подивитися на новинки цього року. Конверсія такого запиту апріорі буде невисокою, тому його варто віднести до інформаційного розділу.

4. Формування структури та складання контент-плану

Протягом усього періоду існування сайт збільшується в розмірах. Постійно додаються нові сторінки товарів, блог поповнюється статтями та оглядами, пишуться відгуки. Великий обсяг інформації створює плутанину і захаращує сайт. Користувачам стає складно щось знайти, Google знижує рейтинг, кількість покупців помітно зменшується, хоча ви розвиваєтеся і регулярно додаєте нові товари.

Правильно організована структура допомагає Google знайти потрібний контент, зрозуміти, що ви пропонуєте, і представити цей продукт цільовій аудиторії. Користувачі зможуть швидко знайти потрібну інформацію та вчинити цільову дію. При правильно складеній структурі сторінки вашого сайту не конкуруватимуть між собою у пошуковій видачі. При побудові архітектури важливо згрупувати тематичні розділи та побудувати ієрархію, виділивши окремі категорії, підкатегорії та товари. При реалізації цього етапу SEO-плану враховують URL-структуру, вибудовують навігацію, поділяють продукти на окремі категорії, налаштовують внутрішнє перелінкування.

Формування структури і складання контент-плана

Контент-план має стосуватися не лише текстового заповнення сторінок вашого сайту. Заявляти про себе слід усюди, де мешкають ваші потенційні клієнти. Це можуть бути соцмережі, тематичні блоги, авторитетні видання. Контент-план необхідно складати на основі запитів цільової аудиторії. Роблячи огляди новинок та представляючи актуальну на даний момент інформацію, важливо не забувати про »вічнозелений контент». До нього належить інформація, що зберігає свою актуальність протягом тривалого часу. Це може бути стаття про те, яке борошно краще підходить для випікання млинців, або гайд про підготовку до народження дитини. Такі поради не старіють, статті набирають багато переглядів та працюють на сайт довгі роки.

5. Робота з внутрішньої оптимізації

Перераховані раніше етапи розкручування сайту ведуть до головного — внутрішньої оптимізації сторінок, що включає великий перелік робіт:

  • технічну модернізацію — налаштування видимості та коректної роботи сторінок, усунення дублів, оптимізацію швидкості завантаження, налаштування перелінкування, доопрацювання архітектури, виправлення помилок у метаописах, тегах заголовків та інше;

  • наповнення сайту контентом відповідно до раніше розробленої семантики;

  • підвищення ступеня зручності сайту — робота над юзабіліті та комерційними факторами.

Внутрішня оптимізація — це процес комплексного покращення сайту для пошукової системи та користувачів. У процесі такої роботи усуваються всі перешкоди для нормального ранжування сторінок, і сайт починає отримувати свою частку органічного трафіку. Саме внутрішня оптимізація дає 99% результату SEO-просування.

За даними, опублікованими Marketing Media Review, виправлення, які вносяться при внутрішній оптимізації, визнані SEO-фахівцями значущими факторами ранжування Google.

Робота з внутрішньої оптимізації

6. Робота з комерційними факторами

Комерційні та інформаційні сайти сильно відрізняються за структурою. Якщо ваша мета — продавати, то необхідно:

  • покращити доступ до контактної інформації. Це можуть бути номери телефонів, дані для зв'язку за допомогою месенджерів, email, юридична адреса, форма зворотного зв'язку;

  • якісно оформити картки товарів. Доповненнями до інформативних описів є можливість вибору потрібної модифікації продукту, наявність основних характеристик, якісних фотографій або відео. На сторінці опису має бути вказана ціна товару, а також реалізована можливість додати його до кошика;

  • своєчасно актуалізувати інформацію. В ідеалі має бути налаштована інтеграція з програмою обчислення складських запасів. Інакше користувач може спробувати купити відсутній продукт;

  • створити інформаційні розділи з описом умов доставки, способів оплати повернення та гарантій. Невід'ємною частиною є наявність користувальницької угоди, а також ознайомлення з політикою конфіденційності.

Безпека сайту підвищує рівень довіри пошукової системи та відвідувачів. Для цього необхідний HTTPS. Безпечні сайти ранжуються вище, а користувачі тут без побоювання чинять цільові дії — реєструються, оформляють підписку, роблять покупки.

7. Внутрішнє перелінкування

Внутрішнє посилання — це таке, що веде з однієї сторінки вашого сайту на іншу. Як це допомагає краще ранжувати контент? Внутрішні посилання дають Google уявлення про ієрархію вашого сайту та покращують індексацію сторінок. Обсяг посилальної маси визначає цінність сторінки. Наявність внутрішнього перелінкування стимулює користувача вивчати сайт і проводити на ньому більше часу, що є сигналом для пошукової системи про те, що ресурс якісний та корисний.

Існує кілька способів організації внутрішнього перелінкування. До них відносять:

  • елементи навігації, що дозволяють швидко повернутись на ключові сторінки;

  • «хлібні крихти», за допомогою яких користувач швидко повертається на попередній рівень ієрархії;

  • наскрізні посилання, що знаходяться на кожній сторінці сайту в «шапці» та «підвалі»;

  • блоки з популярними товарами;

  • контекстне перелінкування — розміщення посилань у текстовому описі;

  • розміщення картинок-посилань.

Залежно від цілей просування підбирається оптимальна схема перелінкування сторінок.

Внутрішнє перелінкування

8. Оптимізація контенту

Контент допомагає користувачам та пошуковим системам зрозуміти, що ви продаєте. За даними BrightEdge, 54% онлайн-покупців читають огляди перед покупкою, а 39% цікавляться відгуками. Наявність затребуваного контенту сприяє зростанню продажів. Для його оптимізації важливі:

  • якість. Він має бути корисним, інформативним та оригінальним. Хороший контент враховує вимоги користувачів та пошукових систем;

  • своєчасне оновлення. Застаріла чи неактуальна інформація не має цінності;

  • наявність структури. Пошукові системи не люблять аналізувати довгі полотна тексту, тому його необхідно розбивати на розділи з використанням підзаголовків.

За допомогою контенту ви передаєте пошуковим системам інформацію, за якими запитами потрібно шукати ваш сайт, демонструєте клієнту найкращі сторони свого продукту, а також можете вплинути на поведінкові фактори. Дослідження Chartbeat показало, що 66% уваги користувачів посідає нижню частину сторінки, тому важливу текстову інформацію слід розміщувати там.

Оптимізація контенту

9. Зовнішня оптимізація

Оскільки сторінки в Google ранжуються на підставі релевантності та авторитетності, на даному етапі SEO-просування має бути підвищення останньої. Створення інформативного та корисного контенту для розміщення на авторитетних зовнішніх джерелах зі зворотними посиланнями на ваш ресурс сприяє покращенню позицій. Зробити сайт помітнішим допоможуть:

  • реєстрація у каталогах;

  • публікація статей на авторитетних ресурсах;

  • залучення користувачів із соцмереж;

  • ведення власного блогу чи форуму.

Роботи із зовнішньої оптимізації виконуються протягом тривалого часу. Серед факторів, що впливають на ступінь довіри пошукової системи, виділяють динаміку зростання посилальної маси, а також вік посилань.

10. Аналіз поведінкових чинників

Те, як користувачі поводяться на сторінці, впливає на результати видачі. Тому план робіт з просування сайту має включати реалізацію комплексу заходів, спрямованих на:

  • скорочення кількості відмов;

  • підвищення глибини перегляду сторінок;

  • збільшення кількості часу, що користувач проводить на сайті;

  • аналіз трафіку та оптимізацію контенту під цільову аудиторію.

Кожна конкретна ситуація потребує окремого розбору та аналізу.

11. Поліпшення юзабіліті та конверсії

Припустимо, що Google ідеально розуміє контент. Що вирізняє фрагменти текстової інформації, розміщені на різних сайтах? Реакція користувачів. Сторінки, які подобаються людям, будуть найвигіднішими для пошукових систем. Оптимізація юзабіліті робить сайт зручнішим для цільової аудиторії. SEO-оптимізація сайту передбачає спостереження за поведінкою користувачів протягом тривалого часу. Такий аналіз допомагає позбутися непотрібних елементів та підібрати оптимальне розміщення важливих кнопок та форм.

Поліпшення юзабіліті та конверсії

Висновок

Реалізація всіх запланованих етапів SEO-просування не скасовує необхідності регулярної аналітики та проведення подальших робіт над сайтом, нехай і не таких масштабних. Якщо не підтримувати досягнутий результат надалі за допомогою правильного розширення структури сайту, створення якісного контенту, нарощування посилальної маси, на зайняті вами позиції незабаром прийдуть конкуренти. SEO має тривати стільки, скільки ви хочете бути конкурентними в інтернеті.

Як вам стаття?
4.3
Проголосувало: 15
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.